Søg Garagen Hej Gæst! Register

Drukner kineseren eller hvad?
#13
OK. De fleste gange skal jeg hoppe mindst 20 gange på kickstarteret før den begynder at hoste lidt.
Nogle gange hjælper det hvis jeg gasser lille smule op samtidig med at jeg hopper på kickstarteren.

Kan Kymco eller andre 4-takt scootere iøvrigt starte uden et batteri?


kragen Skrev:Hvis den starter nogenlunde normalt med kold motor, og trækkraften kommer tilbage ved varm motor, så er ventilerne ikke det første, jeg vil gætte på, er årsagen. Det lyder nemlig så mere, som et "blandingsforholdsproblem". Det kan i den forbindelse være en defekt bistarter (autochoker), og/eller forkert indstilling af blandingsskruen, samt for lille lufttilførsel af luft pga. beskidt luftfilter eller "klemt" luftslange fra filter til karburator. På Agilityen er det ikke unormalt, at luftslangen kommer i klemme mellem hjelmkasse og stel, eller simpelthen "klapper" lidt sammen. Det samme gælder iøvrigt den løse slange, der skal sørge for kold luft til vario og kobling.
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Scoooter Skrev:Kan Kymco eller andre 4-takt scootere iøvrigt starte uden et batteri?

En Piaggio Zip 4 takt starter og kører fint uden batteri.

Svar
#15
Neos 4T kan ikke starte uden strøm, men det har vist noget med indsprøjtningssystemet at gøre snarere end de 4-takter. Runneren som var en 2-takt indsprøjter kunne hellere ikke starte uden power på batteriet...

8)
Svar
#16
Scoooter Skrev:OK. De fleste gange skal jeg hoppe mindst 20 gange på kickstarteret før den begynder at hoste lidt.
Nogle gange hjælper det hvis jeg gasser lille smule op samtidig med at jeg hopper på kickstarteren.

Kan Kymco eller andre 4-takt scootere iøvrigt starte uden et batteri?
Kickstarteren på næsten alle små firtaktere, er en joke. For det første, er "vandringen" i kickstarterarmen for lille, og for det andet tænder motoren kun hver anden gang, stemplet går i top. Et iridiumtændrør, en kraftigere tændspole, samt et kraftigere batteri, kan hjælpe på miséren.

Står ventilerne ikke ordentligt, er de næsten umulige, at starte. Det samme gælder, hvis batteriet ikke kan "holde på strømmen". Har det været helt fladt et par gange, eller tre, skal det udskiftes, da det ikke vil holde strømmen, selvom man oplader det med en lader. Mine Kymcoer kan ikke starte uden batteri.

På Kymcoerne er det sådan, at man kan snyde bistarteren (autochokeren) ved, at man drejer gashåndtaget et par cm, og holder det der, når man trykker på elstarteren eller træder på kickstarteren. Det hindrer bistarteren i, at blive aktiveret, og dermed , at motoren får federe blanding de første par minutter. Det er et "trick", man normalt kun har behov for, når det ikke er for koldt i luften. Bistarteren aktiveres nemlig ved hver start, uanset temperatur.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Sagen er at når jeg kommer efter nogle dage og prøver at starte med el-start, lyder det som om der er rigeligt med saft i batteriet. Jeg hiver også i gas håndtaget flere gange, MEN det lyder som om at der ikke er benzin til. For jeg skal hoppe på kickstarteren mange gange før den siger HOST-HOST. Og hvis jeg bliver ved med at hoppe så kan jeg være heldig at hive i gas håndtaget samtidigt med at motoren siger HOST-HOST, hvorefter motoren starter modvilligt. Jeg lader den køre et par minutter i tomgang for ellers gider den ikke trække og går ud.
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Det er helt klart din autochocker der ikke fungerer. Blandeingen fejler ikke noget hvis den kører ordentligt som varm, det er simpelhent fordi maskinen er kold og den ikke får det extra benzin der skal til ( benzin og luft i en kold studs vil fortætte sig på indersiden af studen som kondens og derfor ikke når motoren ) chockeren giver det extra benzin der der skal til for at nå ned i motoren, så længe den er kold.

Du kan lave et forsøg. Pil luftfilteret af, og tag en bensin opvredent grydesvamp og hold ned foran karburator indsugningen og prøv så at at starte knallerten. den starter lige med det samme.

Du kan også gøre noget så simpelt at stikke fingeren ind i karburatoren og begræns mængden af luft der kan løbe forbi din finger, når du laver en luftbegrænsning foran indsugningen skaber du større vacum, motoren forsøger at suge uanset hva, og kan den ikke suge luft, pga du begrænser luften, så vil den suge andre stedet og det vil så være fra dyserøret og så suger den extra meget benzin op, og vupti din knallert starter.

Prøv det trick, og du skal self give gas men pas nu på du ikke drukner den, for stor modstand og der bliver suget for hårdt fra dyserøret, og dermed også for meget benzin op i indsugningen. prøv svampen med benzin på, så er du sikker.

Enda du kan også tage en lille sprøjte og give den en squis direkte ind i karburator indsugningen, så starter den også.


Det er din chocker der ikke virker 100% sikker, jeg har set og gjort overstående mange gange


Ventilerne gør ikke at den ikke kan starte, den kan tikke noget så gruesomt uden at du kan mærke det. omvendt hvis de står for stramt pga fejl indstilling kan den ikke stå i tomgang, rettere, hvis du ikke har pillet ved blandingen & tomgangsskruen men bare har stillet ventilerne, og inde du stillede ventiler gik den fint i tomgang og efter du stillede ventilerne kan den lige pludslig ikke stå i tomgang med den gamle tomgangs indstiling så er de stillet for stramt ;-) det samme ses på gamle biler, f.eks en fiesta 1,0 fra 1991 med stødstænger, stiller du den for stramt går den istå i tomgang. der sker ikke noget ved at den tikker lidt. absolute intet. hellere den tikker lidt, end at køre med for stramt indstillede ventiler, da det kan brænde ventilerne af og i værste fald tage ventilsæderne med i topstykket.. ;-) dem må gerne tikke ;-)
Svar
#19
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: