Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kilerem
#1
Hey BS.

Ville høre hvor mange km en kilerem kan klare inden skift. ??...
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Poulsen48 Skrev:Hey BS.

Ville høre hvor mange km en kilerem kan klare inden skift. ??...

Kørte næsten 25.000 km med den originale rem på Big1 (den der sad på, da scooteren blev købt), men så var den også nede på 15mm i bredden (skal jo være 18mm). Det anbefales dog, at skifte rem ved de 8-10.000 (ihvertfald på PGO).
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Poulsen48 Skrev:Hey BS.

Ville høre hvor mange km en kilerem kan klare inden skift. ??...
Alt, fra næsten ingen, til en hel masse, afhængig af kvalitet, opsætning og kørestil. Når den har mistet 1½mm af bredden, den havde, som ny, skal den skiftes :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Du kan jo prøve at skrue kickstarter skjoldet af og efter se kileremmen 8) hvids den er revnet eller flosset så skal den skiftet straks men jeg vil sige at de normalt kan holde 6000 km før de bliver udskiftet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Johannes Johansen Skrev:Du kan jo prøve at skrue kickstarter skjoldet af og efter se kileremmen 8) hvids den er revnet eller flosset så skal den skiftet straks men jeg vil sige at de normalt kan holde 6000 km før de bliver udskiftet.

Hu Fortvivlethock: only 6000 km.

Har kigget min kilerem efter og der er intet at se på den.

Min scooter har kørt 7200 km. Med original kilerem den er endnu ikke blivet skiftet.


Er der ikke noget med at kileremmen slides mindre i breden ??... eller husker jeg helt forkert. ??...


Hvis det viser sig at den er ved at være slidt hvilken kilerem ville i så anbefale at jeg køber ??...
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Alt, fra næsten ingen, til en hel masse, afhængig af kvalitet, opsætning og kørestil. Når den har mistet 1½mm af bredden, den havde, som ny, skal den skiftes :wink: .

Uh he øhm hvor bred er den lige fra ny af ? hhee lol øhm.



Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#7
50cc4ever Skrev:Kørte næsten 25.000 km med den originale rem på Big1 (den der sad på, da scooteren blev købt), men så var den også nede på 15mm i bredden (skal jo være 18mm). Det anbefales dog, at skifte rem ved de 8-10.000 (ihvertfald på PGO).

Det var djvælme langt Fortvivlethock: Fortvivlethock:
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#8
Poulsen48 Skrev:Det var djvælme langt Fortvivlethock: Fortvivlethock:

Ja, men det tog kun ca. 1½ år at køre så langt, og som skrevet var remmen meget slidt Smil. Og det påvirker optrækket og også farten markant, når den er slidt 3mm.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
50cc4ever Skrev:Ja, men det tog kun ca. 1½ år at køre så langt, og som skrevet var remmen meget slidt Smil. Og det påvirker optrækket og også farten markant, når den er slidt 3mm.

Ja Det tror jeg på.


Fordi jeg spørger det er fordi at efter jeg i en lægre periode har kørt med bøsning og nu her lige fået den fjernet så har jeg ikke kunnet få den presset op på de norminedrede 70-75 km/t mere.

Nu køre den kun små 55-60 km/t.



Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Poulsen48 Skrev:Uh he øhm hvor bred er den lige fra ny af ? hhee lol øhm.



Mvh Dennis
Hvis der ikke er mærker på remmen, bør længde, bredde og vinkel fremgå af remmen, eller manualen :wink: En Bando VS rem, f.eks. fra Naraku, er noget af det bedste, du kan få, hvis du ikke vil køre med en kevlarrem (fedter lidt, indtil de varme) - f.eks Malossis X-belt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Hvis der ikke er mærker på remmen, bør længde, bredde og vinkel fremgå af remmen, eller manualen :wink: En Bando VS rem, f.eks. fra Naraku, er noget af det bedste, du kan få, hvis du ikke vil køre med en kevlarrem (fedter lidt, indtil de varme) - f.eks Malossis X-belt.

Are okey takker kragen.


Fordi jeg spørger til hvilken rem i villle anbefale er fordi jeg er fornærig til at betale de penge en original koster.

Nu kan jeg ikke helt huske prisen men mener den kostede var det 400 eller 600 kr.
Og det nægter jeg simpelthen og betale for en kilerem kvalitet eller ej så er det for dyrt.



Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#12
Poulsen48 Skrev:Are okey takker kragen.


Fordi jeg spørger til hvilken rem i villle anbefale er fordi jeg er fornærig til at betale de penge en original koster.

Nu kan jeg ikke helt huske prisen men mener den kostede var det 400 eller 600 kr.
Og det nægter jeg simpelthen og betale for en kilerem kvalitet eller ej så er det for dyrt.



Mvh Dennis

330 kr for en Bandorem til Pgo, så jow den er betalt. Men jeg vil ikke bruge andre end den, da jeg har prøvet 3-4 andre mærker, som ikke kunne levere det samme, som den originale (her mener jeg optræk og fart).
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: