Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad skal jeg vælge af ruller?
#1
Er doppler ruller gode?

Har hørt malossi og top racing skulle være gode.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Top Skrev:Er doppler ruller gode?

Har hørt malossi og top racing skulle være gode.

Malossi er at foretrække efter min erfaring, jeg har prøvet de andre men til dd har jeg kørt længst på Malossi´s
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Jeg har både taget begrænsningen i min tp powered og pillet skiven men den kører kun lige omkring de 60 og jeg troede den ville køre lidt mere. Er det normalt eller vil lettere ruller kunne få den til at køre mere?

Synes det er lidt forskelligt hvad folk skriver omkring hvordan det fungerer med ruller. nogle siger jo lettere ruller jo bedre acceleration men medfører lavere tophastighed andre siger at der er et punkt hvor det er den perfekte vægt som får den til at kunne have et godt optræk med den bedste topfart.

Kan standard ruller være for tunge til at de kan få scooteren op i et højere gear efter man har skiftet til en ubegrænset udstødning og derved ikke får en ligeså god topfart som hvis man omrullede scooteren til en lavere vægt og endda fik bedre optræk?
Svar
#4
Top Skrev:Jeg har både taget begrænsningen i min tp powered og pillet skiven men den kører kun lige omkring de 60 og jeg troede den ville køre lidt mere. Er det normalt eller vil lettere ruller kunne få den til at køre mere?

Synes det er lidt forskelligt hvad folk skriver omkring hvordan det fungerer med ruller. nogle siger jo lettere ruller jo bedre acceleration men medfører lavere tophastighed andre siger at der er et punkt hvor det er den perfekte vægt som får den til at kunne have et godt optræk med den bedste topfart.

Kan standard ruller være for tunge til at de kan få scooteren op i et højere gear efter man har skiftet til en ubegrænset udstødning og derved ikke får en ligeså god topfart som hvis man omrullede scooteren til en lavere vægt og endda fik bedre optræk?

Ruller og variatorer er noget vorherre har skabt i vrede, der findes ikke to variatorer der kører nøjagtigt ens.
Hvis du tager standard variator på f.eks sådan en som jeg har, så skal der 5,1 G ruller i for at den opfører sig normalt til den cylinder og udstødning jeg har.

Jeg var lidt træt af min vario, fordi den havde ligesom et sted hvor den ikke ville "geare" op eller ned, forståes sådan at hvis jeg kom til en stejl bakke, så faldt motoren meget i omdrejninger og farten halveres.

Jeg købte så en Malossi multivar og stoppede mine 5,1 G ruller i den, huha jeg troede motoren ville eksplodere så mange omdrejninger tog den fra 0 og til topfart. Jeg stoppede så de medfølgende 7 G ruller i, det hjalp meeeen jeg har bestilt et sæt 7,5 G her idag, scooteren tager stadig for mange omdrejninger, og det ruinerer min benzinøkonomi Fortvivlethock:

Så helt generelt kan man ikke sige noget om den ene variator fremfor den anden vedr. rullevægt og hvordan den opfører sig, det er du simpelthen nød til at afprøve med forskellige rullevægte, og så se hvad du er bedst tilfreds med.

Hvis du stopper meget lette ruller i, kan motoren komme meget på arbejde for at slynge rullerne ud, og det kan pille noget af både accelrationen og topfarten.

Du må prøve dig frem, andet råd kan jeg ikke give, har du ikke nogle kammerater som har en masse ruller liggende, sådan er det i hvert fald i de fleste huse hvor der rodes med scooter, mindst 5-10 sæt er det normale Grin
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
hehe okay mange tak for oplysningerne.

Jeg må prøve mig frem men nej der er ikke mange af mine venner som roder med knallert.

Desuden så kan du prøve at kigge på speedlines hjemmeside. Der kan du tage et kig på den tp powered som vi snakkede om. sådan ser min ud og der er nemlig en samling på selve røret en ti femten cm fra selve udstødningen.

Ved du noget om en cdi enhed på piaggio og hvorfor der ikke er en rød ledning fra enheden på min? Det er fordi jeg skal montere en fartbegrænser.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Top Skrev:Ved du noget om en cdi enhed på piaggio og hvorfor der ikke er en rød ledning fra enheden på min? Det er fordi jeg skal montere en fartbegrænser.

Det er mange år siden jeg har rodet i piaggio så der må jeg være dig svar skyldig.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lund Skrev:
Top Skrev:Ved du noget om en cdi enhed på piaggio og hvorfor der ikke er en rød ledning fra enheden på min? Det er fordi jeg skal montere en fartbegrænser.

Det er mange år siden jeg har rodet i piaggio så der må jeg være dig svar skyldig.

Energy ved alt om Piaggio, han skal bare lige få øje på dette indlæg Blink med øjet.
Svar
#8
Jps Skrev:
Lund Skrev:
Top Skrev:Ved du noget om en cdi enhed på piaggio og hvorfor der ikke er en rød ledning fra enheden på min? Det er fordi jeg skal montere en fartbegrænser.

Det er mange år siden jeg har rodet i piaggio så der må jeg være dig svar skyldig.

Energy ved alt om Piaggio, han skal bare lige få øje på dette indlæg Blink med øjet.
Ja det tør siges. Har både fået råd fra ham men også set andre indlæg hvor han har vejledt andre
Svar
#9
Ville det være bedre at skifte hele variatoren ud bare med et billigt top racing sæt til ca 380 kr. Det er inde på scootershoppen. ruller kommer alligevel til at koste noget hvis jeg skal købe flere slags vægt.... kan det øge topfarten hvis det er en helt ny variator? og kan man være sikker på at maskine kan klare flere rpm? eller hvordan foregår det helt præcist?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Top Skrev:Ville det være bedre at skifte hele variatoren ud bare med et billigt top racing sæt til ca 380 kr. Det er inde på scootershoppen. ruller kommer alligevel til at koste noget hvis jeg skal købe flere slags vægt.... kan det øge topfarten hvis det er en helt ny variator? og kan man være sikker på at maskine kan klare flere rpm? eller hvordan foregår det helt præcist?

Lad være med at spare de penge en Malossi multivar koster mere, de andre vario bliver du nok ikke så glade ved, 499 for en malossi og du er godt kørende.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
Lund Skrev:Jeg købte så en Malossi multivar og stoppede mine 5,1 G ruller i den, huha jeg troede motoren ville eksplodere så mange omdrejninger tog den fra 0 og til topfart. Jeg stoppede så de medfølgende 7 G ruller i, det hjalp meeeen jeg har bestilt et sæt 7,5 G her idag, scooteren tager stadig for mange omdrejninger, og det ruinerer min benzinøkonomi Fortvivlethock:

Jeg er på vej til at købe en Multivar (2000). Du siger der følger 7g ruller med? Det var faktisk hvad jeg havde tænkt mig at prøve med, måske lidt lettere, måske lidt tungere. Gad vide om Energy ved hvilke ruller der sidder i NRG'en som standard? Andre?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#12

Jeg er på vej til at købe en Multivar (2000). Du siger der følger 7g ruller med? Det var faktisk hvad jeg havde tænkt mig at prøve med, måske lidt lettere, måske lidt tungere. Gad vide om Energy ved hvilke ruller der sidder i NRG'en som standard? Andre?[/quote]

Der følger et sæt mener det er 4G og et sæt 7G, jeg har lige monteret 7,5G i min idag, det gjorde det perfekte udslag.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: