Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Peugeot Speedfight 2 sætter ud.
#1
Hver gang man stresser den lidt (30+ km/t eller op af bakke) Så sætter den ud… Eller det vil sige, at den kan stå i tomgang og intet andet. Hvis man prøver, at give lidt gas, så lyder det som om den bliver kvalt.
15-20 sek. efter kan man så give gas, og så kan man køre i 2-3 min før den gør det igen.

Det er koldt uden for. Så jeg hældte lidt karburator sprit i. Det havde ingen effekt… Så hældte jeg lidt mere i. Og så døde den næsten hele tiden. Nu har jeg renset tanken, luftfilter og benzin filter. Og hældt frisk/rent 95 oktan på. Så nu er vi tilbage til starten.

Jeg har en ide om det kan være olien den er gal med?
Hvilken olie skal jeg bruge. Jeg har jo måske købt noget forkert (2T motorolie i harald nyborg)

Hvor skuer man ned for olie tilførselen?

Det kan selvfølgelig være noget helt andet der er problemet. Så hvis du/I har en ide så lytter jeg gerne Spørgsmålstegn

Jeg håber virkelig, at der er nogle der kan hjælpe mig. For jeg har svært ved at komme til og fra arbejde uden min scooter. Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Olie KAN også blive for billigt...

Smut på tanken og køb en flaske 2-takts scooter olie. De er alle i OK kvalitet.
Det er bedst at tømme den gamle olie ud, man kan få problemer ud af at blande forskellige olier. Har du derfor først fundet en, der dur - så bliv ved at købe den samme Blink med øjet
Svar
#3
Hejsa...

Hmmm er det først kommet efter du har kommet "harald" i den??. Hvis det først er kommet efter, så er det olien.

Nu ved jeg ik præcis hvilken olie fra harald, men jeg brugte også noget derfra og gik meget meget hurtig væk fra den igen Fortvivlethock: .

Jeg køre selv med en Valvoline semisymtetisk og har ingen problemer med den, den kan købes på de fleste OK tanke.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Scooter Noob Skrev:Hver gang man stresser den lidt (30+ km/t eller op af bakke) Så sætter den ud… Eller det vil sige, at den kan stå i tomgang og intet andet. Hvis man prøver, at give lidt gas, så lyder det som om den bliver kvalt.
15-20 sek. efter kan man så give gas, og så kan man køre i 2-3 min før den gør det igen.

Jeg tror faktisk det er din luftskrue der står forkert.



Scooter Noob Skrev:Hvor skuer man ned for olie tilførselen?

Lad være med det, den justerer selv (Undtaget hvis oliepumpen er kabeltrukket, Dvs. før 2002)

PS. Jeg bruger olie fra Statoil.

Svar
#5
Jeg har bedt konen at købe:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3486...1775633905

Efter prisen og dømme, så burde de være noget godt noget :wink:
Er der nogle der har erfaringer med dette produkt?

Hvor sidder min luftskrue?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa....

Jepper har selv kørt med castrol uden problem og den er god ( noget af det bedste du kan få ). Grunden til mit skift var at jeg var ved at være tør på en tur ( olieindikator blinkede ), købte jeg så Valvoline på en tanke og da den kørte fint med den og til ca halv pris af castrol...

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Scooter Noob Skrev:Jeg har bedt konen at købe:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3486...1775633905

Efter prisen og dømme, så burde de være noget godt noget :wink:
Er der nogle der har erfaringer med dette produkt?

Hvor sidder min luftskrue?

Din luftskrue sidder på karburatoren, der er en guide har på B-S.

Peugeot anbefaler halv syntetisk olie.

Type API: TC eller type ASTM: type TSC3


(De har en endda understreget med FED i instruktionsbogen det med halv syntetisk olie)

"Citat: Brug af andre olietyper, kan føre til kraftig kulaflejring, i motoren og udstødningsystemet, hvilket resulterer i tab af kraft, og evt. beskadigelse af motor."

Men din Scooter er jo nyere. Jeg ville lige lure i Instruktionsbogen.

Svar
#8
barden Skrev:Type API: TC eller type ASTM: type TSC3

Hvor får jeg fat i sådanne noget?
Jeg har søgt i 8-10 min på nettet, ved de forskellige forhandlere. Men kan ikke finde noget :oops:

Heeeelp Grin
Peugeot speedfigt 2 2005 7.700 Km
Svar
#9
barden Skrev:Din luftskrue sidder på karburatoren, der er en guide har på B-S.

Peugeot anbefaler halv syntetisk olie.

Type API: TC eller type ASTM: type TSC3


(De har en endda understreget med FED i instruktionsbogen det med halv syntetisk olie)

"Citat: Brug af andre olietyper, kan føre til kraftig kulaflejring, i motoren og udstødningsystemet, hvilket resulterer i tab af kraft, og evt. beskadigelse af motor."

Men din Scooter er jo nyere. Jeg ville lige lure i Instruktionsbogen.
Når Peugeot i instruktionsbogen fremhæver "halvsyntetisk", vil jeg tillade mig at tolke det derhen, at det skal forstås som halvsyntetisk, kontra mineralsk olie, og ikke, halvsyntetisk, kontra helsyntetisk. Ellers giver citatet, vedrørende øget fare for kulaflejringer, ingen mening. Forskellen, på mineralsk olie og semisyntetisk olie, er nemlig, at det semisyntetiske i olien netop består i de tilsætningsstoffer/additiver, der puttes i en mineralsk olie, for blandt andet, at mindske sodning. En ren esterbaseret (ægte fuldsyntetisk) olie, vil således heller ikke give kulaflejringer. Det er dog ikke alle olier, der markedsføres som fuldsyntetiske, der er det. De er blot baseret på et renere petroleumsprodukt, end de semisyntetiske :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Scooter Noob Skrev:Hvor får jeg fat i sådanne noget?
Jeg har søgt i 8-10 min på nettet, ved de forskellige forhandlere. Men kan ikke finde noget :oops:

Heeeelp Grin

Som jeg nævnte længere oppe: Statoil :wink:

Blå dunk, 2T Low smoke.

Svar
#11
kragen Skrev:Når Peugeot i instruktionsbogen fremhæver "halvsyntetisk", vil jeg tillade mig at tolke det derhen, at det skal forstås som halvsyntetisk, kontra mineralsk olie, og ikke, halvsyntetisk, kontra helsyntetisk. Ellers giver citatet, vedrørende øget fare for kulaflejringer, ingen mening. Forskellen, på mineralsk olie og semisyntetisk olie, er nemlig, at det semisyntetiske i olien netop består i de tilsætningsstoffer/additiver, der puttes i en mineralsk olie, for blandt andet, at mindske sodning. En ren esterbaseret (ægte fuldsyntetisk) olie, vil således heller ikke give kulaflejringer. Det er dog ikke alle olier, der markedsføres som fuldsyntetiske, der er det. De er blot baseret på et renere petroleumsprodukt, end de semisyntetiske :wink:


Jeg tolker det sådan at halvsyntetisk er noget der er mixet med mineralsk. Smil

Svar
#12
Olie tank tømt, renset og fyldt igen... Nu køre de sku! Grin

Den sætter dog stadig ud efter 15-20 min kørsel, men det må være pga kulden. Det kan jeg leve med :wink:

Jeg takker barden! You rock!!!
Peugeot speedfigt 2 2005 7.700 Km
Svar


Forum spring: