Svar: 76
Tråde: 10
Tilmeldt: Apr 2009
Hej.
Undre mig over hvordan det kan være, at der går så forholdsvis længe inden vi ser de nye 2010 modeller her i landet?
Når man eksempelvis tager Yamaha nordiske (scandinavien) side er f.eks Neos stadigvæk 2009 farver, og det er tilsyneladende også de farver forskellige butikker stadigvæk har.
Tager man derimod Yamaha (Europe) siden er der kommet 2010 farver altså sidste nye.
Dette gælder også Aprilia som dog på egen hjemmeside stadigvæk viser 2009 modeller, men ved lidt google søgning skulle der være en 2010 model Sport city one, i andre farver?
Ved biler er det allerede i efteråret 2009 at der ændres til 2010 modeller, dette går så nok mere sløvt ved scootere.
Kan da godt se, at de forskellige mærker er interreseret i at komme af med diverse lagre, men ser bare ikke de vilde knald tilbud.
Eller også er det grundet priotering her i norden?
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Jeg tror du rammer hovedet på sømmet med begge dine argumenter...
siccio Skrev:Kan da godt se, at de forskellige mærker er interreseret i at komme af med diverse lagre, men ser bare ikke de vilde knald tilbud...
Eller også er det grundet priotering her i norden?
Når det drejer sig om biler er der stor opmærksomhed på om det er sidste års model eller den sidste nye, men det samme gælder desværre ikke med knallerter. Så man tager den med ro og køber nye når lagrene er ved at være tømte. Og skulle det vare til midt på sommeren, så er det ikke noget der stresses over - derfor ingen specialtilbud.
De eneste rigtige slag-tilbud man ser er, når en model helt udgår eller når en forhandler holder op med at føre et bestemt mærke...
8)
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
siccio Skrev:Dette gælder også Aprilia som dog på egen hjemmeside stadigvæk viser 2009 modeller, men ved lidt google søgning skulle der være en 2010 model Sport city one, i andre farver?
Nu har Aprilia fået ny importør her i DK, både for scootere og mc'er, så det kan være den nye importør ikke har nået at få en ny hjemmeside op at stå med de nye modeller.
Aprilia's egen hovedside synes jeg plejer at være up-to-date.
Den nye importør har i øvrigt også nappet bla. Vespa og Piaggio fra C. Reinhart
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Struerboen Skrev:Den nye importør har i øvrigt også nappet bla. Vespa og Piaggio fra C. Reinhart
Tror nærmere, efter det jeg fik at vide igår hos en forhandler, at C.Reinhardt opgivet/overdraget importen
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Struerboen Skrev:Den nye importør har i øvrigt også nappet bla. Vespa og Piaggio fra C. Reinhart
hock: Woot!! Er det sandt?? Også Gilera håber jeg....
:wootdance:
Det er en rigtig god nyhed. Reinhardt har behandlet de dyre 50cc mærker meget stedmoderligt i de senere år og skåret modelprogrammerne helt ind til benet. Det har længe virket som om han egentlig ikke var interesseret i at sælge dem, og sådan en attitude kan ikke undgå at koste markedsandele....
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
50cc4ever Skrev:Tror nærmere, efter det jeg fik at vide igår hos en forhandler, at C.Reinhardt opgivet/overdraget importen .
Mon ikke det altid vil hedde sig sådan hos en forhandler
Man siger jo aldrig at "vi fik frataget importen", da det jo lyder noget mere negativt, end vi opgav/overdragede importen.
Faktum er, at importaftalerne med både Reinhart og Itago blev opsagt ved udgangen af 2009.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Interessant. De har tilsyneladende frataget Reinhardt importen fordi han også har Suzuki... og Itago er ude i kulden fordi han også har Sym. En af de alternative importører som har været inde i billedet er - jfr. artiklen - T. Hansen!!!!
hock:
Det næste bliver vel at McDonalds og BurgerKing begynder at sælge engelsk bøf, skaldyrs cocktail og årgangsvin......
Men hvorfor egentlig ikke? Så ville priserne i hvert fald komme i bund og reservedelslageret være komplet... og en Piaggio NRG er en Piaggio NRG uanset hvor man køber den. Man behøver jo ikke at lade dem servicere eller reparere den. Jeg tror dog at Giantco-salget ville gå totalt i nul hvis der stod en række Piaggio'er så kunderne kunne sammenligne scooterne side om side i butikken, så det er ikke sikkert at det ville have været så smart set fra T. Hansens side.
Men sådan gik det dog ikke, så nu har vi ingen dansk importør. I stedet skal forhandlernettet åbenbart styres fra Belgien. Og i Belgien sælger de stadig PureJet modellerne!
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Struerboen Skrev:Mon ikke det altid vil hedde sig sådan hos en forhandler
Man siger jo aldrig at "vi fik frataget importen", da det jo lyder noget mere negativt, end vi opgav/overdragede importen.
Faktum er, at importaftalerne med både Reinhart og Itago blev opsagt ved udgangen af 2009.
Og fred være med det. Jeg skal alligevel ikke ha' ny knallert, de næste mange år
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 76
Tråde: 10
Tilmeldt: Apr 2009
Aprilia's hovedside er ikke helt up to date, med alt.
Det fremgår af deres egen side at der er en 2010 model af Sport city one, som blev præsenteret på Eicma i efteråret.
Dette er bare ikke den model de viser i scooteroversigten.
Kan dog leve med maglende updatering, syntes dog bare det er lige lovlig sent de først kommer måske sommeren 2010 til landet.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
50cc4ever Skrev:Og fred være med det. Jeg skal alligevel ikke ha' ny knallert, de næste mange år .
Du er nu altså også lidt ekstrem med dine 100.000 kms PGO'er. Tænk lige på hvad du er skyld i. Hvordan kan stakkels Reinhardt få det til at løbe rundt når du kører scooter på den måde? Du burde mande dig op og tage din del af ansvaret for krisen i knallertbranchen og køre dine maskiner i sænk efter en 20-30.000 km ligesom som alle vi andre dødelige....
:wink:
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Runnerdude Skrev:Du er nu altså også lidt ekstrem med dine 100.000 kms PGO'er. Tænk lige på hvad du er skyld i. Hvordan kan stakkels Reinhardt få det til at løbe rundt når du kører scooter på den måde? Du burde mande dig op og tage din del af ansvaret for krisen i knallertbranchen og køre dine maskiner i sænk efter en 20-30.000 km ligesom som alle vi andre dødelige....
:wink:
:thumpup:
Ja, det burde jeg måske. Meeen jeg har jo ikke ubegrænsede midler, til at "købe løs" af knallerter for hver 20-30.000 km
Så skal de jo skftes ud for hver 2.-3. år, og med udsigten til 25 km/t knallerter i fremtiden, så nej tak.
Ivecar plus 2023.