Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big1 under kniven
#1
Den drillede i Dec. 09 med at gå istå, under en tur til storbyen hernede. Den kørte fint de første 12 km, så tog fanden ved omdrejningerne, men farten forblev den samme og kort efter gik den ud.

Lyden den gav fra sig, lød henad en varmesætning, men jeg har en 78 dyse i til en standardmotor (minus ring), så det burde ikke være det der er sket (bliver tjekket) Og så var den ikke til at starte, i en times tid. Så gik den pludselig igang, og jeg kunne så lunte hjem med 20-25 km/t, og jeg har først gidet røre ved den idag .

Jeg tjekker følgende: Benzintilførsel, membran, gnist og en evt varmesætning.

Da jeg pillede benzinslangen af karburatoren kom der ikke noget ud, det synes jeg der plejer at gøre. Og ved membranen, var der vådt af benzin.

Nogen der har nogle idé'er til, hvad det kan skyldes??

Billede af Membran.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kommer der benzin ud af slangen når du træder på kickstarteren. Hvis ikke der gør det så prøv og ta en engangssprøjte og ta lidt benz fra tanken og se om den starter.

Tro mig jeg har kæmpet meget for at få liv i min efter den bare ingenting ville

Men ellers så prøv og rens benzinhanen eller måske udskift den
Svar
#3
MJENSEN Skrev:Kommer der benzin ud af slangen når du træder på kickstarteren. Hvis ikke der gør det så prøv og ta en engangssprøjte og ta lidt benz fra tanken og se om den starter.

Tro mig jeg har kæmpet meget for at få liv i min efter den bare ingenting ville

Men ellers så prøv og rens benzinhanen eller måske udskift den

Jeg fører slangen udenom vacuumhanen, med et filter imellem, så kan jeg bedre konstatere om der kommer benzin ud :9 Og desuden var der jo temmeligt vådt nede ved membranen, så der kommer da benzin. men måske ike så hurtigt som der burde.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Noget nyt?
Svar
#5
MJENSEN Skrev:Noget nyt?

Ikke andet end at jeg har pillet cylinder, membran og andre småting af, og kunne konstatere at den ene G ring var knækket, men har sjovt nok ikke lavet ravage i cylinder og stempel. og at den muligvis var utæt ved membranen, da den var sjaskvåd under studsen, men ikke udenfor den.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det lyder da somom du skal ha skiftet g ringen
Svar
#7
MJENSEN Skrev:Det lyder da somom du skal ha skiftet g ringen

Ja, det er jeg godt klar over. Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
50cc4ever Skrev:Ja, det er jeg godt klar over. Smil.

Har du overvejet at prøve det
Svar
#9
MJENSEN Skrev:Har du overvejet at prøve det

Han er altså ikke helt dum, men en knækket G-Ring har ikke noget at gøre med hvorfor den opfører sig som den gør Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MJENSEN Skrev:Har du overvejet at prøve det

Selvfølgelig har jeg det, jeg er jo ikke født igår, vel Blink med øjet. Jeg har rodet med knallerter siden 1972, så jeg vil da mene, jeg har en vis erfaring udi motorer. At jeg så engang imellem har brug for hjælp, er en anden sag Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Så der sat en "ny" ikke helt lovlig 40mm cylinder på. Og det er kun for at prøve, om der er liv i "lortet" Smil.

Men mangler at rode med membran og andre småting.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Så der sørme liv, i den gamle skrotbunke Smil. Testtur sker først imorgen.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: