Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint dør i tomgang
#1
Hej. Jeg har en Giantco Sprint 30'er fra 2007.
Skiven er pillet, og den har lige været afsted og fået indstillet ventiler. Den kørte helt fint efter det, men har utrolig langsom speederrespons (det har den haft længe - også inden ventil-indstillingen).

Jeg har læst at man skal tage en 94-dyse og sætte i istedet, så det har jeg gjort.
Jeg kan ikke mærke nogen mærkbar forskel, og speederresponsen er desværre den samme, så det har ikke hjulpet noget.

MEN - nu går den i stå i tomgang når den er blevet varm. Jeg har prøvet at skrue tomgangsskruen helt ind, men den går stadig i stå for mig.

Kan dette løses på en anden måde?

Eller skal jeg sætte den anden dyse i igen?

Tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa...

Det er ik nok "bare" at skifte dyse, det andet skal også indstilles med ( nålen - luftskruen ). Som jeg læser det, er der gået et eller andet galt da du har samlet den.

Men du kunne jo prøve at sætte den anden dyse i igen, for laver den samme nummer kan du udelukke dysen og må tjekke andre steder evt. om den er blevet utæt.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Ok. Hvordan virker det med luftskruen?

Jeg prøvede først med at skrue luftskruen 2½ omgange ud fra 0 (læst herinde), og derefter 3 omgange, men lige lidt hjælper det?

Får den mere eller mindre luft jo længere du skruer den ud?
Svar
#4
Hejsa...

Jeg har selv lært at justere efter denne guide, men tror at du er for langt ude mht luften. Det er dog svært at give dig det rigtige svar, når man ik selv står ved "dyret" og kan høre/se.

http://www.stalkerzone.dk/forum/about10601.html .

Håber at den kan hjælpe dig lidt på vej, en anden mulighed kan jo også være at de har stillet dine ventiler forkert.


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Tempo Skrev:Hejsa...

Jeg har selv lært at justere efter denne guide, men tror at du er for langt ude mht luften. Det er dog svært at give dig det rigtige svar, når man ik selv står ved "dyret" og kan høre/se.

http://www.stalkerzone.dk/forum/about10601.html .

Håber at den kan hjælpe dig lidt på vej, en anden mulighed kan jo også være at de har stillet dine ventiler forkert.


Mvh
Tempo

Tak. Det prøver jeg Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
duusgaard Skrev:Tak. Det prøver jeg Smil


Da hotten hvade det problem sidste vinter, da var det nogen med karburatoren som vist stod for lavt, og efter et service skete ik siden
Svar
#7
Søren...

Det jeg tror der har været galt og er blevet lavet, da din Hot var til mekker for at få det lavet er. Der har sikkert nok været vand i dit svømmerhus, så de har tømt det og sikkert givet den en skvat karburatorsprit.

Duusgaard...

Har du prøvet at tømme dit svømmerhus, for det kan som hos Søren være kondensvand som gør at du bøvler med den nu.
Måden du tømmer den på er nem. Den skrue som sidder under dit svømmerhus ( sidder nogle gange en sort slange ), løsner du og lader benzinen løbe ned i en beholder ( ca 5dl ). Når der så ik kommer mere ud, strammer du skruen igen og starter "dyret" op igen. Du skal dog ik regne med at den springer igang med det samme, da den lige skal fylde svømmerhuset igen.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Tempo Skrev:Duusgaard...

Har du prøvet at tømme dit svømmerhus, for det kan som hos Søren være kondensvand som gør at du bøvler med den nu.
Måden du tømmer den på er nem. Den skrue som sidder under dit svømmerhus ( sidder nogle gange en sort slange ), løsner du og lader benzinen løbe ned i en beholder ( ca 5dl ). Når der så ik kommer mere ud, strammer du skruen igen og starter "dyret" op igen. Du skal dog ik regne med at den springer igang med det samme, da den lige skal fylde svømmerhuset igen.

Mvh
Tempo

Tak. Det vil jeg lige prøve Smil
Svar
#9
Tempo Skrev:Søren...

Det jeg tror der har været galt og er blevet lavet, da din Hot var til mekker for at få det lavet er. Der har sikkert nok været vand i dit svømmerhus, så de har tømt det og sikkert givet den en skvat karburatorsprit.

Duusgaard...

Har du prøvet at tømme dit svømmerhus, for det kan som hos Søren være kondensvand som gør at du bøvler med den nu.
Måden du tømmer den på er nem. Den skrue som sidder under dit svømmerhus ( sidder nogle gange en sort slange ), løsner du og lader benzinen løbe ned i en beholder ( ca 5dl ). Når der så ik kommer mere ud, strammer du skruen igen og starter "dyret" op igen. Du skal dog ik regne med at den springer igang med det samme, da den lige skal fylde svømmerhuset igen.

Mvh
Tempo


Ja, det er nok det der var galt Smil Du ved mere om det en mig selv
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hejsa..

Jeg ved om det end du selv gør, for det var jo ik mig som lavede den. Så det var kun et skud fra min side af, da det 8 ud af 10 gange er grundet kondens i den kolde tid når karb. driller :wink: .

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: