Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
hej tak for det hurtige svar....
det med skruerne det kan det ikke være fordi den har lige været til 500km tjek og alt blev tjekket ang skruer og bolte. men tjekker lige dem igen...
ja den er ikke sat op med gummiophæng så det kunne også være en mulighed men jeg tror ikke at det kan få den til at ryste så meget som den
gør og den gør det jo kun når jeg kommer på over de 50-55kmt ...
Det med den Wobler man kan nemt styre den i mens men det er ikke behageligt at køre når den gør det ...
men kan det ikke være en begrænsning der er i den ? jeg har slået cdi begrænseren fra...
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Nu er der stor forskel på at ryste og vibrer, rystelser, det lyder altså temmelig voldsomt, en efterspænding kan nok ikke gøre det, jeg tror det er noget stort og tungt der rotere, start med hjulbolte akslen han være knækket, kontroler slør i forgaffel, det var hvad jeg lige kunne komme på af ting der kan være temmelig farlige, så kontroler det før du køre. Er det noget der pludselig er kommet, eller er det efter at du har taget begrænsning og derfor kører noget stærkere, det kan også være et dæk der er monteret forkert, men så ville de også hoppe og du budte have bemærkrt det fær.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
ja men jeg kan jo ikke hvide om det var der før jeg tog
cdi begrænsningen for der kunne den jo kun køre 30 kmt men den gjorde det ikke ved 30 kmt så det var det ikke ... :S
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Du kan have en ubalance et sted i hjulet, som når du når bemeldte hastighed går i resonans med støddæmperen.
Eller rettere fjederen. Specielt hvis dæmperen er defekt.
Det vil nok nærmest føles som om det hele hopper og danser.
Du har sikkert ikke prøvet at køre hurtigere, men hvis min ide passer, så skulle det blive mindre ved større hastighed.
Andre muligheder vil det dog sikkert være yderst tilrådeligt IKKE at køre hurtigere med!
Føles det som forhjul, baghjul, eller noget helt 3.?
Forhjulet burde være kraftigt i håndtaget, mens baghjulet i bagdelen.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Jeg gætter også på afbalancering af hjul, det kan nemt forplante sig i hele scooteren selvom kun et af hjulene er i ubalance.
Har selv det samme problem på min Nrg efter jeg skiftede baghjul, som jeg ikke har fået afbalanceret endnu.
Det sidste baghjul havde 32 gr. på ! så afbalancering på knalleret er ikke noget fabrikanterne går særlig meget op i...desværre, for det er dælme noget, der kan mærkes når der kommer vægtklodser på.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Er der ikke in i nærheden af hvor du bor der kan hjælpe dig, med at afgøre om det er vibrationer eller store rystelser.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
jo min far har prøvet den og han tror at det er fordi den lavet for mange omdrejninger. så ville jeg lige høre herinde om det