Søg Garagen Hej Gæst! Register

En anden knastaksel på 50cc
#1
http://speedline.dk/da/scooter/knastakse...nk500-02t/

Har overvejet at smide sådan en ny knastaksel på min 50cc 4 takt Yiying Stranger som er det samme som en Giantco Sprint.

Hvor meget vil det hjælpe at sætte sådan en på?



Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Cromatox Skrev:http://speedline.dk/da/scooter/knastakse...nk500-02t/

Har overvejet at smide sådan en ny knastaksel på min 50cc 4 takt Yiying Stranger som er det samme som en Giantco Sprint.

Hvor meget vil det hjælpe at sætte sådan en på?



Smil

Nok ikke så meget som du høber eller ønsker.

Jeg havde samme spørgsmål da jeg var hos Speedline og få sat 80ccm på. De ville gerne sætte en på, men virkningen var ikke pengene værd efter deres mening, selv ikke med 80ccm.

Svar
#3
Xipe Skrev:Nok ikke så meget som du høber eller ønsker.

Jeg havde samme spørgsmål da jeg var hos Speedline og få sat 80ccm på. De ville gerne sætte en på, men virkningen var ikke pengene værd efter deres mening, selv ikke med 80ccm.

Hvor meget køre din med 80cc? Smil
Svar
#4
Knasten vil til nød give en meget lille smule i mellemområdet under acceleration, men intet på toppen - ikke engang på en 85ccm. En 80-85 cmm vil løbe ca. 65. Skal den op på mere, skal gearingen skiftes. Så vidt jeg husker, kan Havocs 90 ccm med hele svineriet, knast, gear, karburator m.m. presse op på ca. 85. Det er, hvad min Super8 med 125 ccm kører.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Cromatox Skrev:Hvor meget køre din med 80cc? Smil

Normalt kører den 70 km/t. i modvind omkring 65 og medvind omkring 75. De fleste bakker klares med 60 km/t, dog ikke bakker som i Vejle, hvor den ikke vil meget over 50 km/t der.

Har dog også fået skiftet gearing, da den fra standart var meget lavt gearet, hvilke betød en max fart på 64 km/t ned af bakke med vinden i ryggen. Når jeg har haft god medvind over Fyn, har den trillet 80 km/t og bestemt ikke lydt pint i omdrejningerne. Kører med en anelse for tunge ruller, 11g, hvilke gør at den til tider lyder som om den sejtrækker, da den sjældent kommer op i ordenligt omdrejninger.
Jeg har dog valgt at køre med lidt mindre omdrejninger, istedet for bedre optræk, da jeg bare kører hjemmefra de 5 min før. :wink:

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Knasten vil til nød give en meget lille smule i mellemområdet under acceleration, men intet på toppen - ikke engang på en 85ccm. En 80-85 cmm vil løbe ca. 65. Skal den op på mere, skal gearingen skiftes. Så vidt jeg husker, kan Havocs 90 ccm med hele svineriet, knast, gear, karburator m.m. presse op på ca. 85. Det er, hvad min Super8 med 125 ccm kører.

Hej kragen.
Nu har jeg flere gange set du skriver din 125ccm kører 85km/t. Er det målt med en gps? Min kineser, som 125ccm, kørte kun ca. 85km/t efter speedometer.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#7
total Skrev:Hej kragen.
Nu har jeg flere gange set du skriver din 125ccm kører 85km/t. Er det målt med en gps? Min kineser, som 125ccm, kørte kun ca. 85km/t efter speedometer.
Som du kan se i touringsektionen er de ret stabile 85 både efter min almindelige gps og gps-loggeren :wink: . Før jeg fik lidt større dæk på, var fejvisningen på speedometeret en joke, nu ligger fejlvisningen på mere acceptable 10 km/t. Jeg kører med Multivar på den og Dr. Pulley glidere, men har sat vægten op med 2g til 14 g, så omdrejningerne er mere civiliserede ved de 50-60 km/t, jeg normalt kører. Bortset fra varioen, en Dr. Pulley kobling, iridium tændrør og en kraftigere tændspole, er alt standard. Min kampvægt er 100 kg+, der er vindskærm, topboks og sidetasker på den.

Det kunne jo være, at dit speedometer er et af de få, der viser rigtigt :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: