Søg Garagen Hej Gæst! Register

Brugt 30'er - hvilken?
#1
Hej alle

Familien står for at skulle købe vores første scooter. Den skal primært bruges af fruen og datteren på 16. Derfor har vi valgt at kigge på en scooter 30. Vi kigger desuden brugt. Vi har ikke den store scooter- eller motorerfaring, så vi ønsker en god stabil model, der ikke kræver ret meget mere end normalt vedligehold.

Hvilke mærker og modeller kan i anbefale, vi kigger nærmere på?

Vi er blevet tilbudt en Kymco Super 9 (1.600 kilometer, velholdt og nye dæk) til 7.000 kr. Men nogle mener ikke Kymco'en er anbefalesværdig men peger i stedet på f.eks. PGO.

Hvad mener i herinde?

På forhånd tak!

AJ
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
alexjensen Skrev:Hej alle

Familien står for at skulle købe vores første scooter. Den skal primært bruges af fruen og datteren på 16. Derfor har vi valgt at kigge på en scooter 30. Vi kigger desuden brugt. Vi har ikke den store scooter- eller motorerfaring, så vi ønsker en god stabil model, der ikke kræver ret meget mere end normalt vedligehold.

Hvilke mærker og modeller kan i anbefale, vi kigger nærmere på?

Vi er blevet tilbudt en Kymco Super 9 (1.600 kilometer, velholdt og nye dæk) til 7.000 kr. Men nogle mener ikke Kymco'en er anbefalesværdig men peger i stedet på f.eks. PGO.

Hvad mener i herinde?

På forhånd tak!

AJ


Jeg køre PGO og den sku fint efter 62.000km på gaden..
Svar
#3
Hej Søren

Er der bestemte typer PGO'er du anbefaler mere end andre, og hvordan er prislejet for brugte maskiner?

AJ
Svar
#4
alexjensen Skrev:Hej Søren

Er der bestemte typer PGO'er du anbefaler mere end andre, og hvordan er prislejet for brugte maskiner?

AJ

PGO Dr. big f.eks Blink med øjet Eller kig på Kymco Super 8. De er slet ikke så dårlige, som nogen vil gøre dem til.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
alexjensen Skrev:Hej Søren

Er der bestemte typer PGO'er du anbefaler mere end andre, og hvordan er prislejet for brugte maskiner?

AJ

Tja Hot50 og DrBig kører med samme motor, og der er en bruger herinde som har kørt 105.500km på en Drbig, hold dig fra PGO comet deres motor holder ik mange km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvad er forskellen på Kymco Super 8 og super 9?

Kan du sige lidt mere om hvorfor den og PGO Dr. big anbefales?

AJ
Svar
#7
alexjensen Skrev:Hvad er forskellen på Kymco Super 8 og super 9?

Kan du sige lidt mere om hvorfor den og PGO Dr. big anbefales?

AJ


Ang kymco der skal du snakke med kragenSmil da han har en super8 og en agilitySmil

Jamen PGO er generalt kvalitet, hvis man selvfølgelig overholder serices som normalt er mellem hvert 3000km, jeg kører dog 5000km pr tjek og det er ca 3 måneder for mig
Svar
#8
Den væsentligste forskel på Super 8 og 9 er motoren. Selvom Super8 også fremstilles i en 2-taktudgave, der opfylder Euro-3 kravene Fortvivlethock: , så er det 4-takteren, der sælges herhjemme. Super9 er en 2-takter, der kan sammenlignes med f.eks. Dr. Big fra PGO. Den laves også i en væskekølet udgave med skiver på begge hjul, men det er den luftkølede, med skive på forhjulet, der sælges herhjemme. En anden forskel på 8'eren og 9'eren er hjulstørrelsen. Den er 14" på 8'eren og 12" på 9'eren. Med fare for, at PGO-folket udsteder en fatwa, vil jeg påstå, at Super9 har en lidt bedre kvalitet, end Dr. Big Fræksst: . Og lad dig ikke snyde af billederne af Kymcoerne, der er større virkeligheden, og ofte større, end de fleste japanere og italienere. En Dr. Big, der iøvrigt er en kopi af en gammel spansk designet Suzuki/Puch produceret hos PGO for Piaggio :P , vejer ca. 90 kg, mod Super9's 106 kg.

Bortset fra på Super9'eren, kan folk med store fødder, dog have lidt problemer med pladsen på fodpladen. Hvis støvlerne ikke er for store, kan en størrelse 45 dog lige være på en Super8. Ved størrelse 46, begynder det, at knibe lidt - men det kan lade sig gøre :wink: . Sæderne på Kymcoerne har en tendens til, at hælde lidt for meget nedad, efter manges smag - selvom det er anatomisk korrekt. En lille detalje, eller to: Der er 2 års fabriksgaranti på Kymcoer, og de kører med HS1 halogenpærer. På Super8'eren, sidder der 2x35/35W, der lyser samtidigt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Kragen:

Ingen Fatwa herfra Smil. For du har ret i meget, af det du skriver Smil. Jeg har prøvekørt en Super 8, og fravalgte den, på grund af for lidt plads til fødderne (str. 48 i støvler) Super 9 har jeg så kun prøvesiddet, og igen det med plads til fødderne, som ikke er der til mine "plader" Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
50cc4ever Skrev:Kragen:

Ingen Fatwa herfra Smil. For du har ret i meget, af det du skriver Smil. Jeg har prøvekørt en Super 8, og fravalgte den, på grund af for lidt plads til fødderne (str. 48 i støvler) Super 9 har jeg så kun prøvesiddet, og igen det med plads til fødderne, som ikke er der til mine "plader" Grin.
Nu lever jeg på en mindre fod, end du gør Griner . Jeg nøjes med størrelse 46 i støvler, men det irriterer også mig, at Kymco ikke laver deres modeller lidt bredere foran. Det ville løse problemet med pladsen til voksensko. Iflg. Kymco skulle årsagen være vægtfordelingen på for- og baghjul, når der sidder to, eller flere, på maskinerne, plus et piano på bagagebæreren, der har gjort, at fodpladen er kortere, end normalt, og sædet "rykket frem". Jeg tror bare, det er fordi, asiaterne normalt har kortere arme og mindre fødder - og ikke har normalstørrelse, som vi to har Grin .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Nu lever jeg på en mindre fod, end du gør Griner . Jeg nøjes med størrelse 46 i støvler, men det irriterer også mig, at Kymco ikke laver deres modeller lidt bredere foran. Det ville løse problemet med pladsen til voksensko. Iflg. Kymco skulle årsagen være vægtfordelingen på for- og baghjul, når der sidder to, eller flere, på maskinerne, plus et piano på bagagebæreren, der har gjort, at fodpladen er kortere, end normalt, og sædet "rykket frem". Jeg tror bare, det er fordi, asiaterne normalt har kortere arme og mindre fødder - og ikke har normalstørrelse, som vi to har Grin .

Det burde de tænke på at lave om, når de sælger til andre end dem selv Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
kragen Skrev:Den væsentligste forskel på Super 8 og 9 er motoren. Selvom Super8 også fremstilles i en 2-taktudgave, der opfylder Euro-3 kravene Fortvivlethock: , så er det 4-takteren, der sælges herhjemme. Super9 er en 2-takter, der kan sammenlignes med f.eks. Dr. Big fra PGO. Den laves også i en væskekølet udgave med skiver på begge hjul, men det er den luftkølede, med skive på forhjulet, der sælges herhjemme. En anden forskel på 8'eren og 9'eren er hjulstørrelsen. Den er 14" på 8'eren og 12" på 9'eren. Med fare for, at PGO-folket udsteder en fatwa, vil jeg påstå, at Super9 har en lidt bedre kvalitet, end Dr. Big Fræksst: . Og lad dig ikke snyde af billederne af Kymcoerne, der er større virkeligheden, og ofte større, end de fleste japanere og italienere. En Dr. Big, der iøvrigt er en kopi af en gammel spansk designet Suzuki/Puch produceret hos PGO for Piaggio :P , vejer ca. 90 kg, mod Super9's 106 kg.

Bortset fra på Super9'eren, kan folk med store fødder, dog have lidt problemer med pladsen på fodpladen. Hvis støvlerne ikke er for store, kan en størrelse 45 dog lige være på en Super8. Ved størrelse 46, begynder det, at knibe lidt - men det kan lade sig gøre :wink: . Sæderne på Kymcoerne har en tendens til, at hælde lidt for meget nedad, efter manges smag - selvom det er anatomisk korrekt. En lille detalje, eller to: Der er 2 års fabriksgaranti på Kymcoer, og de kører med HS1 halogenpærer. På Super8'eren, sidder der 2x35/35W, der lyser samtidigt.

Hvad med det tilbud, vi har fået på en Kymco Super 9 (se første besked). Er det noget at gå efter eller får man bedre maskine for samme penge med et andet mærke?

AJ
Svar


Forum spring: