Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til død PMX :)
#1
Hej gutter..

Siden midten af December ca hvor alt det dejlige sne kom til lille Danmark har min PGO PMX Sport stået i vores kælderrum og hygget sig.. Nu er der så desværre bare lige 2 problemer

1) Scooteren er død, jeg går udfra at det er batteriet da den slet ikke vil tænde har prøvet hurtigt på både El starter og på kickstarteren og der sker absolut intet!.. Hvordan fikses dette? skal der nyt batteri til eller kan det oplades på en eller anden måde?

2) Støttefoden sidder fast så scooteren ikke kan tages ned, jeg har prøvet at sprøjte med noget WD40 agtigt rustfjerner og ladet scooteren stå på støttefoden det meste af dagen men den har ikke løsnet sig overhovedet så hvad gør jeg lige her?..

Det skal siges at sidst jeg kørte var snestormen lige startet så det kan vel tænkes at der sidder en masse skidt og og salt oppe under som så gør at foden er rustet til?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
MsH Skrev:1) Scooteren er død, jeg går udfra at det er batteriet da den slet ikke vil tænde har prøvet hurtigt på både El starter og på kickstarteren og der sker absolut intet!.. Hvordan fikses dette? skal der nyt batteri til eller kan det oplades på en eller anden måde?
Du kan godt forsøge at lade på det, men hvis det først har været kørt helt fladt får du aldrig fuld kapacitet igen. Og et skrantende batteri er kilde til mange frustrationer hen af vejen. Så mit råd ville være at købe et nyt batteri og tage det med indendøre hver gang du stalder maskinen op i længere tid.

8)
Svar
#3
Og hvad hedder sådan et batteri / hvor kan man købe det og hvordan skiftes det Smil?.. Har du forresten evt en løsning til problemet med støttefoden :P?
Svar
#4
MsH Skrev:Og hvad hedder sådan et batteri / hvor kan man købe det og hvordan skiftes det Smil?.. Har du forresten evt en løsning til problemet med støttefoden :P?

Tag en hammer og bank den fri.

Evt tage en stålbørste og børste det værste rust væk og smørg lidt olije på.


Det med at din scooter ikke gider og starte pga at den har stået i længre tid.
Det er meget normalt men egen erfaring siger mig at den sagtens kan starte men at du nok skal trade 20-30 gange på kickstarteren.

Og dette gøre du med en tung fod så der virklig kommer tryg på hver gang.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#5
Poulsen48 Skrev:Tag en hammer og bank den fri.

Evt tage en stålbørste og børste det værste rust væk og smørg lidt olije på.


Det med at din scooter ikke gider og starte pga at den har stået i længre tid.
Det er meget normalt men egen erfaring siger mig at den sagtens kan starte men at du nok skal trade 20-30 gange på kickstarteren.

Og dette gøre du med en tung fod så der virklig kommer tryg på hver gang.


Mvh Dennis

Jeg har faktisk overvejet det med hammeren.. Men jeg er bare bange for at ødelægge noget :oops: En stålbørste er ikke nogen dum idé.. Forresten hvilket olie skal der bruges? ganske normal smøre/symaskine olie?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MsH Skrev:Jeg har faktisk overvejet det med hammeren.. Men jeg er bare bange for at ødelægge noget :oops: En stålbørste er ikke nogen dum idé.. Forresten hvilket olie skal der bruges? ganske normal smøre/symaskine olie?


Altså hvis din støttefod ikke kan klare at få en med hammeren så turde jeg ihvertfald ikke og bruge den hehe.


Ang olije så bruger du bare alm smørge olije som man bla bruger til cykel kæder mm.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#7
Og skulle det - efter at du har prøvet Poulsens forslag - alligevel være nødvendigt at lade eller skifte batteriet, så finder du det her - under trinbrædtet...

[Image: 3170.jpg]

8)
Svar
#8
Well Great news!

Der er kommet liv i PMX'en igen, fik den i gang med hjælp fra en nabo og jeg kørte derefter en tur på den og den kører sgu som den gjorde før den kom i vinterhi så det er bare super fedt Smil

Med hensyn til støttefoden så sidder den stadig fast.. Eller det vil sige at den er kommet op hvilket giver mulighed for at kunne køre men den sidder ikke helt oppe hvor den skal og prøver man at få den ned igen sidder den stadig rimelig stramt. Den fik en tur med stålbørsten og der røg en masse skidt og snavs af og derefter fik den noget olie.. Min mistanke går lidt på at det evt er fjederen som skal skiftes men jeg må lige se i morgen om olien har løsnet op Smil
Svar
#9
MsH Skrev:Well Great news!

Der er kommet liv i PMX'en igen, fik den i gang med hjælp fra en nabo og jeg kørte derefter en tur på den og den kører sgu som den gjorde før den kom i vinterhi så det er bare super fedt Smil

Med hensyn til støttefoden så sidder den stadig fast.. Eller det vil sige at den er kommet op hvilket giver mulighed for at kunne køre men den sidder ikke helt oppe hvor den skal og prøver man at få den ned igen sidder den stadig rimelig stramt. Den fik en tur med stålbørsten og der røg en masse skidt og snavs af og derefter fik den noget olie.. Min mistanke går lidt på at det evt er fjederen som skal skiftes men jeg må lige se i morgen om olien har løsnet op Smil

Når du bruger olijen så er det vigtigt at du får bevæget din støttefod hele tiden og i et godt tempo.
På den måde får du hurtigs gang i den igen.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis den støttefod sidder så fast, som du skriver, er der kun een vej, og det er at afmonterer din udstødning. Jeg gætter på at pinden der holder "foden" sidder sådan at du ikke kan komme til at banke stangen ud med en hammer (når udstødningen sidder på), for det virker som om det er den eneste måde at få skidtet ud på.

Jeg brugte ovennævnte metode på min gamle Big, for en del år siden. Men det skal foregå med små slag, plus WD40 nogle timer inden, du begynder at "banke løs". Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
50cc4ever Skrev:Hvis den støttefod sidder så fast, som du skriver, er der kun een vej, og det er at afmonterer din udstødning. Jeg gætter på at pinden der holder "foden" sidder sådan at du ikke kan komme til at banke stangen ud med en hammer (når udstødningen sidder på), for det virker som om det er den eneste måde at få skidtet ud på.

Jeg brugte ovennævnte metode på min gamle Big, for en del år siden. Men det skal foregå med små slag, plus WD40 nogle timer inden, du begynder at "banke løs". Smil.

Du havde faktisk ret Smil

Jeg kørte scooteren ud til mekanikeren hvor de hurtigt kunne konstatere at udstødning osv skulle af.. De har så efterfølgende samlet det hele og smurt den godt så det ikke burde ske igen Smil

Tak for hjælpen allesammen Smil
Svar
#12
MsH Skrev:Du havde faktisk ret Smil

Jeg kørte scooteren ud til mekanikeren hvor de hurtigt kunne konstatere at udstødning osv skulle af.. De har så efterfølgende samlet det hele og smurt den godt så det ikke burde ske igen Smil

Tak for hjælpen allesammen Smil

Og det kunne du selv ha' gjort, ganske gratis Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: