Søg Garagen Hej Gæst! Register

Topstykke slange
#1
Hvad er den gummi slange som sider på topstykket. Den ene side skal side på topstykket men hvor skal den anden side henne.. . Skal den bare ligge nede at scooteren? eller skal den ind et sted?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er udluftning af ventiltopdækslet. Ved at den kan puste/suge igennem slangen sikre man at der ikke kommer over/undertryk i forbindelse med krumtappens omdrejninger.

Originalt sidder den anden ende påmonteret slangen imellem luftfilter og guds frie natur.
Praktisk har det ikke betydning om den sidder på slangen eller ej. Bare der ikke kan kravle skidt og møg op i slangen samt den kan udligne det lille over/undertryk der er.
______________________
Når man ved alt er det svært at huske det hele...
Svar
#3
rd Skrev:Det er udluftning af ventiltopdækslet. Ved at den kan puste/suge igennem slangen sikre man at der ikke kommer over/undertryk i forbindelse med krumtappens omdrejninger.

Originalt sidder den anden ende påmonteret slangen imellem luftfilter og guds frie natur.
Praktisk har det ikke betydning om den sidder på slangen eller ej. Bare der ikke kan kravle skidt og møg op i slangen samt den kan udligne det lille over/undertryk der er.
Mener du ikke knastakslen?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Nej jeg mener krumtap.

Jeg vil mene at dens formål er, at sørge for at udligne det tryk der kommer i krumtaphuset når stemplet går ned. Hvis dette tryk ikke udlignes igennem en udluftningslange, evt via topdækslet, så er der risiko for, at trykket udlignes ved pakdåsen på selve krumtap akslen og deraf vil der ligeledes kunnes presses olie forbi pakdåsen.

Et simpelt PCV-system uden oliefælde og vacuum ventil
______________________
Når man ved alt er det svært at huske det hele...
Svar
#5
Ja det er en PCV slange. sæt den tilbage på luftfilteret, så motoren kan genbruge de oliedampe der der kommer ud af slange. At pille PCV slange af er miljøsvineri. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
rd Skrev:Nej jeg mener krumtap.

Jeg vil mene at dens formål er, at sørge for at udligne det tryk der kommer i krumtaphuset når stemplet går ned. Hvis dette tryk ikke udlignes igennem en udluftningslange, evt via topdækslet, så er der risiko for, at trykket udlignes ved pakdåsen på selve krumtap akslen og deraf vil der ligeledes kunnes presses olie forbi pakdåsen.

Et simpelt PCV-system uden oliefælde og vacuum ventil

Er det denne:
[Image: 3243.jpg]
Så er det korrekt, at den leder "overtrykket", dannet af den luft, der slipper forbi stempelringene og ned i krumtaphuset, tilbage via slangen til indsugningen. På min, der opfylder Euro3, har PCV-systemet dog en ventil. På de modeller uden, betår "oliefælden" i, at der normalt sidder nogle udligningskanaler, der fanger og rereturnerer olien, så det kun er de fortyndede oliedampe, der føres tilbage via slangen til indsugningen. Alt efter, hvor slangen tilsluttes indsugningen, kan den varme luft, mindske tilisning af karburatoren, mens den på den anden side bevirker, at der kommer mindre ilt per enhed luft luft til blandingen i karburatoren. Dette kan forhold kan mindskes yderligere, hvis maskinen også har en "røgvender" fra udstødningen. Den miljømæssige gevinst ved dette genbrug, er nok minimal, og jeg vil ikke af den årsag have de store skrubler ved, ikke at tilslutte slangen til indsugningen.

Problemet med overtryk og skumning i krutaphuset pga. omdrejninger, kan også løses ved, at sætte en slange på oliepåfyldningsstudsen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Ja jeg ved det godt, men den skal altså sidde på, for at undgå unødigt udslip.

Jeg ved godt det er meget lidt spec hvis motoren er i god stand og en af de nyere knallerter. men der kører måske 6milliarder knallert her i verdenen.

Mange bække små giver en stor Å.

Så få sat den slange på.

Ellers også må du gå.

Det kan vel ikke være så svært at forstå. :wink:


Hehe. Jeg kan også rime.
Svar


Forum spring: