Sabbador Skrev:Den var der forstyrrende hæslig at se på.
Selvom det ligger lidt uden for rammerne af det oprindelige spørgsmål, så synes jeg da, at den er ret charmerende, med hele 17" på hjulene. Man bliver helt nostalgisk, når man hører om en 4-gears knallert. Jeg har kigget på specifikationerne her:
http://www.twowheels.dk/specifikationer.htm
De kunne lede tanken hen på, at den er droslet i karburatoren: "Justerskrue forseglet: 45km position". At den skulle stå i 45-position, undrer dog lidt, da fabrikken angiver farten til at være 41 km/t :? . Da det er en gearmaskine, er der måske mulighed for, at ændre på tandhjulene, men det er mere end tvivlsomt, om den med sølle 1,5hk i firtakteren, og et kompressions forhold på 8,8:1, kan trække en større udveksling. En almindelig GY6-maskine, har til sammenligning ca. 3,5 hk og et kompressionsforhold på 11:1, og den taber hurtigt pusten i lidt modvind.
En anden ting, der er lidt bekymrende, er generatoren, der kun yder 50w
hock: . Med 35w til forlyset, og 21/5w i baglygten + 5w i nummerpladen, og et par wat i instrumentbrættet, så er der ikke strøm nok til blink- eller stoplys, endsige opladning af batteri. Med en totalvægt på 175 kg og en egenvægt på 95 kg, bliver der kun plads til de slanke på mindre end 80 kg, så det er ikke en maskine, jeg vil ofre 11.000 på
.