Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Ape må ikke køre på cykelstien alligevel
Det mener jeg så heller ikke PGO'en må.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
PGO P3 er en såkaldt handicap knallert, en 30'er. Så den skal være på cykelstien.
Jeg har oplevet det kaos, det skaber på en tur gennem København i myldretiden. Den havner bag langsomme cyklister, hvorfor de lidt hurtigere, tager en farlig beslutning, og bruger vejbanen til at overhale.
Svar: 351
Tråde: 70
Tilmeldt: May 2010
hej-nu gik mit ? mest på brugen af den-tænker man sidder jo i tør vejr og om der er nogle der feks, har kørt 10-40000km i sådan en fætter
Vh
cb
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
cb Skrev:hej-nu gik mit ? mest på brugen af den-tænker man sidder jo i tør vejr og om der er nogle der feks, har kørt 10-40000km i sådan en fætter
Vh
cb
Du har da ret i, at man altid sidder fint i tørvejr. Desuden klarer den sig faktisk også udmærket i fedtet føre så udstyret med et sæt gode dæk er den fin til vinterkørsel. Men som Kragen påpeger er der også ulemper ved den - du sidder bogstaveligt talt oven på motoren som man ikke har gjort noget ud af at støjisolere imod, temperaturen i kabinen om vinteren svarer nogenlunde til en knallert med en god vindskærm - og så er den en kende for indeklemt til mine 190 cm (jeg venter på Gorilla-versionen :wink
Når det så er sagt, kan man selvfølgelig fjerne de fleste af disse ulemper med lidt fingerfærdighed og cash. Støjen kan man isolere sig ud af efter samme metode som bruges i biler (blygummi, hård-skum m.m) og der kan monteres et varmeapparat. Selve blik-kassen bagpå bidrager ikke til støjen da den er separat fra kabinen. Har man ikke brug for den, fås Apen som ladversion der koster nogle tusinde mindre og kan laste 30 kg. mere.
I øvrigt ligner kabinen mere en scooter end en bil....
... selv om den naturligvis godt kan blive ret fed hvis man putter lidt lidt ekstra arbejde i den (bare synd at han glemte sprinklerbeholderen)....
Men efter min mening har Ape'en een stor ulempe - prisen. Et nyt eksemplar koster mellem 35 og 40.000 kr og eftersom de holder prisen godt er de brugte heller ikke specielt billige. På dagens brugtmarked kan du faktisk få en ret god bil for de penge som er Ape overlegen på de fleste punkter. Men hvis du er interesseret i en, så kan du for eksempel finde den hos Scoot Car i Rødovre. De har sikkert een stående som du kan prøve at sidde i.
Kommer du forbi Scoot Car kan jeg se at de har en Fun Tech i deres brugt-marked til knapt 30.000 (som sikkert kan pruttes lidt ned - det er et komissionssalg). Hvis du er ude efter en "bil-scooter" kunne den måske også være noget for dig. Jeg har aldrig selv prøvet sådan en, men jeg forestiller mig at den er en del sjovere at køre end Ape'en, og man kan sidde to i den....
8)
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Da Fun Tech er født med et meget tyndt "cykelstyr" anbefaler jeg at udskifte det med et bilrat .
Men om man må det, er jeg ikke så sikker på.
Jeg har ikke selv prøvet en Fun Tech, kun set den .
Ivecar plus 2023.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Jeg tror ikke at Funtech'en er bedre med støjen..
Der kører én rundt hér i nabolaget, hun kører med hørværn på.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Jps Skrev:Da Fun Tech er født med et meget tyndt "cykelstyr" anbefaler jeg at udskifte det med et bilrat .
Men om man må det, er jeg ikke så sikker på.
Ja, den har en slags buet knallertstyr... og jeg ved ikke lige om gassen sidder i håndtaget eller som en pedal. Men jeg kan ikke forestille mig at der er noget problem i at udskifte det med et rat. Det er jo ikke en konstruktiv ændring.
Men spørgsmålet er, om der er "plads" til et rat. Det fylder jo mere i højden end et styr.
Måske et af de små go-cart rat....
8)
Svar: 351
Tråde: 70
Tilmeldt: May 2010
Godaften/nat,
Vis man nu lige vandt i lotto,ja så kunne det nu være sjovt at have sådan en fætter,med lad på.Er der slet ikke nogle her inde ,som køre i sådan en fætter
Vh
CB
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
I øvrigt er der nu en løsning på støjproblemet, idet den mest luxuriøse Ape - Calessino - er kommet i en elektrisk udgave. Dens normale 400 cc diesel er udskiftet med en stak lithium-batterier og en el-motor som angiveligt rækker 75 km. Prisen er desværre lige under 20.000 Euro, så man skal virkelig ønske sig een for at hoppe på...
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(12-05-2010, 22:27)Teddy Skrev: PGO P3 er en såkaldt handicap knallert, en 30'er. Så den skal være på cykelstien.
[...]
Såfremt den, f.eks. på grund af bredden, er til gene for de andre trafikanter på cykelstien, skal den ud på kørebanen . Det gælder også brede ladcykler m.f.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(23-02-2011, 13:08)kragen Skrev: Såfremt den, f.eks. på grund af bredden, er til gene for de andre trafikanter på cykelstien, skal den ud på kørebanen . Det gælder også brede ladcykler m.f.
Har ret ofte ligget bag 3hjulede knallerter på cykelstierne hernede, og de cykelstier er altså ikke så brede, at der er plads til overhaling Men har så også set dem på kørebanen, hvor bilister får nogle sjove ansigtsudtryk over, at ligge bag en 3hjulet
En enkelt bilist overfusede en på en P3'er engang, ham fangede jeg tilfældigvis på en benzintank, og gav ham en skideballe over at han havde skabt sig over at ligge bag en handicapknallert på kørebanen.
Stedet hvor balladen skete, må man køre 50 og knallerten må jo så køre 30 (for det var en 30'er ), så kunne ikke se hvorfor klovnen ikke kunne vente, til der var fri til overhaling.
Ivecar plus 2023.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(23-02-2011, 14:40)Jps Skrev: Har ret ofte ligget bag 3hjulede knallerter på cykelstierne hernede, og de cykelstier er altså ikke så brede, at der er plads til overhaling Men har så også set dem på kørebanen, hvor bilister får nogle sjove ansigtsudtryk over, at ligge bag en 3hjulet
En enkelt bilist overfusede en på en P3'er engang, ham fangede jeg tilfældigvis på en benzintank, og gav ham en skideballe over at han havde skabt sig over at ligge bag en handicapknallert på kørebanen.
Stedet hvor balladen skete, må man køre 50 og knallerten må jo så køre 30 (for det var en 30'er ), så kunne ikke se hvorfor klovnen ikke kunne vente, til der var fri til overhaling.
Du kan jo altid printe færdselslovens §14, stk 3 ud :
Citat:§14, Stk. 3. Cykel eller lille knallert må ikke føres på cykelsti, såfremt køretøjet på grund af dets bredde i belæsset eller ubelæsset stand kan være til væsentlig ulempe for andre kørende på cykelstien.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|