Søg Garagen Hej Gæst! Register

Chopper Knallert
#13
Kan se at Runnerdude og jeg er lidt uenige om årstallet, men skidt da. Det er ihvertfald deromkring. Og hvis man vil se den køre, så find en af "Gyldenkål "filmene frem Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg skal nok kigge næste gang jeg kommer der over, men hvor langt tid der går ved jeg ikke Grin
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#15
mtk Skrev:Jeg skal nok kigge næste gang jeg kommer der over, men hvor langt tid der går ved jeg ikke Grin

Jeg har et billede med prisen på, men kan sgi ikke finde det Smil.

Fandt lige dette Smil:
Fanticmotor.
Ivecar plus 2023.
Svar
#16
det er fint nok men hvilken chopper knallert er bedst til 7000 kroner
Svar
#17
bigdadmomma Skrev:det er fint nok men hvilken chopper knallert er bedst til 7000 kroner
Jeg prøver lige igen.

Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
bigdadmomma Skrev:det er fint nok men hvilken chopper knallert er bedst til 7000 kroner

Ingen af dem vil jeg sige.
En lille 4 takt hører ikke hjemme i min bog på en maskine med gear. 4 gear for at komme op på de ca 60 km/t. Hvis man så kører meget i byen, skal der skiftes en del for at komme fremad. Er måske meget sjovt de første par uger, men når man skal igennem 4 gear for bare at komme op på 60 km/t så kan det være det hurtige forsvinder.

Svar
#19
bigdadmomma Skrev:Det er fint nok men hvilken chopper-knallert er bedst til 7000 kroner

Ok, glem Fantic. Den er klart bedst, men meget dyr og kun for entusiaster. Du har så basalt set to andre at vælge imellem - Kinroad og Regal. De er begge kinesere, de har begge stort set samme motor (en gammel Honda-kopi) og mekanisk opbygning og de har begge samme kvalitet. De ligger også begge og roder rundt i prissegmentet omkring de 7.000 - 8.000 kr.

Forskellene ligger i de små detaljer og her kommer det an på hvad du selv synes bedst om. Kig på billederne. Vi kan ikke tage den beslutning for dig - det må du selv gøre. Jeg synes personligt bedst om Regal'en - det er specielt de flottere hjul med plade-hjul bagpå og trådhjul foran jeg godt ka' li', men jeg synes også bedre om den måde bagskærmen er lavet på. Til gengæld har Kinroad skive på forhjulet og fælge som nok er noget nemmere at holde rene - og så ser det ud til at den koster 1000,- mindre lige for tiden. Men var det mig der var ude efter en chopper ville jeg snuppe en Regal.

Og så en anden ting Big - riv dig løs fra din skærm, fut ud og kig på maskinerne i virkeligheden, sid på dem og prøv knapper og greb og så videre. Måske opdager du at du sidder meget bedre på den ene end den anden. At købe knallert er ligesom at købe sko. Du er nødt til at prøve om den "passer" inden du bestemmer dig.


Xipe Skrev:Ingen af dem vil jeg sige. En lille 4 takt hører ikke hjemme i min bog på en maskine med gear. 4 gear for at komme op på de ca 60 km/t. Hvis man så kører meget i byen, skal der skiftes en del for at komme fremad. Er måske meget sjovt de første par uger, men når man skal igennem 4 gear for bare at komme op på 60 km/t så kan det være det hurtige forsvinder.

Os halvsenile tosser som voksede op i de gyldne 70'ere og 80'ere med 4-gears knallerter vil være ret uenig med dig i dette Xipe. Manuelt gear har mange fordele og skifteprocessen kommer snart til at sidde i rygmarven så man gør det uden at tænke over det - lige som på en bil. Fordelen ved variatoren er faktisk ikke at man slipper for at skifte gear, men mere at den har en indkapslet vedligeholdelsesfri rem i stedet for en kæde. Kunne jeg få 4-manuelle gear og remtræk ville jeg klart foretrække dette fremfor automat-gear. Jeg har bare ikke lyst til at koge kæder mere nogensinde. Been there, done that...

8)
Svar
#20
Og så er de choppere meget lave. Man sidder næsten med r**** i asfalten Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#21
Runnerdude Skrev:Os halvsenile tosser som voksede op i de gyldne 70'ere og 80'ere med 4-gears knallerter vil være ret uenig med dig i dette Xipe. Manuelt gear har mange fordele og skifteprocessen kommer snart til at sidde i rygmarven så man gør det uden at tænke over det - lige som på en bil.

8)

Selv for en ung tosse som mig, tog det stadig et ukendt antal gear skift at komme igennem byen på en lovlig Yamaha 4 gear. Antallet af gear skift blev dog reduceret da katatoget fra Tyskland kom og der blev bestile div. dele. Jo, dengang hvor de halvsenile tosser levede, var det ikke lige noget net, så der blev bestile via brev, eller over tlf. til Tyskland, hvis man var heldig nok at en i familien kunne tysk.

Selvom tophastigheden steg og den fik lidt flere kræfter, så skulle der stadig arbejdes godt med foden for at komme igennem byen. Med en svagere 4 takt motor som idag, så skal der endnu mere motion til foden før man kommer afsted, og den kan næppe som dengang, trække maskinen på baghjul.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Xipe Skrev:Jo, dengang hvor de halvsenile tosser levede, var det ikke lige noget net, så der blev bestile via brev, eller over tlf. til Tyskland, hvis man var heldig nok at en i familien kunne tysk.
Det kommer skam an på hvor man voksede op Xipe. Os fra Lolland-Falster med udelukkende tyske TV-kanaler og et tysktalende befolkningstal som oversteg det danske i sommerhalvåret havde i reglen ikke de store problemer i den retning. Men tunet fik man nu fra Jylland - firmaet hed "Larsen Trim" (alle som genkendet det navn afslører sig automatisk som medlem af de førnævnte halvsenile tosser :winkSmil.

Med hensyn til gearene er det nu ikke så meget muligheden for kørsel på baghjulet der trækker ved manuelt gear - det er mere ting som glatføre-stabilitet. Det gør en himmelvid forskel at kunne låse maskinen i et lavt gear så den ikke bare skifter vildt opad som en variator hvis den skulle miste fodfæstet. Afstanden mellem gearene på Yamaha'en passer udmærket hvis du giver den en 5-6 tænder foran, uanset om du tuner eller ej. Med lovlig gearing ligger de måske lidt for tæt men så lader man bare som om den er en 3-gears ved at starte i 2nd. Tuner du kraftigt er 4-gear til gengæld i underkanten - her ville det være rart med et 5te.

8)
Svar
#23
Her er den billige Fanticmotor eller som den kaldes herhjemme, Fantic chopper Smil

http://www.dba.dk/aprilia-fantic-chopper...-64779187/
Ivecar plus 2023.
Svar
#24
50cc4ever Skrev:Her er den billige Fanticmotor eller som den kaldes herhjemme, Fantic chopper Smil

http://www.dba.dk/aprilia-fantic-chopper...-64779187/

Man skal vist være meget entusiastisk for at betale 26.000 kr for denne...

[Image: 3236.jpg]


.... når man kan få denne her sprit-ny for samme pris:

[Image: 2801.jpg]



Jeg ville så dog sige, at var den i ny-renoveret tilstand ville den næsten være prisen værd på grund af cool-faktoren. Lad os sammenligne med nogle originale billeder...

[Image: 3237.jpg]

[Image: 3228.jpg]

"Fiskehale-udstødningen" mangler. Motoren ser også mere "afrundet" ud end dem på de gamle billeder (og eftersom jeg er lige så gammel som billederne, så husker jeg faktisk også at sidedækslerne var meget kantede i formen). Dog ser både cylinder, topstykke og karburator autentiske ud, så gad vide om det er en tidligere model med et andet motor design.

I hvert fald mangler ryglænet, styr-dekorationen og speedometret - og bagskærmen er kortet af (det gjorde man for bedre at kunne køre på baghjulet, så vidt jeg husker). Disse ting kan dog fixes uden de store problemer. Men den lave udstødning og den "buttetede" motor kune jeg under ingen omstændigheder acceptere.... det er ikke "min ungdoms fantic". Så tak, men nej tak...

:wink:
Svar


Forum spring: