05-05-2010, 17:20
Hej folkens, jeg håber at I kan lede mig lidt på sporet til at løse mit problem med min nyindkøbte Yamaha Neos fra '06.
Det der sker, er at den altid starter perfekt og på første hug på kickstarteren, hvorefter den går ud i løbet af et par sekunder. Og efter det skal der omkring 20 spark til for at den igen vil starte op og holde tomgangen fint og uden problemer tage imod gassen.
I papirerne jeg fik med til den står der at der er monteret følgende nye dele på et værksted:
» Cylinder
» Stempel
» Startermotor
» Tændrørshætte + kabel
» Bremseklodser
» Batteri
» Udstødning
Derudover blev karburatoren også indstillet.
Jeg har selv kigget den lidt efter for at løse problemet:
- Nyt tændrør monteret: NGK BPR7HS - kort gevind
- Renset udstødning og afgangsporten på cylinderen for sod
- Opladet batteriet
- Renset karburatoren med trykluft
- Renset luftfilteret
- Renset stikket til el-chokeren med kontaktrens
- Renset vacuumhanen + slange med trykluft, der er rigtig fint sug fra karburatoren op til hvor slangen sættes på hanen
- Tjekket for gnist og den er god
- Skiftet gearingsolie
Jeg synes også at den oser noget voldsomt når den er kold, ved ikke om det har noget at sige men kan lige så godt nævne det.
Eneste ejer udover mig er en ældre dame, så jeg ved at motoren ikke er ødelagt af tun, og efter hvad papirerne siger har hun været god til at overholde service på den
Al hjælp er velkommen, jeg vil jo gerne have den pålidelig nok til at jeg kan tage den på arbejde!
Det der sker, er at den altid starter perfekt og på første hug på kickstarteren, hvorefter den går ud i løbet af et par sekunder. Og efter det skal der omkring 20 spark til for at den igen vil starte op og holde tomgangen fint og uden problemer tage imod gassen.
I papirerne jeg fik med til den står der at der er monteret følgende nye dele på et værksted:
» Cylinder
» Stempel
» Startermotor
» Tændrørshætte + kabel
» Bremseklodser
» Batteri
» Udstødning
Derudover blev karburatoren også indstillet.
Jeg har selv kigget den lidt efter for at løse problemet:
- Nyt tændrør monteret: NGK BPR7HS - kort gevind
- Renset udstødning og afgangsporten på cylinderen for sod
- Opladet batteriet
- Renset karburatoren med trykluft
- Renset luftfilteret
- Renset stikket til el-chokeren med kontaktrens
- Renset vacuumhanen + slange med trykluft, der er rigtig fint sug fra karburatoren op til hvor slangen sættes på hanen
- Tjekket for gnist og den er god
- Skiftet gearingsolie
Jeg synes også at den oser noget voldsomt når den er kold, ved ikke om det har noget at sige men kan lige så godt nævne det.
Eneste ejer udover mig er en ældre dame, så jeg ved at motoren ikke er ødelagt af tun, og efter hvad papirerne siger har hun været god til at overholde service på den
Al hjælp er velkommen, jeg vil jo gerne have den pålidelig nok til at jeg kan tage den på arbejde!