Søg Garagen Hej Gæst! Register

Montering af scooter alarm (Giantco) ?
#1
Jeg behøver ikke alt det der blink med sidelygterne, kan man ikke bare smide + og - ledninger fra alarmen direkte på batteriet?


http://www.thansen.dk/product.asp?c=3499...1388158518


Jeg fandt en vejledning med ikke til Ginatco
http://media.thg.dk/files/pdf/9942400000...edning.pdf

[Image: 99424000000.JPG]
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jo ud fra diagrammet ville jeg sige jo.
Jeg har selv haft alarmen monteret på min pgo, men syntes den er noget møg.
Boxen tåler ikke fugt og der gik ikke lang tid før kondensvand havde ødelagt den øv . Græder
Og box nummer 2 beskyttede jeg med en plastpose, der lukkede tæt om boxen, men den gik også i stykker. Ond
Men vil gerne høre fra dig hvordan det gik.
I øvriget det med at mand kan starte scooteren på fjern kontrollen er en fed detalje ellers. :wink:
Bla bla bla.
Svar
#3
Hvad med og bare lave en kontakt som du skal tænde for før der kommer strøm til tændnings systemmet ??...

Det ville ihvertfald vanskeligør det over for tyve at stjæle og få den startet.


Mvh dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#4
BEEPER Tovejs alarm X6R er tovejs, så du kan høre på remoten når nogen skubber til scooteren. Den fås til 350 kroner hos pixmania (fragt 44kr.). Manual: http://www.billig-scooter.dk/dload.php?a...ile_id=119.

Det nemmeste er at bare sætte den over batteriet. På den måde undgås også, at den starter scooteren for sjovt. Hvis scooteren har et alarm stik, kan den også sættes i den.

Monteringsvejledningen, er som den du henviser til - samme farver, og samme tilslutning.
Jeg synes dog at t-hansens er dyr, i forhold til det er en 1-vejs alarm. BEEPER giver besked på remoten, hvis nogen forsøger at stjæle scooteren, eller forsøger at overklippe ledningen til batteri, eller til sirenen på beeper. Den har vist også længere rækkevide end T-hansens. Beeper, skulle have en rækkevide på 300 meter med 2-vejs remoten. Envejs remoten, har kun en rækkevide på 50 meter.

Jeg er ikke så god til fransk, men jeg hev beeper manualen ind i google translate, og der stod det var noget med en lille havfrue. Så det bliver spændende læsning, hvis nogen får den oversat.



Jeg mener, at der på Giantco er et alarm stik, som du umiddelbart kan sætte alarmen til. Den passer både til T-Hansens alarm, og til andre alarmer såsom Beeper X6R.

Hvis scooteren har et alarm stik, vil det være lovligt, at sætte alarm til, uden det påvirker garanti. Hvis derimod, at den ikke har alarm stik, så vil det i nogle tilfælde betragtes som indgreb i ledningsnettet og kan påvirke garantien. Naturligvis vil det ikke påvirke garantien, at sætte alarmen over batteriet - dog, kan det påvirke garanti på batteriet.

Se montering her: http://www.billig-scooter.dk/about7466.html
Der skulle være et alarm stik på Giantco, som alarmen passer i.

Beeper alarmen, passer også i multistikket, da begge anvender samme standard. Både ledningsfarver, og benforbindelser, er identisk på Beeper X6R og f.eks. T-Hansens alarm. T-Hansens har 9 ledninger, da der er en ekstra til stel - men det betyder ikke noget. Som du kan se, er ledningsfarver og funktion identisk, for T-Hansen alarmen, og BEEPER X6R. For så godt som alle, der er forsynet med et 9-polet multistik, er der samme forbindelser. Der findes vist nogle gamle modeller, hvor et par ben var byttet. Men alle universal alarmer, der anvender 9-way multistik, bruger samme forbindelser.
Svar
#5
Bare roligt "Super 8" jeg har købt en alarm UDENOM T-Svansen :twisted: til en sølle pris af 65kr inkl porto (fra HongKong).... men OK T-Svansen skal jo tjene penge på uvidende og godtroende mennesker Idé

Det er næsten den samme alarm, med fjernstart osv :wink:
Jeg har sat den over batteriet og den virker OK. Men hvis I kan fortælle hvor Alarm-stikkontakt sidder må I meget gerne sige til... evt et billede vil være godt :arrow:
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg tror den er gemt under frontskjoldet. Du skal se efter en 9-polet bøsning, der svarer til den der er på alarmen. I stikket, sidder en sløjfeledning i et stik, som skal tages af, og alarmens stik sættes i stedet for sløjfestikket i.
Svar
#7
Super 8 Skrev:Jeg tror den er gemt under frontskjoldet. Du skal se efter en 9-polet bøsning, der svarer til den der er på alarmen. I stikket, sidder en sløjfeledning i et stik, som skal tages af, og alarmens stik sættes i stedet for sløjfestikket i.

Er det ikke denne her?
[Image: 3171.jpg]
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#8
På min Giantco Venus sidder stikket under fodpladen i højre side.
Skal dog ha' flyttet den op imellem sideskjold og saddelrum, når jeg monterer alarm.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#9
Citat:Er det ikke denne her?
Det kan vist ikke være andet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har monteret denne alarm på min Stealth, og den virker udmærket. Den er også nem at montere og den er lavet af Giantco.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3570...2116058312
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
Svar
#11
er der nogen der ved om en Giantco Lambros har et multi/alarmstik?
Svar
#12
kevenpl Skrev:er der nogen der ved om en Giantco Lambros har et multi/alarmstik?
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: