Søg Garagen Hej Gæst! Register

Haster, Intet lys på Giantco Sprint
#1
Hejsa.
Jeg har et ret stort problem.
Min Giantco Sprint havde været stjålet, og efter at have fået den igen har jeg skiftet tændingslås osv. Da jeg skulle starte den første gang efter, røg alt lys på scooteren efter maks 2 sekunder.
Undtagen bremselys og blinklys, det virker som det skal, horn osv virker også fint. Men forlys, baglys og instrumentlys er bare dødt.
Jeg har tjekket stik, sikring, pærer, og skiftet spændingsregulator, men intet har hjulpet.

Nogen idéer?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan være kontakten oppe ved gashåndtaget , og det kan være en ledning fra statoren der er rykket af , men tjek nu grundigt de stik bag frontskjoldet , måske er en ledning rykket løs i et stik ,
hvis alarmen stadig sidder på den , og er rykket i stykker , kan den skabe sig på mange tossede måder.
Svar
#3
Har haft frontskjoldet af da jeg monterede ny tændingslås, og alle stik sidder som de skal.

Nu spørger jeg måske dumt, men hvilken alarm?
Svar
#4
Tyveri alarm , men sådan en er der måske ikke,?? , Sprinten sælges som regel med alarm,tilbud kalder de det.
Du kan løfte sædekassen op , og i højre side sidder ledningerne som kommer fra motoren , der er en som ikke har forbindelse til noget , men resten,vist fire , har , måske har de hevet i dem.
Svar
#5
Niels Erik H Skrev:Hejsa.
Jeg har et ret stort problem.
Min Giantco Sprint havde været stjålet, og efter at have fået den igen har jeg skiftet tændingslås osv. Da jeg skulle starte den første gang efter, røg alt lys på scooteren efter maks 2 sekunder.
Undtagen bremselys og blinklys, det virker som det skal, horn osv virker også fint. Men forlys, baglys og instrumentlys er bare dødt.
Jeg har tjekket stik, sikring, pærer, og skiftet spændingsregulator, men intet har hjulpet.

Nogen idéer?
Bremselys og blinklys kører direkte over batteriet, og lyset kører over spændingsregulator/ensretter. Er du sikker på, at den får strøm?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
I fronten sidder der et enkelt stik med 2 stel, resten strøm, der ikke bliver brugt, det er måske til evt. alarm?

Har været ude at måle nu, den lader på batteriet, fint. Forlygten får mellem 0 og 1,5 volt. Spændingsregulatoren måler jeg ca. 13-14,5 volt på. Derfra er jeg gået lidt i stå, jeg er ikke den sparpeste til el. Tror nok jeg har ohmet modstanden, hvis den siger 0.00 så er den god nok, right?
Svar
#7
Har en kammerat med en CPI, som har samme problem, og der er det ledningsnettet der er helt dødt.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#8
Niels Erik H Skrev:I fronten sidder der et enkelt stik med 2 stel, resten strøm, der ikke bliver brugt, det er måske til evt. alarm?

Har været ude at måle nu, den lader på batteriet, fint. Forlygten får mellem 0 og 1,5 volt. Spændingsregulatoren måler jeg ca. 13-14,5 volt på. Derfra er jeg gået lidt i stå, jeg er ikke den sparpeste til el. Tror nok jeg har ohmet modstanden, hvis den siger 0.00 så er den god nok, right?
Der skal komme AC strøm TIL regulator og DC fra reg., de volt du måler er fint og er det DC skal der være lys , så skal du tjekke kontakten/stik til kontakten på styret.
Svar
#9
ksj-rdo Skrev:Har en kammerat med en CPI, som har samme problem, og der er det ledningsnettet der er helt dødt.

Jeg må rette mig selv, mener relæet.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har stadig ikke fået løst mit problem. Kan man, som en midlertidig løsning, trække ledninger fa for og baglygte til tændingsplus, eller vil den bare springe pærerne?
Svar
#11
Det er ikke noget at gøre , lav tingene ordentligt , ellers kommer man bare til at lave det om igen , hvis der kommer strøm fra motoren op til regulatoren , så er der noget galt med et eller andet stik /kontakt , af med frontskjold og styrskjold , så viser der sig nok noget.
Hvis du ikke kan måle strøm fra motoren , kan der være brændt en spole i statoren.
Svar
#12
Hvis statoren virker sku der komme strøm til chokeren, right? Dér kan jeg nemlig ikke måle noget strøm. Så må det vel være statoren den er gal med. Øv..
Svar


Forum spring: