Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til papirer
#1
Hej jeg har en scooter 30 med nummerplade, jeg er bare ikke helt sikker angående papirer, skal man have registreringsattest og forsikringsbevis på sig?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Cromatox Skrev:Hej jeg har en scooter 30 med nummerplade, jeg er bare ikke helt sikker angående papirer, skal man have registreringsattest og forsikringsbevis på sig?
Nej, nummerpladen er dokumentation i sig selv.

Jeg kører dog rundt med en kopi af begge dele - for en sikkerheds skyld :wink: . Man ved jo aldrig, om Frækolice: eller computeren er "ufikse".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
kragen Skrev:Nej, nummerpladen er dokumentation i sig selv.

Jeg kører dog rundt med en kopi af begge dele - for en sikkerheds skyld :wink: . Man ved jo aldrig, om Frækolice: eller computeren er "ufikse".

Okay, vil nøjes med nummerpladen indtil jeg får taget nogle kopirer, tak for svaret kragen, det her var egentlig hvad jeg troede selv, men man skal jo være sikker Grin
Svar
#4
Man skal have det med også forsikrings parpir.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Johannes Johansen Skrev:Man skal have det med også forsikrings parpir.
Har knallerten nummerplade, skal der hverken medbringes registreringsattest eller forsikringspolice - kun knallertbevis, hvis man er under 18. Har man ingen plade på, skal kvittering for betalt ansvarsforsikring medbringes. For stor knallert, skal man medbringe kørekort.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og...llert.aspx

Hvis du kører uden forsikringsbevis, koster det 500 kroner i bøde. Det gælder alle indregistreringspligtige knallerter fra efter 1. juli 2006.

Det står ikke, om det må være kopi.

Når knallerten er indregistreret, vil den normalt altid være ansvarsforsikret, da knallerten ansvarsforsikres sammen med køb.

Jeg ved ikke, hvilket forsikringsbevis der kræves. Policen, er jo ingen bevis for, at knallertens forsikring er i kraft - og hellerikke seneste indbetaling. Forsikringen, kan til enhver tid opsiges i utide mod et gebyr på 60 kroner, og det forudbetalte beløb tilbagebetales så. Dette vil ikke kunne ses, af hverken den oprindelige indbetaling, eller af forsikringspolicen. Men, hvis man bliver indblandet i et uheld, så vil det jo nok opdages.
Svar
#7
Super 8 Skrev:http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og...llert.aspx

Hvis du kører uden forsikringsbevis, koster det 500 kroner i bøde. Det gælder alle indregistreringspligtige knallerter fra efter 1. juli 2006.

Det står ikke, om det må være kopi.

Når knallerten er indregistreret, vil den normalt altid være ansvarsforsikret, da knallerten ansvarsforsikres sammen med køb.

Jeg ved ikke, hvilket forsikringsbevis der kræves. Policen, er jo ingen bevis for, at knallertens forsikring er i kraft - og hellerikke seneste indbetaling. Forsikringen, kan til enhver tid opsiges i utide mod et gebyr på 60 kroner, og det forudbetalte beløb tilbagebetales så. Dette vil ikke kunne ses, af hverken den oprindelige indbetaling, eller af forsikringspolicen. Men, hvis man bliver indblandet i et uheld, så vil det jo nok opdages.

"Hvis du kører uden forsikringsbevis, koster det 500 kroner i bøde. Det gælder alle indregistreringspligtige knallerter fra efter 1. juli 2006".

Efter min bedste overbevisning, er den passus, der linkes til på rådets hjemmeside, det rene vås. Jeg vil derfor skrive til rådet, og udbede mig deres kommentar.

For det første mener jeg ikke, at en knallert er indregistreringspligtig, men kun er registreringspligtig, da det ikke er et motorkøretøj, og derfor ikke skal indregistreres.

For det andet, mener jeg, at nummerpladen på en knallert, på lige fod med nummerpladen på motorkøretøjer, i sig selv, bør være dokumentation nok, for tegnet lovpligtig ansvarsforsikring.

For det tredje, mener jeg derfor, at medbringelseskravet kun kan gælde lille knallert, hvis første ibrugtagningsdato ligger før 1. juli 2006, hvor registreringspligten blev udvidet til, også at skulle gælde lille knallert.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Hurtig besvarelse fra rådet på ovenstående spørgsmål:
Citat:Kære xx

Tak for dine skarpe iagttagelser:

Vi får rettet teksten til ” Hvis du kører på en ikke registreringspligtig knallert, skal du altid have kvitteringen for din ansvarsforsikring på dig. Hvis du bliver stoppet af politiet uden kvittering, koster det 500 kroner i bøde. ”

Med venlig hilsen
Lone Hald
Specialkonsulent

Det er da rart, at rådet besvarer hurtigt, og handler resolut :wink: .

Så altså, som jeg hele tiden har tolket det, er det ikke nødvendigt, at køre rundt med forsikringspolice/kvittering, hvis man har plade på knallerten. Skulle en ordenshåndhæver kun have læst samme side, vedrørende reglerne, er det måske en god ide, alligevel, at have en kopi i pengepungen Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Kære?? Fortvivlethock: Det var da noget underligt noget at skrive til folk, man ikke kender.
Men det er da dejligt at se, at der faktisk er ansatte inden for det offentlige, der ridder samme dag som de har sadlet Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Teddy Skrev:Kære?? Fortvivlethock: Det var da noget underligt noget at skrive til folk, man ikke kender.
Men det er da dejligt at se, at der faktisk er ansatte inden for det offentlige, der ridder samme dag som de har sadlet Blink med øjet
Nææ, meget normalt, for at holde god, venlig tone i henvendelse til kunder.
Sidder ofte med mailkontakt til kunder i et rejsebureau, og der starter vi altid med "kære" i alle henvendelser.

Sorry for off topic.

Krage, godt du får dem til at kigge indad og rette deres fejl Smil
Svar
#11
Teddy Skrev:Kære?? Fortvivlethock: Det var da noget underligt noget at skrive til folk, man ikke kender.
Men det er da dejligt at se, at der faktisk er ansatte inden for det offentlige, der ridder samme dag som de har sadlet Blink med øjet
Det er desværre en tiltaleform, der også (skal) benyttes her i kommunen, som jeg personlig også er meget utilfreds med. Borgerne er hverken mine kære, eller jeg er ikke borgernes kære :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Hvis jeg fik et brev/mail, der startede med ordet kære, kunne jeg godt finde på at blive godt og grundig gal i skralden. Det er nu engang ikke sådan man tiltaler folk, man ikke kender. I hvert fald ikke her i landet.

Fik jeg det fra et almindeligt firma, fx. omtalte rejsebureau, ville de i de fleste tilfælde være nok til at jeg fandt et andet firma at handle med. Det er bare ikke acceptabelt!! Ond

At jeg så en sjælden gang i mellem bliver omtalt, De, er en anden sag. Det huer mig ikke, men vi er jo i en overgangsperiode hvad angår du/de tiltalen. Så det kan man i de fleste tilfælde næppe bebrejde afsenderen for.

Det kan godt være at kommunerne skal være flinke overfor deres 'kunder', kære som tiltale opfatter jeg bestemt ikke som sådan. Det er fuldstændig malplaceret Udråbstegn
Svar


Forum spring: