Søg Garagen Hej Gæst! Register

start tomgang kymco super 8 4t 50cc
#1
Når man skal startes pumpes der to gange, og når man el start skal man give lidt gas imellem cirka en halv. Kickstarter er rigtig svær bruge også her skal der pumpes , når man så har startet den skal blive ved med at trække i gashåndtaget. Da den ellers slår fra i cirka 8 minutter, ja indtil den er varm, så kan den nogenlunde holde sig selv i gang .
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
resderra Skrev:Når man skal startes pumpes der to gange, og når man el start skal man give lidt gas imellem cirka en halv. Kickstarter er rigtig svær bruge også her skal der pumpes , når man så har startet den skal blive ved med at trække i gashåndtaget. Da den ellers slår fra i cirka 8 minutter, ja indtil den er varm, så kan den nogenlunde holde sig selv i gang .
Hmmm! Jeg ved godt, hvordan man man kan "snyde" bistarteren på en Super8 og en Agility ved at aktivere gashådtaget, og "fange" motoren, men det burde kun være nødvendigt, om sommeren. Min starter ved et kort tryk på elstarteren, uden aktivering af gashåndtaget :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(?) jeg troede at det var noget med en dyse, og at karburatoren var begrænset og jeg starter den på samme måde året rundt. den er indstillet på en høj tomgang, da den ellers har svær ved at starte og holde sig selv kørende.
Svar
#4
resderra Skrev:?. jeg troede at det var noget med en dyse, og at karburatoren var begrænset og jeg starter den på samme måde året rundt. den er indstillet på en høj tomgang, da den ellers har svær ved at starte og holde sig selv kørende.
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.

Karburatoren på bla. Kymcoer er begrænset med en skrue under "topdæklet", men den burde forhandleren iflg. rettelsesblad fra Kymco have fjernet, da den giver problemer ved start af motoren. Så skru toppen af karburatoren, vend den om, og se, om der sidder en skrue i midten. Hvis der gør, så fjern den. Er den allerede fjernet, så må du i gang med, at justere din karburator.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Har kikket på det , man der ingen messingskrue under toplåg. og den har været justeret flere hos forhandleren , og han sagde at det simpelthen ikke kunne blive bedre. B.g.r af en eller flere begrænsninger. Og man har prøvet lave høje mellem tomgang, han sagde os at det var noget med at den ikke fik nok benzin. Så det eneste jeg tænker på nu er dyssen. Forhandleren har også solgt flere super 8 med samme problem som min. Og undskyld min dårlige grammatik. :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
resderra Skrev:Har kikket på det , man der ingen messingskrue under toplåg. og den har været justeret flere hos forhandleren , og han sagde at det simpelthen ikke kunne blive bedre. B.g.r af en eller flere begrænsninger. Og man har prøvet lave høje mellem tomgang, han sagde os at det var noget med at den ikke fik nok benzin. Så det eneste jeg tænker på nu er dyssen. Forhandleren har også solgt fler e super 8 med samme problem som min. Og undskyld min dårlige grammatik. :?
Grammatiske fejl, er vi ligeglade med - bare du husker stort begyndelsesbogstav ved sætningsstart, så er vi tilfredse :wink: .

Selvfølgelig, kan det blive bedre med din Kymco. Forhandleren må bare tage sig sammen, og ikke komme med dårlige undskyldninger om begrænsninger. Eneste begrænsning i karburatoren, er den omtalte skrue. Alt efter, hvilken karburator, der sidder i din, Kymcos eller Keihins, så er hoveddysen ca. 2 numre mindre, end det ideelle, af miljøhensyn. Det har dog ingen betydning for start af motoren. Så sidder der det forhøjede gliderør i varioen, der virker ligesom en skive i andre varioer, og så den lidt problematiske CDI. Er du sikker på, at forhandleren har stillet dine ventiler til de nu af Kymco anbefalede 0,08mm, og ikke de 0,05mm, der før blev anbefalet, og at karburatorens membran er tæt? Vi er da et par stykker, med en Super8, der kan starte på elstarteren, uden fiksfakserier med gashåndtaget.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Jep det passede men indsugnings-ventil den øverste var på 0.08. Men den anden var på 0.06. så fik jeg den justerede og så gik alt bedre. men så blev jeg jo også nød til indstille tomgang igen for at få den helt rigtigt. Lige nu prøver jeg mig frem med den gode tomgang Smil men den starter perfekt ! Grin
Svar


Forum spring: