Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning speedfight 1 (45)
#1
Hej,

Jeg har en speedfight 1 - (45 model) den kører ca. 55 km/t.
Der er ikke pillet ved den, men den har dog ikke original udstødning på - men den til 599 fra t- hansen.

Overvejer at fjerne begrænsningspladen på den, men hvad vil der ske, og vil jeg være nødtil at skifte ruller og dyse også?

Håber jo på at jeg kan fjerne den og vupti så kører den 60-70 km/t... men er det så simpelt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ole Andersen Skrev:Hej,

Jeg har en speedfight 1 - (45 model) den kører ca. 55 km/t.
Der er ikke pillet ved den, men den har dog ikke original udstødning på - men den til 599 fra t- hansen.

Overvejer at fjerne begrænsningspladen på den, men hvad vil der ske, og vil jeg være nødtil at skifte ruller og dyse også?

Håber jo på at jeg kan fjerne den og vupti så kører den 60-70 km/t... men er det så simpelt?
Du er ikke "nød til", at skifte ruller og dyse, bare fordi du fjerner begrænsningen. Har dysen passet, og var rullevægten passende til dig indtil videre, kan du bare fortsætte med dem. Mit gæt, ville dog være, at den nok ikke kommer over ægte 55-65 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
ok, men lad os så sige at den kommer op på 55-60 km/t og jeg gerne lige vil ha de sidste 5 km/t med. Vil det så være rullerne jeg skal skifte?

Hvilken funktion har rullerne og hvad betyder vægten for farten og trækket?
Svar
#4
Hejsa...

Jeg har selv et Speedfighter 1 LC ( vandkølet ) og den er ik blevet dysset om, efter at bagpladen blev fjernet og regner heller ik med at skulle det når blindrøret ryger.

Jeg kan tale ud fra min egen og derfor ik sikkert det er det samme på din, men jeg prøvede mig lidt frem rullerne og kom frem til at 9,5gr passede bedst på min.

Jeg ik målt min med GPS, så hvor nøjagtig farten er ved jeg ik med 100% sikkerhed. Den er målt til 67kmt idag, på en af de målere som ved veje.

For lette ruller = godt optræk, men mindre i topfart. For tunge ruller = dårligt optræk, men lidt mere i topfart.
Det er en balance gang når man ruller ind, så der findes ingen facitliste og det er bare at prøve sig lidt frem.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Tempo Skrev:Hejsa...

Jeg har selv et Speedfighter 1 LC ( vandkølet ) og den er ik blevet dysset om, efter at bagpladen blev fjernet og regner heller ik med at skulle det når blindrøret ryger...

Min er heller ikke omdyset, blindrøret et stadig intakt. Men da jeg fjernede bagpladen på min ´99 Vivacity og blændede røret af, var jeg nødt til at dyse op, da tændrør blev hvidt.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ok tak for svarene, jeg prøver at pille begrænsningspladen ved lejlighed, så må vi se hvad der sker.
Svar
#7
Hejsa Ole...

Men det er nu meget nemt at finde ud af, om du skal igang med dyser eller ej. Når du har fjerne bagpladen og når du har kørt din første tur, på mere end ca 2km og den rigtig har fået strukket benene piller du tændrøret ud af den. Er det lysere end cocio cacaomælk ville jeg dyse den op, ellers ville jeg lade den være som den er.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Tak tak - jeg må se hvordan den går, og tjekke tændrøret.
Hvor ofte skifter man egentligt tandrem på sådan en sag ?

Nu skal jeg jo alligevel derind og rode - den har kørt 6800 og jeg tror ikke remmen har været skiftet tidligere.

I øvrigt vil du så ikke lige tjekke mit indlæg ang. boa-låsen under sædet... kan ikke lige greje hvordan den fungerer.
Svar
#9
Hejsa...

Det jeg selv har fået oplyst af en Peugoet mekaniker, er at remmen ik må være mindre en 16.1mm i breden ( den nye er 17,5mm ).

Mht låsen tager jeg et par billeder senere så du kan se funktionen, jeg vil dog indrømme at den er lidt speciel og har også bøvle med den i starten :oops: .

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ole Andersen Skrev:Tak tak - jeg må se hvordan den går, og tjekke tændrøret.
Hvor ofte skifter man egentligt tandrem på sådan en sag ?

Nu skal jeg jo alligevel derind og rode - den har kørt 6800 og jeg tror ikke remmen har været skiftet tidligere.

Ifølge Haynes, skal remmen checkes ved 5000 og udskiftes ved 10000 km.

Svar
#11
barden Skrev:Ifølge Haynes, skal remmen checkes ved 5000 og udskiftes ved 10000 km.

Det var ikke nødvendigt på min Vivacity. Den blev skiftet "for en sikkerheds skyld" ved 9.500km. Men jeg kunne sagtens have kørt 15-20.000km med samme rem.
Svar
#12
Teddy Skrev:Det var ikke nødvendigt på min Vivacity. Den blev skiftet "for en sikkerheds skyld" ved 9.500km. Men jeg kunne sagtens have kørt 15-20.000km med samme rem.

Det var det egentlig heller ikke på min, men skiftede den ved ca 11000, som du skriver for en sikkerheds skyld. Den så nu også ud til at kunne have kørt videre.

Svar


Forum spring: