Svar: 76
Tråde: 10
Tilmeldt: Apr 2009
Hej
Kom til at kigge på Peugeot speedfight 3 på den tyske peugeot hjemmeside, der findes sf3 som 4-takt.
Egentligt ikke den store overraskelse i at vi igen ser at Danmark bliver forbigået med nye knallerter, og først kommer senere på banen.
Dog ærgeligt at når der ikke er det store udvalg af "mærke" 4-taks maskine herhjemme.
Uanset hvor Aprilia,Piaggio og Peugeot scootere bliver samlet henne i verden, må de stadigvæk betegnes som kvalitets maskiner.
Ud fra Specs. skulle den være Euro 3 godkendt i forurening, syntes da det lyder spændene hvis den kommer her til landet.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
SF3 er en kineser maskine
Og noget værre plastik skrammel, efter min mening.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Teddy Skrev:SF3 er en kineser maskine Og noget værre plastik skrammel, efter min mening.
Skål for vores, ægte Franske :drunk:
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
barden Skrev: Skål for vores, ægte Franske :drunk:
Jeg troede også, at en af mine gamle Peugeoter var ægte fransk - indtil jeg fandt ud af, at den i virkeligheden, var fremstillet i det nordlige Afrika :P .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 20
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2010
Ja som der bliver hentydet til, SF3 4-takt udstyret med en Gy6 maskine, men resten ud over motor og transmission skulle være samme kvalitet som 2-takt udgaven.
Svar: 45
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2010
Charlimike Skrev:Ja som der bliver hentydet til, SF3 4-takt udstyret med en Gy6 maskine, men resten ud over motor og transmission skulle være samme kvalitet som 2-takt udgaven.
Skal det forståes som en advarsel mod 2-takt SF3??
Jeg er i hvert fald ikke imponeret over kvaliteten på min SF3, der dog endelig er kommet på vejen igen.
Der skulle ifølge importøren dog være lavere reklamationsprocent på den nye SF3 end tidligere modeller, så måske jeg bare har været uheldig.
Beklagede mig til importør da værksted var blevet oplyst om 3 ugers ventetid på en ny cdi, hvilket resulterede i at de straks sendte en ny cdi fra en udstillingsmodel. Fin service
Svar: 20
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2010
Det lyder underligt, at du skulle have haft problemer med din SF3. Jeg kørte selv på en SF2 LC i nogle år, og der var aldrig noget, selvom den var voldtunet.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Charlimike Skrev:Det lyder underligt, at du skulle have haft problemer med din SF3. Jeg kørte selv på en SF2 LC i nogle år, og der var aldrig noget, selvom den var voldtunet.
SF3, og Vivacity2 er kinesere, det er de tidligere modeller ikke. Jeg er på nummer 2 Vivacity1, og vil ikke have den nye, da det ER noget værre skrammel
Svar: 76
Tråde: 10
Tilmeldt: Apr 2009
Spørgsmålet er nok om det ikke bare er mere reglen, en undtagelsen at de fleste scootere bliver samlet i Kina.
Det er vel for at holde priserne nede på køretøjet, samt de ikke har en ærlig chance for ellers at kunne konkurere med T-hansen produkterne, som er "rene kinøjser maskiner"
Tror ikke mange scootere bliver samlet i Italien selvom Aprilia,Piaggio o.s.v er italiensk mit gæt ihvertfald?
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
siccio Skrev:Spørgsmålet er nok om det ikke bare er mere reglen, en undtagelsen at de fleste scootere bliver samlet i Kina.
Det er vel for at holde priserne nede på køretøjet, samt de ikke har en ærlig chance for ellers at kunne konkurere med T-hansen produkterne, som er "rene kinøjser maskiner"
Tror ikke mange scootere bliver samlet i Italien selvom Aprilia,Piaggio o.s.v er italiensk mit gæt ihvertfald?
Mange kvalitetsprodukter kommer fra Kina - Apples IPhone er et klassisk eksempel - så oprindelseslandet er i sig selv ikke et dårligt tegn. Problemet ligger ene og alene hos mærke-ejerens kvalitetskontrol. Her ville jeg gå ud fra at et firma som Peugeot ville være meget forsigtige med at "devaluere" deres brand ved at slække for meget på kvaliteten. De har jo trods alt investeret mange millioner gennem årene på at opbygge det.
8)