Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stranger X-Fight 4 takter (2. oplæg) (finpudset+nyt)
#1
Hej alle sammen.
Så prøver vi igen, har finpudset indlæget og der tilføjelser, hvilket jeg vil fortælle lidt om.
Håber oplæget går an.

So here we go, again!
Må sige, jeg var meget skeptisk da jeg fik den, for kørte pgo hot 50 før, nu og en dejlig maskine.
Ja lang historie kort, jeg fik stjålet min PGO, så den gamle skaffede en billig scooter til mig, der viste sig at være en Stranger X-fight, den fra c.reinhardt, farven grå eller sådan noget.


Men her en lille gennemgang af dyret:
Den er jo rimelig meget i familie med Giantco ovs. (gy6 motor). Den var standart i det meste da jeg fik den. (tidliger ejer var en 15-16 årig knægt, så selvfølgelig var der pillet lidt ved den).

- Standart cylinder. 49 cc.
- Standart knast og topstykke.
- Standart. CDI.
- Standart kilerem (vist fra en 2takter).
- Standart i kaburator, kun den messing fætter der var fjernet. Dysen var 78, mener standart er 85, men lad det ligge. Og nål på fed blanding og blandingsSkrue på standart indstilling.
- Standart udstødning, der fjernet en eller anden plumb, som han sagde der havde sat omkring hvor forrøret bøjer.
- Begrænsning i luffilter fjernet.
- Og selvf. ik at glemme skiven væk. og 3.5grams ruller i Standart varioator..


Ehm den kørte sådan nogenlunde da jeg fik den. selvfølgelig var den død i forhold til 2 tkater, men det var jo et transportmiddel. Smil Og den kørte stortset speedometer ud fra start. tog bare lidt Smil dvs 60km/t, går det desværre kun til. Ked af det
Jeg har så modificeret den en annelse nu.
Mine erfaringer vil jeg så klart dele med jer alle, jeg er nok ik den eneste med en sådan satans bambusraket.


Nu det så følgene opsætning.

- Cylinder 44mm/60cc (nogen hjemmesider er det 63cc). http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...2&mId=1950
- 70ccm knast fra protuna. http://www.protunahandels.de/product.asp...n=42028553
- Standart topstykke
- CDI optimeret effekt. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...1&mId=1952
- Ny kilerem, Original til Giantco sprint (forstærket) (FORDI DEN ANDEN SPRANG HEHE).
- Malossi slyngkobling. http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=278
- Koblingsskål fra en Peugeot speedfight.
- Dyse opgraderet til 90/94, jeg eksperimentere stadig lidt, men pt bruger jeg 90 (thansen.dk). Nål står på 50/50 blanding og blandingsskrue på standart indstilling.
- Luftfilter er standart, hvilket vist at foretrække med min opsætning, det andet larmer og gir mig ik rigtig noget. Nok fordi jeg er ik en ørn til at indstille kaburator. Skal man hvist (har jeg læst) rode en del med hvis man vil ha powerfilter der gir noget og ik bare brøller, men lyder stadig fedt dog.. Smil
- Variator + trykfjeder fra Naraku. http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=5763
Har smidt 5.8 gramsruller som er i variomatic sættet, men jeg overvejer 7.5 Grams plus 94 dysen. Smil
- Udsødning går jeg og overvejer men ved ik helt, da jeg ska længere op i Kubik ovs. for det hjælper en dyt. Men for lyden, så ku man godt overveje det. Blink med øjet
- Olie thansens fuldsynt. til 4takter. Og tændrør er et NGK R (blank! kan ik husk tallene) Det er købt ved Minimotor i Kolding. Og så det er bare et tal varmere eller hva man siger, end standart.


http://www.motorevo.dk/shop/80cc-cylinde...2050p.html DET HER ER BESTILT !!

- Ehm hva der ellers.. Alle de ting som sku være begrænset ændret/fjernet.


Men syns jeg er ved at være der hvor den kører bedst med hva der nu er ændret.
GODT OPTRÆK (meget bedre end fra ny).
Go topfart Speedo kørt ud, og lidt til. På lige vej og i lidt modvind Smil [pt. ca 70].
Ned af bakke køre den det MAX ud. gætter på 80-90 men ved det ik (ægte km/t ? : pas).
Og stejle bakker tager den og nemt. Hvis den er meget stejl, så 40-50 på speedo. Knap så stejl er det en jævn forsættelse af optræk. Den stejleste jeg kør på til hverdag har jeg vundet ca +15km/t.
Ja og lyden er heller ik helt tosset efterhånden. Km pr liter?? ehm.. pas. tanker ca 1 gang om ugen helt op.
Og jeg køre på arbejde 5 gang om ugen og det løse ved siden af.
Men sådan som jeg har den nu er den bare dejlig. Det er ikke en desideret "raket" men en lidt hyper aktiv humlebi måske. Smil heh.

- Kom endelig med kommentare og spørgsmål ovs.. eller gode råd. Smil

Jeg syntes det eneste jeg mangler nu er den lille forsinkelse fra man vrider til fuld gas fra bund. Inden den liver ordentligt op i motor og suser der ud af Smil vil jeg gerne ha gjordt noget ved.
Men det er nok topstykket der ska gøres noget ved, (større, eller portes op eller lign). Gæt!
Det det var lidt fra mig. Jeg håber der nogen der kan bruge det.
Ps: Tak for en fed side, og et kanon forum. For har sku fået besvaret mange spørgsmål her inde. Smil


Mvh Thomas. :twisted: :twisted: Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har denne x-fight stranger og det at man skal gøre så meget for at den køre 80, er lidt skuffende.
Hvad skal jeg gøre for at få den til at køre 60 stykker, uden at putte nye dele på?

Kunne godt tænke mig at køre 80 stykker, har overvejet ny scooter, tænkte på en PGO PMX Sport, hvor hurtig køre den hvis man fjerner trakt og ringen? Uden at få en knækudstødning? Og kan man også købe ny CDI til den PGO? Gir det nogen forskel? Er der også den der såkaldte messingskrue?

Har overvejet en motard/cross scooter, de er bare lidt dyre :roll:
Svar
#3
Hvis den forresten kun køre 70 på ligevej, tror jeg du har glemt at fjerne ringen ved indsugningsstudsen:

Ring i indsugningstuds:
Metal ring som sidder i indsugningstudsen mellem karburator og cylinder som gør den indre diameter mindre. Dermed kan der ikke kommer så meget benzin og luft til cylinderen.
Der kan også sidde et isolatorstykke mellem indsugningsstykke og cylinder som har en for lille indre diameter.
Svar
#4
Hej TFaucheur.

Hvad er målene på rullerne på en Stranger?
Jeg ønsker selv at få skiftet mine ruller, da optrækket som nævnt er sløvt (:
Svar


Forum spring: