Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forlygtepære, Agility?
#1
Jeg skal have anskaffet sådan en tingest, men intetsteds har jeg fundet ud af, hvad den hedder, hvilken fatning den har, eller hvem herhjemme, direkte ind fra gaden, NU!, der har den.

Er det noget man bare ved derude, eller ... ?

Jeg faldt over denne fra Kragen, men det er vist en ret uoriginal, langt væk via nettet løsning, jeg IKKE kan benytte.
http://www.billig-scooter.dk/about5332.h...ity+p%E6re

Og de data, han oplyser ser ikke ud til at passe med noget fra 'Tanten'. Skal man virkelig ind til en Agility forhandler, for at få noget der passer?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1 Skrev:Jeg skal have anskaffet sådan en tingest, men intetsteds har jeg fundet ud af, hvad den hedder, hvilken fatning den har, eller hvem herhjemme, direkte ind fra gaden, NU!, der har den.

Er det noget man bare ved derude, eller ... ?

Jeg faldt over denne fra Kragen, men det er vist en ret uoriginal, langt væk via nettet løsning, jeg IKKE kan benytte.
http://www.billig-scooter.dk/about5332.h...ity+p%E6re

Og de data, han oplyser ser ikke ud til at passe med noget fra 'Tanten'. Skal man virkelig ind til en Agility forhandler, for at få noget der passer?

Det er en 35/35W halogen HS1 pære med en PX43t fatning, der er næsten identisk med H4'eren. HS1-pæren er ikke speciel for Agility eller Kymco, men er en vedtaget standard til knallert og motrocykel, som ikke alle andre fabrikanter endnu har fulgt. Egentlig burde alle mc-forhandlere have dem, men det er langt fra tilfældet, da mc-folket oftest at vælger at montere en H4 på 55/65w eller to H7.

HS1 findes i 4 udgaver: 35/35 (standard), 35/35 Heavy Duty (Philips), 40/45w Narva, og de nye MotoVison 35/35 fra Philips (dem med krafigere hvidt lys lys og en gul ekstra reflektor).

Jeg vil da gå ud fra, at f.eks. ScooterCity ligger inde med en standard HS1 pære, mens alle de andre, nok kun fås over nettet.

35/35 35/35 Heavy Duty (Philips) fra Danmark
40/45 fra Tyskland http://www.rollerlicht.de/lampen-scooter.html
35/35 Motovision fra England http://www.regalautobulbs.co.uk/products...on-hs1.php

Jeg kører selv med 40/45, men overvejer, at prøve de nye MotoVision 8)

Agilityen har intet problem med, at trække 40/45, eller med varmen. Jeg har kørt rundt i timevis med "overhalingskontakten" inde, så pæren lyser med 40+45W konstant, uden, at der er sket noget ved det. På Super8'eren, der har to HS1 pærer i forlygten, har jeg gjort det samme med 2x 35+35w, hvilket indikerer, at jeg kunne køre rundt med to H4 pærer på 60/55W Smil

PS! Jeg ved ikke, om thansens 35/35W, som er angivet som en H4 pære, i virkeligheden er en HS1 :?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3474...1329248781
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
En henvendelse (pr. mail) til T.Hansen hovedkvarteret har netop resulteret i, at de siger, at denne kan benyttes:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3474...676623&tgr=

Nogle kontra-meldinger ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#4
walker1 Skrev:En henvendelse (pr. mail) til T.Hansen hovedkvarteret har netop resulteret i, at de siger, at denne kan benyttes:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3474...676623&tgr=

Nogle kontra-meldinger ?
Som tidligere nævnt, er den angivet som en H4, men er nok i virkeligheden en HS1 pære. Selvom det skulle være en H4 pære, hvilket jeg tvivler på, så passer den også i en PX43t-fatning. H4 er lavet til en P43t-fatning, men den eneste forskel på P43t og PX43t er, at det midterste "ben" på HS1 pæren er ca. 1mm tykkere, end på H4-pæren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Så har jeg lavet lidt mere research.

Forskellen på H4 og HS1 er angiveligt, at den brede styretap er lidt bredere på HS1, så man ikke ved en fejl sætter en svag pære i sin bil

Der skulle således intet mekanisk være i vejen for at sætte endog en 100W/90W pære i 2-hjuleren.
Problemerne vil dels være elektriske, eftersom ledningsnet og generator ikke kan håndtere en sådan belastning.
Der er også et problem med varme, da mange paraboler er af plastic.

Hvordan de har klaret det på biler, er så en anden sag. I hvert fald mange lygteglas er plastic nu om stunder.

Jeg faldt bl.a. over denne debat, hvor en MC kører forsøgte sig med en kraftigere pære. Han fik dog et mere gult lys i stedet for mere lys.
http://www.team-bhp.com/forum/motorbikes...gun-3.html
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Så har jeg lavet lidt mere research.

Forskellen på H4 og HS1 er angiveligt, at den brede styretap er lidt bredere på HS1, så man ikke ved en fejl sætter en svag pære i sin bil

Der skulle således intet mekanisk være i vejen for at sætte endog en 100W/90W pære i 2-hjuleren.
Problemerne vil dels være elektriske, eftersom ledningsnet og generator ikke kan håndtere en sådan belastning.
Der er også et problem med varme, da mange paraboler er af plastic.

Hvordan de har klaret det på biler, er så en anden sag. I hvert fald mange lygteglas er plastic nu om stunder.

Jeg faldt bl.a. over denne debat, hvor en MC kører forsøgte sig med en kraftigere pære. Han fik dog et mere gult lys i stedet for mere lys.
http://www.team-bhp.com/forum/motorbikes...gun-3.html
Var thansens 35/35 H4-pære en HS1?

Der er flere historier om folk, der har forsøgt sig med større H4-pærer i knallerter, med det resultat, at de drænede batteriet, eller lyste gult, fordi enten generatoren eller lysrelæet/ensretteren ikke kunne klare mosten. Hvis forlygten går ned i styrke, når man bremser eller blinker, er der ikke kapacitet til større pærer. For at komme det lidt i forkøbet, har jeg et relæ/ensretter, der yder lidt mere til forlygterne. Lidt samme system, som på den Naraku tændspole, der yder ca. dobbelt så mange volt, som standardtændspolen. Agilityen har intet problem med, at trække 40+45W=85W til forlygterne. Så vidt jeg husker, yder generatoren ca. 140W på Kymcoen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Meget vel
Så fik jeg hentet en pære hos Tempo-Hansen.

49 hårdt beskattede bananer resulterer i sådan en fætter her:
http://www.narva-light.com/uploads/tx_na...220_01.pdf

HS1 sokkel, selv om Tanten siger H4!
Men i med kalorius, og der er 3 typer lys igen :yahoo:
Om denne så også holder 26.000 km, må tiden vise. Den gamle var fra Phillips.
Ikke at jeg har hørt om Narva før, men de ser ikke ud til at være ukendte i branchen.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
walker1 Skrev:Meget vel
Så fik jeg hentet en pære hos Tempo-Hansen.

49 hårdt beskattede bananer resulterer i sådan en fætter her:
http://www.narva-light.com/uploads/tx_na...220_01.pdf

HS1 sokkel, selv om Tanten siger H4!
Men i med kalorius, og der er 3 typer lys igen :yahoo:
Om denne så også holder 26.000 km, må tiden vise. Den gamle var fra Phillips.
Ikke at jeg har hørt om Narva før, men de ser ikke ud til at være ukendte i branchen.
Narva er fuldt på højde med Philips og Osram, og leverer pære til bla. VW, Audi, BMW og Mercedes. Min Narva 40/45 i Agilityen, har forløbig passeret de første 20.000 km.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
I stedet for at nørde smådetaljer Griner skulle i hellere finde en halogen pære, der kan sidde i min Vivacity uden at brænde parabolen af Blink med øjet

Min reperatør siger det er no-go. Men jeg er da åben for ideer Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Teddy Skrev:I stedet for at nørde smådetaljer Griner skulle i hellere finde en halogen pære, der kan sidde i min Vivacity uden at brænde parabolen af Blink med øjet

Min reperatør siger det er no-go. Men jeg er da åben for ideer Smil
Hvad sidder der i nu? En BA20D 35/35? BA20D fås med 45/40W - det burde ikke være for varmt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Hvad sidder der i nu? En BA20D 35/35? BA20D fås med 45/40W - det burde ikke være for varmt.

Standard pæren, aner ikke hvad det er for en :? men det er ikke halogen.

Jeg ser nu, at tanten har en halogen - gad vide om den virkelige kan bruges... De har før haft ting under emner, de ikke passer til :roll:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=347...1709674454
Svar
#12
Teddy Skrev:Standard pæren, aner ikke hvad det er for en :? men det er ikke halogen.

Jeg ser nu, at tanten har en halogen - gad vide om den virkelige kan bruges... De har før haft ting under emner, de ikke passer til :roll:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=347...1709674454
Hvis pæren og fatningen ser således ud:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3479...1709676622
er det en BA20D, og de kan skaffes med 45/40W.

Jeg ved ikke, hvorfor thansen har H4'eren og 15W halogenpæren på samme side. De passer overhovedet ikke i en BA20D-fatning.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: