Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hakker og går ujævnt.
#1
Hej.
Et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Min Kinroad Scooter er begyndt at hakke, nærmest som om at den ikke tænder. Det er kun når den kører over 45-50 kmt.
Jeg har skiftet dyse til 94 uden resultat, skiftet tændrør uden resultat.
Jeg har prøvet at koble katalysatoren fra ligeledes uden resultat.
Karburatoren har jeg haft skilt ad, og renset uden resultat.
Nogen der har et forslag til at få den til at køre jævnt.????
Det skal siges at den taber fart når den begynder at hakke.
Mvh.
Per
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den får for lidt benz?
Har du prøvet at flytte nålen for at justere luft/benz forholdet?

Når du skriver begyndt, kan det vel ikke være fordi CDI'en er begrænset... Hmm..
Svar
#3
SLK Skrev:Den får for lidt benz?
Har du prøvet at flytte nålen for at justere luft/benz forholdet?

Når du skriver begyndt, kan det vel ikke være fordi CDI'en er begrænset... Hmm..

Hej. Cdi,en er ikke begrænset, og man kan ikke flytte nålen på denne model.
Den har kørt fint i et år uden problemer, den er først begyndt på det nu.
Forslag !!!!!!
Jeg har skiftet dyse fra 85 til 94 for at give den mere benzin, men uden resultat.
Svar
#4
Hvad med lufttilførslen så? Kunne der sidde noget snavs der forhindrede den i at få nok luft?

Benzinfilter renset?
Du skriver du har renset karb, hvad med noget karburatorvæske ned i tanken, for en sikkerhedsskyld? Kunne måske være noget vand der drillede.

Ellers er jeg på stående fod lidt lost.
Svar
#5
SLK Skrev:Hvad med lufttilførslen så? Kunne der sidde noget snavs der forhindrede den i at få nok luft?

Benzinfilter renset?
Du skriver du har renset karb, hvad med noget karburatorvæske ned i tanken, for en sikkerhedsskyld? Kunne måske være noget vand der drillede.

Ellers er jeg på stående fod lidt lost.

Har renset luftfilter, fyldt karb.sprit på, benzinfilter er skiftet.
Altsammen uden resultat.
Ellers tak for hjælpen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tændspolen er et svagt led i systemet, prøv at udskifte den med en anden, flere forskellige passer på, bla. PGO og Peugeot.
Svar
#7
Energy Skrev:Tændspolen er et svagt led i systemet, prøv at udskifte den med en anden, flere forskellige passer på, bla. PGO og Peugeot.

Hejsa, det var da en mulighed,men hvor sidder tændspolen ?
Hvad skal jeg skille af for at komme til den.
Svar
#8
Du skal bare have sædekassen op, så er der fri adgang til den på stelrøret.

Forhåbentlig er det ikke statoren, der er ved at dø, men det er en mulighed, da de ikke er specielt stabile (li'som på bla. Piaggio).
Men prøv lige tændspolen først.. :wink:
Svar
#9
Hvis det var statoren ville der da også være problemer med strømforsigning, fladt batteri.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
LETSINDIG Skrev:Hvis det var statoren ville der da også være problemer med strømforsigning, fladt batteri.

Ikke nødvendigvis, statoren har lysspole (til bla. ladning af batteri), men den har også en pickup, der giver signal til cdi'en. Så det kommer an på hvad der brænder sammen.
Svar
#11
Hmm. Kan ikke rigtigt huske hvordan der er. Er det ikke sådan at der på svinghjulet sidder en magnet, der når den passerer picup ( som er en spole) får denne til at inducere en lille strøm, som så igen får CDI til at bryde for strømmen til tændspole, hvorved denne sender 10.000 Volt eller mere ud til tændrør.


Faldt over denne side, der ikke har noget med sagen at gøre, men meget god nu vi er ved det elektriske.

http://www.ducati.dk/teknik/acgenerator.html
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
Prøv lige at tjekke om ikke benzinslangen er kommet i klemme. På alle Listo-kloner sidder den nemlig lidt dumt, så hvis man ikke selv passer på, kan den komme i klemme når man sætter sædet i igen, og det i sig selv er nok til at den kan hakke og hugge...
Svar


Forum spring: