Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa..
Jeg lidt i tvivl om hvad disse studser er til :oops: . Igår da jeg var ude at køre løb der benzin ud af dem, når jeg kørte og det holdt op når jeg havde slukke motoren.
Karburatoren er en Gurtner PA370 slide ( standart på en Speedfighter )
Jeg har mit vacum fra blokken og ik fra karburatoren.
Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 4.965
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Den med den sorte slange på må være overløb der sidder også sådan en på den Ital Racing 19 mm du købte for mig.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Den studs uden slange på, er det varcum hvis vil have det fra karburatoren??.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Den i kalder overløbsslange, skulle være til ekstra luft. Havde en karburator med samme slange på, og når den blev blokeret kørte scooteren fint, men uden blokering kørte, den ikke særligt godt. Der kan være noget indstilling der skal ordnes, før den virker uden blokering. Om den har virkning vedr. benzinen fiser ud af karburatoren ved jeg så ikke.
Ivecar plus 2023.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hmmm igen som kan ved hvad studsen i venstre side er ( den uden slangen ) .
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa...
Så er jeg blevet lidt klogere. De SKAL IKKE blendes af, hvis der kommer benzin ud er det fordi at svømmeren ik lukker ordenlig.
Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Jeg har lige været "syd for grænsen" for at se, hvilke problemer, de har med 12 mm hock: Gurtneren PA370, som angiveligt kun sad på Speedfight1 og de første 2'ere, Vivacity samt Trekker Off Road. Følgende problemer synes, at gå igen. Først og fremmest, er det næsten ikke til at opdrive en større hoveddyse. Der er nogle enkelte på ebay, der tilbyder dem. Andet problem er "opskumning" af benzinen pga. den faste studs og vibrationer, mærkelig dimension på forbindelsen til/fra filterkassen, og endelig svømmerindmadens korte holdbarhed.
Det var måske en ide, at investere i en f.eks. 17-19mm fra et andet firma :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.388
Tråde: 80
Tilmeldt: Jun 2009
kragen Skrev:Jeg har lige været "syd for grænsen" for at se, hvilke problemer, de har med 12 mm hock: Gurtneren PA370, som angiveligt kun sad på Speedfight1 og de første 2'ere, Vivacity samt Trekker Off Road. Følgende problemer synes, at gå igen. Først og fremmest, er det næsten ikke til at opdrive en større hoveddyse. Der er nogle enkelte på ebay, der tilbyder dem. Andet problem er "opskumning" af benzinen pga. den faste studs og vibrationer, mærkelig dimension på forbindelsen til/fra filterkassen, og endelig svømmerindmadens korte holdbarhed.
Det var måske en ide, at investere i en f.eks. 17-19mm fra et andet firma :?
Lyder godt nok underligt i mine øre.
For har aldrig hørt om det før og der køre jo mange sppedfight rundt.
Sam min tidliger kolega har haft en magentil tempo`s.
Men du har nok rat i det du siger hehe for det plejer du nemlig og have.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Det er ikke noget, jeg siger - jeg refererer kun :wink: . At der kører mange Speedfightere rundt, betyder jo ikke, at de har samme 370'er i. Vivacity, stadig iflg. dem syd for grænsen, skulle findes med 8 forskellige fabriksmonterede karburatormodeller gennem tiderne hock: . De øvrige modeller, har andre Gurtner-modeller, eller Dell'Orto. De første Speedfigther2'ere, kom med både Gurtner 360 og 370. Jeg har lige tjekket igen, og ganske rigtigt, man kan på ebay finde de famøse hoveddyser til 370'eren, og også her, gøres der opmærksom på, at de er svære at få fat på. Det er åbenbart lidt som med Kymcos karburator på Agilityen, hvor der heller ikke kan fås andet, end #80 hoveddyse, og hvor de almindelige 5mm ikke passer med gevindstigningen . Agilityer med Keihin karburator, har ikke det problem.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.388
Tråde: 80
Tilmeldt: Jun 2009
kragen Skrev:Det er ikke noget, jeg siger - jeg refererer kun :wink: . At der kører mange Speedfightere rundt, betyder jo ikke, at de har samme 370'er i. Vivacity, stadig iflg. dem syd for grænsen, skulle findes med 8 forskellige fabriksmonterede karburatormodeller gennem tiderne hock: . De øvrige modeller, har andre Gurtner-modeller, eller Dell'Orto. De første Speedfigther2'ere, kom med både Gurtner 360 og 370. Jeg har lige tjekket igen, og ganske rigtigt, man kan på ebay finde de famøse hoveddyser til 370'eren, og også her, gøres der opmærksom på, at de er svære at få fat på. Det er åbenbart lidt som med Kymcos karburator på Agilityen, hvor der heller ikke kan fås andet, end #80 hoveddyse, og hvor de almindelige 5mm ikke passer med gevindstigningen . Agilityer med Keihin karburator, har ikke det problem.
Åh he okey.
Det er altid træls når fabrikanter bruger dele som er helt umulige at få fat på.
Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Poulsen48 Skrev:(...)Det er altid træls når fabrikanter bruger dele som er helt umulige at få fat på.
Mvh Dennis Det gør de heller ikke :wink: Du kan få alle de originaldyser, du vil - bare det er standardstørrelsen :P . Kymcos forklaring er enkel. De ville hjælpe EU med, at euronormen blev overholdt, og ikke blev ødelagt af "pilfingre" (uden en dysehoner ).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.388
Tråde: 80
Tilmeldt: Jun 2009
kragen Skrev:Det gør de heller ikke :wink: Du kan få alle de originaldyser, du vil - bare det er standardstørrelsen :P . Kymcos forklaring er enkel. De ville hjælpe EU med, at euronormen blev overholdt, og ikke blev ødelagt af "pilfingre" (uden en dysehoner ).
LOL Godt der er noget som hedder gevind-skære.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
|