07-04-2010, 01:54
Idet jeg er uhm. Omfangsrig, valgte jeg at bruge min påske ferien på at montere nogle lettere effekt forøgende dele på min Sprint.
Dele jeg monterede i påsken monteret.
79ccm cylinder (Naraku Cylinder) m. org. Topstykke/kanst.
Malossi Multivar.
LeoVenci udstødning med sejere lyd og ingen kat.
Efter nogle timer brugt på at rode ruller/dyse på min Sprint er jeg kommet frem til den opsætning der passer mig bedst, det er 8g ruller og en 90er dyse.
Jeg fandt rulle vægten ved at forsøge mig frem med forskellige vægte og accelerere på samme strækning og mååler hvor lang tid den tager om at komme til 55km/h på speedo(her er varioen helt gearet ud)…og ja, jeg har også prøvet med virkeligt lette ruller…Den trak ikke sønderligt godt ved høje drejninger og lød mildest talt forfærdeligt.
Dysen har jeg skudt mig ind på efter samme princip dog til ca. 70km/h i stedet for (speedo km/h), startede med en str.100 og gik ned, da den tydeligt fik alt, alt for meget.
Jeg har lige nogle spørgsmål, jeg håber på der er nogle kloge mennesker der kan svare på.
Hvor meget skal møtrikkerne på pindboltene der holder cylinder, topstykket og knast spændes (i nm)
Hvor meget vil effektbåndet ændre sig af montering en racing knast?
Er der en bedere/mere rigtig måde at finde den rigtige/bedste dyse?
Er 8g ikke lidt vildt? (Har ingen sammenlignings grundlag)
Dele jeg monterede i påsken monteret.
79ccm cylinder (Naraku Cylinder) m. org. Topstykke/kanst.
Malossi Multivar.
LeoVenci udstødning med sejere lyd og ingen kat.
Efter nogle timer brugt på at rode ruller/dyse på min Sprint er jeg kommet frem til den opsætning der passer mig bedst, det er 8g ruller og en 90er dyse.
Jeg fandt rulle vægten ved at forsøge mig frem med forskellige vægte og accelerere på samme strækning og mååler hvor lang tid den tager om at komme til 55km/h på speedo(her er varioen helt gearet ud)…og ja, jeg har også prøvet med virkeligt lette ruller…Den trak ikke sønderligt godt ved høje drejninger og lød mildest talt forfærdeligt.
Dysen har jeg skudt mig ind på efter samme princip dog til ca. 70km/h i stedet for (speedo km/h), startede med en str.100 og gik ned, da den tydeligt fik alt, alt for meget.
Jeg har lige nogle spørgsmål, jeg håber på der er nogle kloge mennesker der kan svare på.
Hvor meget skal møtrikkerne på pindboltene der holder cylinder, topstykket og knast spændes (i nm)
Hvor meget vil effektbåndet ændre sig af montering en racing knast?
Er der en bedere/mere rigtig måde at finde den rigtige/bedste dyse?
Er 8g ikke lidt vildt? (Har ingen sammenlignings grundlag)