Søg Garagen Hej Gæst! Register

Valg af den rigtige 45 scooter.
#37
Tak for svaret kragen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
dcmcrae Skrev:En anden ting er også at der er storefordele i at kunne køre på cykelsti. Jeg bor på landet men der er nogle traffikerede veje og kunne drøne sikkert rundt væk fra vejen ville være at foretrække. Sælgeren fortalte mig også at man kunne fjerne en ring, vist nok ved kaburatoren, og så ville den køre 55.
Dertil tænkte jeg så på hvad chancerne er for at blive stoppet af politiet og hvad sker der hvis man bliver stoppet i at køre for stærkt på sådan en?

.

Faren for at blive stoppet på en 30'er er desværre ret stor,- selvfølgelig lidt afhængig af hvor du færdes. Der er dog visse ting du kan gøre for at reducere risikoen...

- Behold spejlene på scooteren og lad være med at montere blåt lys, anlæg, bartstyr, Polini/Malossi klistermærker, store forkromede luftfiltre, knækpotte og så videre. Al dette svarer til at have et stort skilt på ryggen hvor der står: "Hej strisser! Jeg er en ghetto-Brian. Min scooter er ulovlig." Du får en lignende effekt ved at gå ind i en bank med en nylonstrømpe over ansigtet....

- Sæt topboks på. Ingen ghetto-Brian ville drømme om at køre med sådan een og det ved politiet godt.

- Kør med gul sikkerhedsvest (her sætter jeg selv grænsen, men det er en mulighed som reducerer risikoen af samme grund som topboksen).

- Kør pænt og brug ikke dine fart-ressourcer ukritisk. Gem de 80 km/t til du er ude et sted hvor der ikke er andre i nærheden og husk i øvrigt hjelmen.

- Hold maskinen ren og pæn.

- Undgå så vidt muligt at køre forbi større skoler og uddannelsesinstitutioner hvis du ikke er nødt til det. Det er typisk der man finder politiets razzia'er hvor de checker alle som kommer forbi. Også dem med gul vest og topboks.


... men uanset hvad du gør så er risikoen er stadig ret stor for 30'erne. Om man vil løbe den er en personlig vurdering.


Med hensyn til risikoen for knallert 45 er den mange gange lavere. Politiet behandler dig mere som et voksent menneske og med mindre de rent faktisk ser dig køre meget hurtigt eller din maskine ser ekstrem ud vil du næppe komme ud for at få din scooters ydelse kontrolleret. Til gengæld holder de dig i højere grad ansvarlig for de øvrige færdselsregler så som at køre over for rødt eller dreje uden at vise af. Der får du bøder på samme måde som bilerne.

8)
Svar


Forum spring: