Svar: 116
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2009
Måske skulle man overveje sådan en her
http://www.aliexpress.com/product-gs/286...alers.html
Til prisen kan det vel ikke gå helt galt
Men mon den er EU godkendt? Jeg tror det nok.
Er i gang med at undersøge.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Rækkevidden er jo "røv og nøgler"
så selvom prisen er lav, ville jeg ikke investerer i den. Jeg har i et andet indlæg om elkøretøjer skrevet, at først når de kommer med en scooter der kan kører 1000 km på en opladning, er jeg interesseret.
Ivecar plus 2023.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
50cc4ever Skrev:...når de kommer med en scooter der kan kører 1000 km på en opladning, er jeg interesseret.
Og når der kommer en Big-version der kan køre 1000 km på en tankfuld vil jeg da overveje at skifte til PGO...
:wink:
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Runnerdude Skrev:Og når der kommer en Big-version der kan køre 1000 km på en tankfuld vil jeg da overveje at skifte til PGO...
:wink:
:P
Ivecar plus 2023.
Svar: 341
Tråde: 14
Tilmeldt: Feb 2005
Sabbador Skrev:Måske skulle man overveje sådan en her
http://www.aliexpress.com/product-gs/286...alers.html
Til prisen kan det vel ikke gå helt galt
Men mon den er EU godkendt? Jeg tror det nok.
Er i gang med at undersøge.
Ha! fra spec.:
"Range Per Charge : 55kms (pedal assist >100kms) "
Hvor sidder pedalerne på en scooter?
Hvor vil du henvende dig hvis der er en reklamation på den?
Skal den så sendes retur til Kina for rep.?
Hold jer langt væk fra det skrammel!
--
Hilsen Ole
Svar: 77
Tråde: 6
Tilmeldt: Mar 2009
For at man kan få nummerplade på den (og forsikret) skal den have en "Typeattest for motordrevet kørtøj" fra færselsstyrelsen.
Men det er godt nok billigt, da fragten sikkert alene for almindelige døde vil koste de 2000kr....
Told og moms kan man dog nok ikke slippe for.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
OlePagh Skrev:Ha! fra spec.:
"Range Per Charge : 55kms (pedal assist >100kms) "
Hvor sidder pedalerne på en scooter? (...)
Modsat af, hvad man skulle tro, så hedder det ikke pedal, fordi, når den ene går op, så daler den anden
. Det kommer fra det latinske ord for fod, og du har så også forklaringen på den øgede rækkevidde ved anvendelse af "fødder". Du stikker benene ud til hver sin side, og leger flintstonebil :P . Er du en god "løber", kan du på den måde skubbe den frem mange kilometer.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 116
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2009
OlePagh Skrev:Ha! fra spec.:
"Range Per Charge : 55kms (pedal assist >100kms) "
Hvor sidder pedalerne på en scooter?
Hvor vil du henvende dig hvis der er en reklamation på den?
Skal den så sendes retur til Kina for rep.?
Hold jer langt væk fra det skrammel!
Altså. Det med reklamation, til den pris, er jeg ærligt talt ligeglad
Den skal bare være for skæg, og går den i stykker går den i stykker. Og mon man ikke kan finde ud af noget med ham man køber den med, who knows.
Den skal bare være backup hvis min suzuki fejler til skole f. eks.
Og så kunne det være lidt sjovt at have en el-scooter :P
Det med pedalerne forstår jeg heller intet af.
Svar: 116
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2009
Kite Skrev:For at man kan få nummerplade på den (og forsikret) skal den have en "Typeattest for motordrevet kørtøj" fra færselsstyrelsen.
Men det er godt nok billigt, da fragten sikkert alene for almindelige døde vil koste de 2000kr....
Told og moms kan man dog nok ikke slippe for.
Det med told løber jo ikke op i alt for meget. Og hvis man får ham til at nedskrive værdien til under 1150 kan man endda nøjes med momsen og 160 kr i ekspeditionsgebyr. Eller ved faktisk ikke med ekspeditionsgebyr, da det er DHL der fragter. F. eks ved TNT betaler jeg kun moms og evt. told når jeg får fragtet supplies med dem.
Men den er sørme billig :P Og med gratis fragt. tror jeg må have mig en på et tidspunkt.
Svar: 77
Tråde: 6
Tilmeldt: Mar 2009
Med det med fragten mener jeg, at der er noget der ikke passer. Det giver ikke mening at sælge en vare som kun med prisen giver dækning for selve fragten.
En scooter fylder 2 palle pladser, når den er pakket ned i en kasse, og uanset hvad, vil så stor en kasse blive svær at få "smuglet" igennem tolden til en værdi under 1150kr. (som jo under ingen omstændigheder vil kunne svare til fragtandelen)
Enten er det et reklame stunt, eller også er det ikke helt reelt.
Det er jo ikke vægten som sikkert ligger et sted omkring de godt 100kg, men volumen på forsendelsen der koster.
Måske hvis du fylder en 40fods container kan det komme i nærheden. Men så ser der jo også lidt reservedele at arbejde med ... ;-)
Dertil kommer at der skal en godkendelse til fra Færselsstyrelsen for at kunne få den forsikret og på plade. Aner dog ikke hvordan det foregår, da man jo f.eks på en importeret MC fra f.eks USA blot skal have den synet.
Normalt foreligger der en typeattest fra Færselsstyrelsen på en scoter til indregistrering, men den er jo specifik på en bestemt model.
Svar: 341
Tråde: 14
Tilmeldt: Feb 2005
Jeg tror at det hele var en "and" eller en fejl, for nu står der på hjemmesiden som linket fører til:
"Sorry, this item is no longer available!
Click here to view similar products. "
og så kommer man til en oversigt over en masse el-cykler.
Et tilfældigt klik på en af dem viser en pris på US $262.89 og en shipping pris til DK på: US $765.91.
--
Hilsen Ole
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
De kinesiske scootere der sælges herhjemme for ca. 5000 kroner, koster ca. 200-300 dollars i kina. Det som får prisen op, er fragt og garantien. Der skal afsættes en del resourcer på garantireparationer, og det koster dansk arbejdsløn. T-Hansens scooter, til 9.000 kroner, koster sandsynligvis ikke meget over 300 dollars i Kina.
Egentligt har jeg svært ved at forstå, at det oftest er de billigste kinesiske scootere som importeres. Fragten, er jo halvdelen af beløbet. Og er de billige, og med mange fejl og mangler, så bliver det dyrt i dansk arbejdsløn, at rette fejlene. Bedre, må være at importere varer af høj kvalitet, der måske ikke er billigst i Kina - og vælge nogen der ikke kræver reparationer.
Hvis du køber varer fra Kina, skal du sikre de er EU-godkendt. Ellers koster det meget at få dem typegodkendt, da EU godkendelsen koster.