Søg Garagen Hej Gæst! Register

: Begynder MC
#13
kedde2005 Skrev:34hk er virkelig bare vildt lidt, synes jeg (...)
Det er erfaringen efter lidt køreundervisning også - så derfor :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Xipe, fra 18 til 21 år må man max køre på en maskine med 34 hk, hvilket en Hyosung 650, gs 500 eller hayabusa 1300 langt overstiger. Vil man have sådan en maskine før man er 21, så skal den DROSLES til max 34 hk. Vores ven Kedde5000, som ikke er 21 og kun er ved at tage kørekort nu påregner ikke at køre DROSLET mc særlig længe. Jeg advarede mod at køre AFDROSLET i en ung alder, altså før det fyldte 21.år, da det både er ulovligt og sætter Kedde5000s og hans medtrafikanters liv på spil da han ikke har den fornødne erfaring i at håndtere en AFDROSLET stor maskine. Dog vil jeg give dig fuldstændig ret i at 34 hk er rigeligt til sjov, underholdende og sikker, og også særdeles usikker kørsel hvis man køre med hjernen udenfor hjelmen!
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#15
Hov navnet er selvfølgelig Kedde2005, beklager Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#16
miv75 Skrev:Xipe, fra 18 til 21 år må man max køre på en maskine med 34 hk, hvilket en Hyosung 650, gs 500 eller hayabusa 1300 langt overstiger. Vil man have sådan en maskine før man er 21, så skal den DROSLES til max 34 hk. Vores ven Kedde5000, som ikke er 21 og kun er ved at tage kørekort nu påregner ikke at køre DROSLET mc særlig længe. Jeg advarede mod at køre AFDROSLET i en ung alder, altså før det fyldte 21.år, da det både er ulovligt og sætter Kedde5000s og hans medtrafikanters liv på spil da han ikke har den fornødne erfaring i at håndtere en AFDROSLET stor maskine. Dog vil jeg give dig fuldstændig ret i at 34 hk er rigeligt til sjov, underholdende og sikker, og også særdeles usikker kørsel hvis man køre med hjernen udenfor hjelmen!

Så må du undskylde. Jeg læste det bare som om du mente at de 34hk ikke var nok. Var på vej ud af døren og havde ikke fået morgenkaffe endnu, så helt frisk var jeg ikke. Griner

Det med at vente kan jeg sagens forstå. Nu er der røget en enkel eller 4 i år allerede pga. for høj fart, og det er endda med flere års erfarring.

En maskine med 34hk kan følge med en gti bil til omkring 150 km/t, hvilke burde være nok til at starte med for de fleste til at starte med.

Svar
#17
Alt forladt Grin Ja der ryger sgu for mange mc,ister i trafikken, og det er sørgeligt Ked af det
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
miv75 Skrev:Alt forladt Grin Ja der ryger sgu for mange mc,ister i trafikken, og det er sørgeligt Ked af det

Ja, men det er også lidt egen skyld. Mange kører uden vest og lang over den tilladte grænse. Bare disse to ting er med til at gøre livet endnu farligere end det i allerede er for 2-hjulet.

Mange har så også den holdning at det er billisterne at problemet ligger hos, og at de derfor kan køre og beklæde sig derefter. Det er blot for sent at gi de andre skylden, fordi man måske selv har en stor del af skylden. At den generalle holdning er at alt under 500ccm er en knallert, hjælper måske heller ikke på det. Tænker mere på de uerfarne der måske bliver presset til at købe en større cykel end de i virkeligheden kan magte.

Svar
#19
Selvfølgeligt er der individuelle faktore der spiller ind ved uheld, altså for høj fart, manglende synlighed i trafikken, for stor cykel mm. Men er det min erfaring at bilister IKKE kan vurdere om man kommer på mc eller knallert, og konsekvent ikke overholder ubetinget vigepligt! Mindst en gang dagligt, eller pr køretur oplever jeg at bilister køre direkte ud foran mig, enten i rundkørsler eller sideveje. Og det på trods af direkte øjenkontakt, så jeg har gjort mig til vane at køre med det lange lys tændt for at blive set, og sætter farten væsentligt ned når jeg nærmer mig sidevej eller rundkørsel. Sidstnævnte siger nærmest sig selv hehe :wink: Af de farer jeg møder på vejen, er bilister klart den største trussel.
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#20
Når man er 18 år, og endelig har fået pappet, vil man selvfølgelig have den kraftigste og hurtigste maskine, man har råd til - intet mystisk i det :wink: . Hvor svært kan det være, og i udødelighedens skær, er man da "fuldbefaren", når man har kørt (u)lovlig knallert i flere år. At det mange gange også er billisternes "skyld", hvis det går galt, kan man ikke bruge til meget andet, end at der står "Han holdt på sin ret" på gravstenen Græder
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
Nu må i lige huske at en gs500 altså kun har 47hk, altså sølle 13hk mere end det tilladte for lille mc. Det kan jeg ikke se det store problem i?
Men self. skal jeg da starte ud med at køre droslet end 1000 km ca. så jeg får lidt knowhow inden jeg får den afdroslet.
Jeg har tænkt mig at køre ordentligt og slet ikke vildt, 130 km/t er mere end vildt nok for mig Smil
Synes det allerede er hurtigt nok. Har intet imod at overholde fartgrænserne..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
miv75 Skrev:Men er det min erfaring at bilister IKKE kan vurdere om man kommer på mc eller knallert, og konsekvent ikke overholder ubetinget vigepligt! Mindst en gang dagligt, eller pr køretur oplever jeg at bilister køre direkte ud foran mig, enten i rundkørsler eller sideveje. Og det på trods af direkte øjenkontakt, så jeg har gjort mig til vane at køre med det lange lys tændt for at blive set, og sætter farten væsentligt ned når jeg nærmer mig sidevej eller rundkørsel. Sidstnævnte siger nærmest sig selv hehe :wink: Af de farer jeg møder på vejen, er bilister klart den største trussel.

Kører du da uden gul reflexvest? :wink:

Jeg havde selv samme problem inden jeg købte en vest. Havde et par episoder hvor det vist var mere held end forstand at der ikke skete noget. 7-9-13 har jeg ikke oplevet disse episoder efter jeg er begyndt at køre med vest, næsten tværtimod. Alle ture der ommer ud fra Odense, og jeg hopper i mc tøj og vest, også om sommeren. Når det kun er små ture i byen, nøjes jeg med hansker og mc jakke.

Svar
#23
Indrømmet, kører uden refleksvest og dermed er der kun de i jakken indbyggede reflekser. Kedde2005, det kan godt være at en gs500 har 47 hk, altså "kun" 13 hk mere end du må køre med, men det er lovens lange arm altså ikke villig til at overse når du bliver stoppet. Og helt galt bliver det hvis du hamrer ind i en med personskade til følge. Forsikringsmæssigt risikere du selv at skulle betale, da du har ført et køretøj du ikke har det førnødne kørekort til.
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#24
miv75 Skrev:Indrømmet, kører uden refleksvest og dermed er der kun de i jakken indbyggede reflekser. Kedde2005, det kan godt være at en gs500 har 47 hk, altså "kun" 13 hk mere end du må køre med, men det er lovens lange arm altså ikke villig til at overse når du bliver stoppet. Og helt galt bliver det hvis du hamrer ind i en med personskade til følge. Forsikringsmæssigt risikere du selv at skulle betale, da du har ført et køretøj du ikke har det førnødne kørekort til.
...Eller ikke forsikring på Ond .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: