Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Nå men nu kommer min ven sku helt i tvivl når han læser jeres meninger omkring valg af cylinder..
Jeg ser gode muligheder i r-setup cylinderen da den er af jern og derfor holder mange km.
S6 cylinderen er af alu og holder ikke så længe igen, men kræver ingen tilkøring..
Men, set ud fra at der vil blive brugt en gianelli Go udstødning og 21mm dellorto kaburator hvad burde man så vælge hvis det skal køre hver dag og samtidigt også være et hverdags cylinder som ikke larmer alt for meget igen!
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Stage6 kittet holder nu også længe, den er foret med Nicasil, det er en meget hård overflade.
Det var mere før i tiden der var forskel mellem Alu og Støbejern, der er ihvertfald 15.000 km i et Stage6 kit.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
DarkSide Skrev:Stage6 kittet holder nu også længe, den er foret med Nicasil, det er en meget hård overflade.
Det var mere før i tiden der var forskel mellem Alu og Støbejern, der er ihvertfald 15.000 km i et Stage6 kit.
Jovist, men jern er jo altid at foretrække ik?
Og de fleste jerncylindre går da omkring en 20.000 km så det er da en slags km...
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det kan alu også idag, 15.000 var bare et skud.
Jeg har godt nok også jern på min hverdags scooter, men har da også kørt med alu til hverdags brug uden problemer.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
DarkSide Skrev:Det kan alu også idag, 15.000 var bare et skud.
Jeg har godt nok også jern på min hverdags scooter, men har da også kørt med alu til hverdags brug uden problemer.
Okay okay
Men hvad mener du med resten,
er kobling og sådan noget nødvendigt?
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Hvis det skal være gennemført så vil jeg skifte, men ellers nej.
Tappen holder fint til det kit, men altså better safe then sorry hvis man alligevel skal til at pille i motoren.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
DarkSide Skrev:Hvis det skal være gennemført så vil jeg skifte, men ellers nej.
Tappen holder fint til det kit, men altså better safe then sorry hvis man alligevel skal til at pille i motoren.
Præcis, med krumtap og lejer og det skifter vi uanset hvad da vi gerne vil være sikker på at den skal virke optimalt og holde rigtig længe
Nu har min makker besluttet sig for at setuppet kommer til at se sådan her ud:
Cylinder og kaburator:
http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=4183
Kobling:
http://speedline.dk/da/scooter/kobling-p...-p249-051/
Koblingsklokke:
http://speedline.dk/da/scooter/koblingsk...-u250-026/
Krumtap:
http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=4191
Krumtapslejer:
http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=4191
Udstødning:
http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=4200
Variomatik system:
http://speedline.dk/da/scooter/variomati...241-360-2/
Membran:
http://speedline.dk/da/scooter/membran-p...p213-0046/
Dyser, ruller og trimfjedre osv.. Bliver bare købt hvor jeg kan finde nogen
Ps. Grunden til at der er valgt en lidt dyrere kobling og koblingsklokke er at fordi at min ven vælger at få nogle af delene købt ved msp kan der spares x antal kroner og derfor vil han gerne have noget lidt bedre dele
Svar: 166
Tråde: 47
Tilmeldt: Sep 2009
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Lazz26 Skrev:Forstår stadig ikke du køber krumtap og lejer da standard holder ...
Det er min ven som gerne vil have at scooteren er helt igennem tunet og med racer dele og så lidt std dele som muligt, han vil gerne være sikker på at det holder efter mange km så han ønsker at bruge lidt ekstra på en racer krumtap..