Søg Garagen Hej Gæst! Register

Valg af ny 30 scooter
#1
Hej Allesammen

Jeg skal skal snart have min første 30 scooter og derfor ville jeg lige spørge nogle som har noget forstand på scootere eftersom jeg er helt blank angående hvilke scootere som er gode og hvilke der er dårlige.

Den skal gerne være.

-Holdbar og pålidelig.
-Nem at tune.
-Gerne være økonomisk
-Flot og ikke for piget
-Må maks. koste 14.000 men gerne lidt under det hvis der er nogle gode scootere under den pris.

Så håber der er nogle eksperter herinde som kan hjælpe mig.

Tak for hjælpen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Andytk94 Skrev:Hej Allesammen

Jeg skal skal snart have min første 30 scooter og derfor ville jeg lige spørge nogle som har noget forstand på scootere eftersom jeg er helt blank angående hvilke scootere som er gode og hvilke der er dårlige.

Den skal gerne være.

-Holdbar og pålidelig.
-Nem at tune.
-Gerne være økonomisk
-Flot og ikke for piget
-Må maks. koste 14.000 men gerne lidt under det hvis der er nogle gode scootere under den pris.

Så håber der er nogle eksperter herinde som kan hjælpe mig.

Tak for hjælpen!


Nu kender jeg kun til den jeg selv kører på nemlig PGO og de holder men eller noget yamaha neo
Svar
#3
Ud over PGO Dr.big til den pris du nævner, kan jeg også anbefale denne:
Super 8.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Pgo hot 50 self

Men vil fraråde dig at købe de gamle

Find en fra 2006 sådan ca de skulle nu holde godt

og så er det bare at fjerne begrænsningerne.
Svar
#5
Jeg er efter hånden begyndt primært at anbefale firtaktere til folk som spørger mig om, hvilken 30'er de skal vælge til at køre lovligt på. De går ofte meget bedre end totakterne fordi de yder mindre fra start af og dermed ikke skal drosles nær så hårdt for at komme ned på 30 eller 25 km/t. En 50 cc totaktsmotor skal derimod virkelig voldes for at komme ned på de tilladte hastigheder, og alt efter hvilket mærke det drejer sig om er det ikke altid lige vellykket.

Den Super 8 som 50cc4ever linker til giver meget scooter for pengene og ligner i hvert fald ikke en "pige scooter"...
[Image: 3195.jpg]



Men så kom jeg jo til at se, at du også skriver:

Andytk94 Skrev:-Nem at tune.

... og så vender den lige 180 grader. For hvis du ikke har tænkt dig at køre lovligt, så er en totakter det eneste rigtige valg. Den er meget nemmere og billigere at få til at køre stærkt end en firtakter. Ja muligvis kan du måske endda nøjes med blot at fjerne begrænsningerne hvis du er tilfreds med en 60-70 km/t.

Og din limit er 14.000 kr. Hmm, hvis det var mig ville jeg spare en tusse mere sammen og snuppe en Speedfight 3 som er den billigste top-klasse scooter på markedet....
[Image: 3196.jpg]

Skal det være billigere er der jo altid PGO'erne. En HOT koster vist omkring de 11-12.000 kr. Sørg for at gå efter modellen med 12" hjul. Den med 10" hjul er hverken sjov eller sikker at køre stærkt på.


Endelig kan du også bevæge dig ud på brugtmarkedet hvis du tør. Ulempen er, at du skal have øjnene (eller en scooterkyndig ven) med dig for ikke at blive snydt. Fordelen er selvfølgelig at du kan få mere scooter for dine penge ved at købe en let brugt.

På brugtmarkedet ville jeg gå efter top-klassen - Piaggio NRG, Aprilla SR50, Gilera Runner eller Peugeot Speedfight - simpelthen fordi de kan tåle langt flere tæsk end billigere modeller og der derfor er mindre fare for at købe en maskine som er kørt i sænk.

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Runnerdude Skrev:Og din limit er 14.000 kr. Hmm, hvis det var mig ville jeg spare en tusse mere sammen og snuppe en Speedfight 3 som er den billigste top-klasse scooter på markedet....

Nu har jeg selv en Peugeot Speedfight 3 og jeg må desværre sige, at hvis jeg kunne gøre det køb om ville jeg købe noget andet.
Der har været en del problemer og er det stadig med den. Ratlås virkede ikke, sædelås itu og har nu været på værksted 3 gange på 4 måneder, da den går ud med jævne mellemrum, 2 gange har den ikke kunne starte overhovedet, motorophæng er dårligt rustbeskyttet (er helt rustent nu efter 4 måneder) og det samme er udstødningen.
Alt i alt synes jeg kvaliteten er blevet for ringe.
Har også en anden ældre Peugeot som kører uden problemer og større rust problemer.

Så enten har jeg bare været meget uheldig eller så er kvaliteten faldet efter de er begyndt at fremstille maskinerne i Kina.

Chr.
Svar
#7
Pugholm Skrev:Nu har jeg selv en Peugeot Speedfight 3 og jeg må desværre sige, at hvis jeg kunne gøre det køb om ville jeg købe noget andet.
Der har været en del problemer og er det stadig med den. Ratlås virkede ikke, sædelås itu og har nu været på værksted 3 gange på 4 måneder, da den går ud med jævne mellemrum, 2 gange har den ikke kunne starte overhovedet, motorophæng er dårligt rustbeskyttet (er helt rustent nu efter 4 måneder) og det samme er udstødningen.
Alt i alt synes jeg kvaliteten er blevet for ringe.
Har også en anden ældre Peugeot som kører uden problemer og større rust problemer.

Så enten har jeg bare været meget uheldig eller så er kvaliteten faldet efter de er begyndt at fremstille maskinerne i Kina.

Chr.

Uden at jeg vil nedgøre Peugeot, som noget skidt, så har du selv svaret på hvorfor du er uheldig med din Peugeot. Uanset at Peugeot godkender kvaliteten af deres modeller på de kinesiske fabrikker, så tror jeg at kvaliteten er dalet noget, alligevel.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Eller hvad med noget yamaha jog R eller Gilera stalker

og så bare fjern begrænsningerne

2 gode scootere som der desværre ikke bliver omtalt på dette forum
Svar
#9
50cc4ever Skrev:Uden at jeg vil nedgøre Peugeot, som noget skidt, så har du selv svaret på hvorfor du er uheldig med din Peugeot. Uanset at Peugeot godkender kvaliteten af deres modeller på de kinesiske fabrikker, så tror jeg at kvaliteten er dalet noget, alligevel.
Fortvivlethock: Jeg har ikke hørt det med SpeedFight 3 før. Det faktum at den er helt eller delvis produceret i Kina er ikke en indikator for dårlig kvalitet - alle Apples produkter er for eksempel også produceret der og det samme gælder de særdeles solide ThinkPad laptops som mange virksomheder sværger til - så det er Peugeot selv der sætter kvalitetsstandarden. Og de har jo et meget velrænomeret varemærke at beskytte.

Men Pugholms oplevelser giver bestemt anledning til bekymring, så det kunne være interessant at høre fra andre SpeedFight 3 ejere. Er kvaliteten på SpeedFighterne virkelig faldet på det sidste eller har han bare fået en "mandagsmodel"?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Runnerdude Skrev:Fortvivlethock: Jeg har ikke hørt det med SpeedFight 3 før. Det faktum at den er helt eller delvis produceret i Kina er ikke en indikator for dårlig kvalitet - alle Apples produkter er for eksempel også produceret der og det samme gælder de særdeles solide ThinkPad laptops som mange virksomheder sværger til - så det er Peugeot selv der sætter kvalitetsstandarden. Og de har jo et meget velrænomeret varemærke at beskytte.

Men Pugholms oplevelser giver bestemt anledning til bekymring, så det kunne være interessant at høre fra andre SpeedFight 3 ejere. Er kvaliteten på SpeedFighterne virkelig faldet på det sidste eller har han bare fået en "mandagsmodel"?

Mit umiddelbare indtryk af SF3 og Vivacity 2 er, at det er noget plastic skrammel. Og det bakkes desværre op af forhandlernes erfaringer Ked af det

Som jeg har forstået det, så har Peugeot haft det problem, at deres maskiner simpelthen fungerede for godt Fortvivlethock: De kørte og kørte uden at skulle til service og have skiftet dele hele tiden. Og så tjener de jo ingen penge Blink med øjet

Når min elskede Vivacity er udtjent, skal jeg IKKE have en af de nye. Det er helt sikkert Ked af det
Svar
#11
Teddy Skrev:Som jeg har forstået det, så har Peugeot haft det problem, at deres maskiner simpelthen fungerede for godt Fortvivlethock: De kørte og kørte uden at skulle til service og have skiftet dele hele tiden. Og så tjener de jo ingen penge Blink med øjet
Det væste er, at det faktisk kunne være en reel fare. Historien om, hvordan den tidligere så velrænomerede Kreidler-fabrik slog sig selv ihjel ved at lave en serie maskiner som stort set aldrig gik i stykker er jo velkendt. Ingen forhandler - bortset fra T. Hansen - kan leve af avancen på nye maskiner samt et tændrør og et par dæk i ny og næ. Men ville franskmændene ligefremt skrue ned for kvaliteten med vilje? Det har jeg altså svært ved at tro.

Peugeot har tidligere haft lidt problemer med den franskproducerede elektronik på deres indsprøjtnings-modeller, men SpeedFight serien har altid været kendt som et sikkert valg til tuning. Både fordi de holder godt og fordi de er gode at køre på selv om hastigheden ved et uheld skulle komme en smule over de 30 km/t. De fleste SpeedFight-ejere jeg har mødt var glade for deres maskiner. Det er synd hvis dette skulle ændre sig for der er efterhånden ikke så mange top-klasse knallerter tilbage på det danske marked.

Men det lyder jo nok desværre som om SpeedFight 3 skal på vores "observationsliste". Jeg kender godt nok et par stykker som ikke har fortrudt at de har købt en, men de har måske bare været heldige. Det er jo heller ikke godt hvis kvaliteten ikke er konsistent...
Ked af det
Svar
#12
Hej igen jeg var væk i weekenden så jeg har ikke lige kunne se hvad folk har svaret.

Jeg har selv fået kigget mig lidt omkring og jeg sidder og overvejer en PGO G-Max (synes den ser fed ud og jeg har hævet prisgrænsen så det gør ikke noget at den koster de 16.000) eller en Dr. Big og jeg kan ikke helt beslutte mig så hvis der er nogen der ved hvilken man får mest for pengene for ville det være dejligt.
Svar


Forum spring: