01-04-2010, 20:11
Hej med jer.
Jeg har fået finge i sådan en fin Texas free 4 takter, som har haft en masse problemer med karburatoren. men nu er den helt gal, den ville ikke åbne vacum spjældet, og den er blevet blæst igennem, og vacum pakningen har været kikket efter for utæætheder og den har været adskildt fuldstænding og renser op til flere gange. og den vil bare ikke virke. knallerten kan lige stå i tomgang men kan ikke tage gas, kun hvis jeg manuelt løfter vacumspjælet. men så vil den ikke give benzin, pga accelerations pumpen, men giver jeg den en sprøjte benzin samdigt med at jeg giver gass og løfter vacumspjældet manuelt så kører den, kortvarrigt.
Nu gidder jeg ikke rode mere med den kaburator, det er åbenbart et ret så kendt problem, så overvejede at købe en ny, men sådan er jo ikke helt billig. Man kan jo kun grue over hvis den gør det samme en gang til. problemer med chockeren konstant, og nu er den død.
Men jeg har fra en gammel kinroad chopper gemt en karburator fra en af de afbrændt moterer jeg havde liggende. Men til min store ærgelse viste det sig jo at en kinroad karburator har en flad flange med 2 skruehuller på hver side af selv karburator hullet. og texas scootere har en karburator som bare skubbes ind i studsen og spændes fast med spændebånd.
Er der nogle der ligger inde med en studs til sådan en chopper, mini bike, what ever bare studsen, men ikke er den helt korte, sådan en har jeg nemlig men bukket starter så tidligt at jeg ikke kan skære et lige stykke. jeg skal bare bruge en flange med en stump lige studs på, så jeg kan lave den om fra flange til spændebånds montering og få en ganske almindelig karburator med manuel chocker på. Istedet for de irreterende vacum styret for billigt byggede karburatorer, som faktisk ikke hører sig til på en knallert, jeg gloede ihvertfald noget for det har jeg kun set på motorcykler og gamle volvoer. Så skulle der være en der havde en studs liggende til en fair penge køber jeg den øjeblikkeligt.
mvh. Rasmus.
Jeg har fået finge i sådan en fin Texas free 4 takter, som har haft en masse problemer med karburatoren. men nu er den helt gal, den ville ikke åbne vacum spjældet, og den er blevet blæst igennem, og vacum pakningen har været kikket efter for utæætheder og den har været adskildt fuldstænding og renser op til flere gange. og den vil bare ikke virke. knallerten kan lige stå i tomgang men kan ikke tage gas, kun hvis jeg manuelt løfter vacumspjælet. men så vil den ikke give benzin, pga accelerations pumpen, men giver jeg den en sprøjte benzin samdigt med at jeg giver gass og løfter vacumspjældet manuelt så kører den, kortvarrigt.
Nu gidder jeg ikke rode mere med den kaburator, det er åbenbart et ret så kendt problem, så overvejede at købe en ny, men sådan er jo ikke helt billig. Man kan jo kun grue over hvis den gør det samme en gang til. problemer med chockeren konstant, og nu er den død.
Men jeg har fra en gammel kinroad chopper gemt en karburator fra en af de afbrændt moterer jeg havde liggende. Men til min store ærgelse viste det sig jo at en kinroad karburator har en flad flange med 2 skruehuller på hver side af selv karburator hullet. og texas scootere har en karburator som bare skubbes ind i studsen og spændes fast med spændebånd.
Er der nogle der ligger inde med en studs til sådan en chopper, mini bike, what ever bare studsen, men ikke er den helt korte, sådan en har jeg nemlig men bukket starter så tidligt at jeg ikke kan skære et lige stykke. jeg skal bare bruge en flange med en stump lige studs på, så jeg kan lave den om fra flange til spændebånds montering og få en ganske almindelig karburator med manuel chocker på. Istedet for de irreterende vacum styret for billigt byggede karburatorer, som faktisk ikke hører sig til på en knallert, jeg gloede ihvertfald noget for det har jeg kun set på motorcykler og gamle volvoer. Så skulle der være en der havde en studs liggende til en fair penge køber jeg den øjeblikkeligt.
mvh. Rasmus.