Søg Garagen Hej Gæst! Register

48mm tun på pgo pmx
#1
Hej.
Har haft sat et 48 mm NC cylinder på min pmx igår, men den kørte langsomere end med 40 mm (std) cylinder på, så jeg tog det af igen, og opdager så at jeg havde kommet til at sætte min 40 mm toppakning på det 48 mm NC cylinder så at stemplet har slået på pakningen.

Jeg køre med std udstødninge, har dyset 20 numre op, og køre med standard 12 mm kaburator.

Ka det være fordi at stemplet har hukket på pakningen at den ik køre hurtigere end 50?
Vil Du Frem I Flokken, Ska Der Stå PGO På Blokken. :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Dysset 20 numre op med den opsætning. Det er vist lige en tand for meget. Standarddyse er 72, så 2-4 numre op, burde kunne klare det.

Og man sætter ikke en 40mm toppakning på en 48mm cylinder, så sker der det som du fandt ud af ved adskillelsen. Der fulgte vel en toppakning med, til cylinderen?? Ellers må du få bestilt en der passer. Hvis der er hakker eller ridser i toppen af stemplet, vil jeg anbefale du enten sliber det med smergellærred eller vådslibepapir (skal gøres vådt inden brug, deraf navnet Smil ). Eller i yderste konsekvens, skifter det ud med et nyt.

Og har du sat stempelringene rigtigt? Den blanke skal sidde øverst. (skal den ihvertfald på Trophy).
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: