Svar: 215
Tråde: 25
Tilmeldt: Jan 2009
Hej BS
Før i tiden kørte jeg med den her opsætning:
RMS Krumtap - 16.000 Omd
SKF C4 Lejer
Stage 6 Sport pro
19mm Dellorto BE
Technigas Next r
Scooter-shoppen Multivar
Malossi delta clutch
DR Racing Blæserhjul
Mallossi VL12 membran
Thansen Skumfilter
Dengang var studs og kaburator Utæt som bare fanden så jeg blev nød til at køre med en stor dyse.. 120
Nu har jeg så fået lavet ALLE utætheder og fået ny studs, karburator og filter
Så nu lyder opsætningen sådan her:
RMS Krumtap - 16.000 Omd
SKF C4 Lejer
Stage 6 Sport pro
21mm R-setup sport (den blå)
Technigas Next r
Scooter-shoppen Multivar
Malossi delta clutch
DR Racing Blæserhjul
Mallossi VL12 membran
Stylepro Twin go-kart filter (
http://kgi.dk/product-4905-1.php )
Motoren går skide godt men jeg er dog noget bekymret over hvor lille min dyse skal være
Er nede i dyse 80 nu.. og motoren 4-takter stadig.. den kan dog tage gassen nogenlunde, men slet ikke optimalt.
Og vis jeg prøver at skyde den af går den ud når man kommer op i topfarten..
Tændrøret er kulsort.. så det er jo for stor dyse det ved jeg udemærket.. men kan det virkelig være rigtig den være så lille??
Der er tale om en Yamaha BWS NG fra 2002
Tak på forhånd
Yamaha BW's NG 2002
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Nu har du jo en karburator med et stort hul i - de skal normalt ikke så højt op i dyse som standard karburatorer.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa..
Hmm hvis ik du har opdaget det, så er det ik SG men BS du er på :wink: . Da du dyssede ind har du så gjort det med samme tændrør, for har du det kan du ik regne med forbrændingen.
Den skal heller ik stå for længe i tomgang, før du slukker for det giver også en misvisning.
Du kan ik rigtig regne udfra din gamle opsætning, da den har været piv utæt og du har skulle kompensere med en tilsvarende høj dyse.
Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 215
Tråde: 25
Tilmeldt: Jan 2009
Tempo Skrev:Hejsa..
Hmm hvis ik du har opdaget det, så er det ik SG men BS du er på :wink: . Da du dyssede ind har du så gjort det med samme tændrør, for har du det kan du ik regne med forbrændingen.
Den skal heller ik stå for længe i tomgang, før du slukker for det giver også en misvisning.
Du kan ik rigtig regne udfra din gamle opsætning, da den har været piv utæt og du har skulle kompensere med en tilsvarende høj dyse.
Mvh
Tempo
Hehe ups :oops:
Men ja jeg bruger det samme tændrør hele tiden (B9HS)
Når jeg indstiller køre jeg cirka 200m med fuld hane og slukker den med det samme jeg har bremset ned.. Og så tjekker jeg tændrøret
Har fuldstændig styr på det med at indstille bare rolig
Ville bare høre om det er normalt at jeg virkelig skal længere ned end 80.. Syntes bare det lyder som motoren slet ikke får noget at leve af så
Yamaha BW's NG 2002
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa..
Hmmm fuldstændig styr på indstilling har du så ik, for så vidste du også at man ik bruger det samme tændrør igen og igen når man indstiller en karburator :wink: .
Så jeg ville anbefale dig at sætte et nyt i og tjekke farven, en anden ting er i det tændrør du har i. Alle dem som jeg kender køre med 8ére og ik 9ére rør, når de sætter et sport´s kit på ( det gælder også mig selv ).
Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Tempo Skrev:Hejsa..
Hmmm fuldstændig styr på indstilling har du så ik, for så vidste du også at man ik bruger det samme tændrør igen og igen når man indstiller en karburator :wink: .
Så jeg ville anbefale dig at sætte et nyt i og tjekke farven, en anden ting er i det tændrør du har i. Alle dem som jeg kender køre med 8ére og ik 9ére rør, når de sætter et sport´s kit på ( det gælder også mig selv ).
Mvh
Tempo
Omvendt er det meget nemt at se og høre hvis den ikke får nok benzin - tændrøret skal nok nå og blivet gråt hvis det er.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar: 215
Tråde: 25
Tilmeldt: Jan 2009
Jonash Skrev:Omvendt er det meget nemt at se og høre hvis den ikke får nok benzin - tændrøret skal nok nå og blivet gråt hvis det er.
Ja nemlig
Yamaha BW's NG 2002
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Syndes satme det er godt gået at på GAMMELT og TILSODET tændrør, kan tjekke forbrænding og høre om den for for meget eller for lidt på 200m..
Men okey vi justere jo ik ens, så held og lykke med din justering og inddysning :wink:
Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Tempo Skrev:Syndes satme det er godt gået at på GAMMELT og TILSODET tændrør, kan tjekke forbrænding og høre om den for for meget eller for lidt på 200m..
Men okey vi justere jo ik ens, så held og lykke med din justering og inddysning :wink:
Mvh
Tempo
Der er jo ingen der siger det er gammelt - det kan stadig være ret nyt (under 50 km). Det er korrekt 200m ikke er nok, plejer at være mellem 500m og helst 1km med fuld spade, gerne noget opad bakke og ned af bakke, og så slukke med håndtaget i bund.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG