Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Hot 50 Kører ikke stærkere uden skive?
#25
1stkholm Skrev:Nu køre jeg selv med et stage6 drag filter og jeg har ingen problemer oplevet. Folk jeg kender har heller ingen problemer oplevet. Men i tuner verdenen findes thansen ikke og tvivler næsten på det thansen filter jeg tænker på vil give en synderlig effekt Blink med øjet Men et powerluftfilter behandler man med filterspray som gør at alt skidt bliver siddende i det, selvom det nok ikke kommer igennem uden. Jeg mener at powerluftfilter fine og er det pga. Larmen man fravælger det, så kan man købe gokartfilter
Jeg ved ikke, hvilke "powerfiltre", du hentyder til, men hvis det er en "åben" type med skumgummi, eller selv de "lukkede" typer uden filter, så kan de ikke filtrere tilstrækkeligt. Det nærmeste, du kommer, er et system af papir og bomuld, som f.eks. K&N's. Filterolie gør det ikke alene. Stage6 bruger skumfilt, og kan ikke filtrere tilstrækkeligt.

"Sugeapparatet" er motoren. Den suger på en sommerdag omkring 30.000 liter luft i timen, og ca. ½ liter vand, eller 500 liter luft i minuttet Fortvivlethock: . Alt dette skal filtreres for støv og møg igennem et filter. Bruger man en almindelig skumgummihat, som på de fleste "powerfiltre", eller skumfilt, vil alene vandet på en tør sommerdag kunne "blokkere" filteret på under et kvarter, og sammen med møget, kvæle motoren, så den yder mindre, end med et standardfilter i en filterkasse. Filtersprayen (olie) vil kun fange partikler, indtil olieoverfladen er mættet, eller trykket overstiger "klæbeevnen", herefter vil partiklerne blive suget videre ind i motoren i olierede klumper. Så hvad, er det fine ved "powerfiltre? Gokartfilter hjælper heller ikke på sagen. De er allesammen beregnet til maskiner, der bruges til ræs, og hvor hyppige motorskift, er en del af "legen". For os andre dødelige, der ikke ønsker, at skifte motor konstant, er "powerfiltre" fis i en hornlygte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
kragen Skrev:Jeg ved ikke, hvilke "powerfiltre", du hentyder til, men hvis det er en "åben" type med skumgummi, eller selv de "lukkede" typer uden filter, så kan de ikke filtrere tilstrækkeligt. Det nærmeste, du kommer, er et system af papir og bomuld, som f.eks. K&N's. Filterolie gør det ikke alene. Stage6 bruger skumfilt, og kan ikke filtrere tilstrækkeligt.

"Sugeapparatet" er motoren. Den suger på en sommerdag omkring 30.000 liter luft i timen, og ca. ½ liter vand, eller 500 liter luft i minuttet Fortvivlethock: . Alt dette skal filtreres for støv og møg igennem et filter. Bruger man en almindelig skumgummihat, som på de fleste "powerfiltre", eller skumfilt, vil alene vandet på en tør sommerdag kunne "blokkere" filteret på under et kvarter, og sammen med møget, kvæle motoren, så den yder mindre, end med et standardfilter i en filterkasse. Filtersprayen (olie) vil kun fange partikler, indtil olieoverfladen er mættet, eller trykket overstiger "klæbeevnen", herefter vil partiklerne blive suget videre ind i motoren i olierede klumper. Så hvad, er det fine ved "powerfiltre? Gokartfilter hjælper heller ikke på sagen. De er allesammen beregnet til maskiner, der bruges til ræs, og hvor hyppige motorskift, er en del af "legen". For os andre dødelige, der ikke ønsker, at skifte motor konstant, er "powerfiltre" fis i en hornlygte.

Nu kører jeg selv med fiberfilter. mener du at et almindeligt powerfilter vil have mindre ydeevne end standart efter et kvarter? Det er samme luft som kommer igennem om det er power eller std. og vandet i luften kommer også til at sidde sig i et std. for vandet kan ikke bare forsvinde væk
Svar
#27
1stkholm Skrev:Nu kører jeg selv med fiberfilter. mener du at et almindeligt powerfilter vil have mindre ydeevne end standart efter et kvarter? Det er samme luft som kommer igennem om det er power eller std. og vandet i luften kommer også til at sidde sig i et std. for vandet kan ikke bare forsvinde væk
Nu er det vel ikke helt samme mængde, der passerer i de to slags filtre - så var der jo slet ingen mening med "powerfilteret" :wink: .

Fiber/skumgummi (+olie) vs. papir/bomuld. Hvad sker der med vand på kunststofferne? Det lægger sig med lidt held på overfladen, hvis det ikke blot passerer. Hvad sker der med vand på papir/bomuld? Det lægger sig ikke på overtfladen, men bliver først suget ind i materialet, og "synke" nedad, for så at dryppe ned i filterkassen på den modsatte side af filterelementet, hvor det ledes væk. Filterkassen beskytter tillige mod direkte vand fra vandpytter og regn, hvorimod de fleste powerfiltre sidder helt ubeskyttede. Gad vide, hvorfor der sælges hætter til mc-filtre, der skal sættes på, når man vasker mc'en :roll: . Har du kørt i regnvejr med dit filter, vil du også have observeret, at motoren ikke er helt vild med filteret. Så hvorfor køre med det juks, når du for et par hundrede, kan få et filter, der virker, og som har en luftgennemstrømning, der nærmer sig 100% Fortvivlethock: . Det kan kun skyldes uvidenhed, eller "blæreeffekten" :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#28
Skum/fiber og std filterets materiele bliver mættet til sidst og tvivler på det bare løber fra. Men når materialet først er mættet med vand så vil luftfugtigheden som kommer ind igennem være +90 om du vil det eller ej Smil Men en meget god grund til at putte power filter på er klart effekten og at std. ikke kan komme på en stor karb. Men hvis det ikke var pga. effekten ville jeg heller ikke skifte hele motoren og filter for den sags skyld.
Svar
#29
1stkholm Skrev:Skum/fiber og std filterets materiele bliver mættet til sidst og tvivler på det bare løber fra. Men når materialet først er mættet med vand så vil luftfugtigheden som kommer ind igennem være +90 om du vil det eller ej Smil Men en meget god grund til at putte power filter på er klart effekten og at std. ikke kan komme på en stor karb. Men hvis det ikke var pga. effekten ville jeg heller ikke skifte hele motoren og filter for den sags skyld.
Gå ind på f.eks.:
http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/scooter
og kom tilbage, når du er blevet overbevist om, at du kan få samme effekt, med et ordentligt filter til næsten samme pris, som du har givet for dit Stage6 filtfilter :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Havde og så samme problem med min og den var endda med Malossi multivar vario Malossi trykfjeder osv.

Men ikke en dag over 35.

Er nu glad for jeg har fået min buxy i byt
Svar
#31
kragen Skrev:Gå ind på f.eks.:
http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/scooter
og kom tilbage, når du er blevet overbevist om, at du kan få samme effekt, med et ordentligt filter til næsten samme pris, som du har givet for dit Stage6 filtfilter :wink:

Kan ikke finde noget om det du snakker, men det filter jeg kører med er ikke et skum filter, det er et fiberfilter ligesom K&N
Svar
#32
1stkholm Skrev:Kan ikke finde noget om det du snakker, men det filter jeg kører med er ikke et skum filter, det er et fiberfilter ligesom K&N
Fortvivlethock: K&N bruger bomuld, hvilket du ville have kunnet overbevise dig om, hvis du læste lidt facts.

"K&N Luftfilteret er mere kompliceret, et K&N filter er opbyget af 4 lag bomulds-gaze i en sandwich konstruktion mellem 2 lag aluminiumsnet, bomulds gazen er vædet med K&N's specielle filter olie. Netop kombinationen af den specielle filter olie og bomuldsgazens mange små bomuldstråde ( fimrehår ) giver brugeren et særdeles effektivt filtermedie. Idet støvet fanges på ydersiden af filtret, kommer dette til at virke som et " sekundært filtermedie ". Denne specielle form for filtrering bevirker i virkeligheden at hulstørrelsen i filtermediet faktisk kan være større, end det støv man rent faktisk ønsker at fange. Ved at K&N filteret har nogle meget store huller, tilstopper filteret ikke som almindelige filtre, og kan derved bære meget mere skidt, derfor den lange service tid. Den kan normal forlænges med 10 gange, tilsvarende størrelse papir filter.
De store huller i filtermediet er også medvirkende til give det høje luftflow.
Flowtests viser at selv et K&N filter der har kørt 80.000 km uden service, flower omkring 70-80% af et rent K&N filter."
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#33
Troede vi snakkede om std. kontra power ang. hvor meget skidt som kom igennem og vand osv. men det filter jeg kører med er samme princip men dog papir istedet for bomuld mener jeg det er. det bliver naturligvis lige pustet med kompresseren i ny og næ.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Ja mjensen, det er muligt at fjerne begrænsning i studs uden at tage motoren af scooter, har jeg selv gjort på min pgo dr big idag ;p bare fjern sædet , så skulle du med lidt fine finger kunne fumle dig igennem det.
Vil Du Frem I Flokken, Ska Der Stå PGO På Blokken. :)
Svar


Forum spring: