Svar: 95
Tråde: 7
Tilmeldt: Aug 2006
Benzinfilter:
er det noget der er værd at investere i? Hvad får man ud af det? koster jo ikke det store og er vel MEGET simpelt at montere.. er vel bare at klippe røret et sted(helst efter den er kørt tør hehe.) og så sætte de to ender man får til hver sin ende af filteret.. eller hvad?
Hvor ville det evt. være klogest at placere den?
der er nogen her:
http://kgi.dk/catalog-2708.php
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Hvilken scooter snakker vi om? Min Listo har da et benzinfilter...
Svar: 95
Tråde: 7
Tilmeldt: Aug 2006
er en cityscooter 2005.. lægger lige nogle billeder ind.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar: 95
Tråde: 7
Tilmeldt: Aug 2006
Men der er altså et benzinfilter i forvejen? hvor sidder det og hvor tit skal man rense det?
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Benzinfilter er yderst vigtigt, jeg har altid selv kørt med et. Kan fås på enhver tankstation til 15-20 kr. Dem med papir indlæg, det orginale kan muligvis være for groft
et filter vil spare dig for problemer med tilstoppet dysser i karburator, på biler skiftes det efter ca 20.000 km.
det sidder på benzinslangen mellen tank og karburator.
et billed af et her se nederst
http://www.gyr.frac.dk/vario/vario.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 95
Tråde: 7
Tilmeldt: Aug 2006
LETSINDIG Skrev:Benzinfilter er yderst vigtigt, jeg har altid selv kørt med et. Kan fås på enhver tankstation til 15-20 kr. Dem med papir indlæg, det orginale kan muligvis være for groft
et filter vil spare dig for problemer med tilstoppet dysser i karburator, på biler skiftes det efter ca 20.000 km.
det sidder på benzinslangen mellen tank og karburator.
et billed af et her se nederst
http://www.gyr.frac.dk/vario/vario.htm
Tak for hjælpen, så må jeg jo ud og have fat i sådan en.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Agility er også udstyret med filter. Var ikke klar over, der i det hele taget var nogen uden. Det er da vist et dumt sted at spare små penge.
Jeg mener det på min står som et service-punkt til udskiftning ved 5-6000 km interval.
I 3. verden kan der dog være behov for at skifte oftere. I Kenya var der i hvert fald temmelig store klumper i benzinen, hvilket afstedkom til tider uheldige stop på vores fine V8 Land Rover midt i bushen. Sært nok, dog aldrig mens der var løver, hyæner eller andet i den situation ubehageligt i nærheden
Hver gang måtte guiderne låne en sikkerhedsnål af en af turens kvindelige deltagere, så der kunne blive renset ud i kaburatoren. Måske havde man glemt at sætte filteret i igen efter service?
Hvad jeg oplevede mht. service på bilerne dernede, kan i bedste fald benævnes: Tilfældigt!