Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dækskift af forhandlerne?
#13
Runnerdude Skrev:Fortvivlethock: Du har kasko på en Baotian til 8.000? Jeg kender ikke dine specifikke forhold, men som et hurtigt slag på tasken vil jeg gætte på at du skal være glad hvis du får 2 - 3.000,- i erstatning ved tyveri. Hvis det var mig ville jeg afmelde den snarest og i stedet investere i en god kvalitetskæde....

Hej Runnerdude

Det har jeg også tænkt mig at gøre, med hensyn til min lås, så er den okay, det er en standart kæde, men tak for rådet. :wink:
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
50cc4ever Skrev:Her Micras:
En masse forhandlere i Kolding Blink med øjet.
Handlede en del med Kolding Mini-Motor, da jeg havde Yamaha 4gear, og de burde også ha værksted til knallert/scootere, og dermed også en maskine til dækskift.

Hej 50cc4ever

Tak for linket, jeg finder lige ud af noget. :wink:
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#15
Micras Skrev:Hej Runnerdude

Det har jeg også tænkt mig at gøre, med hensyn til min lås, så er den okay, det er en standart kæde, men tak for rådet. :wink:

Jeg har 5 låse på min, når jeg holder på udsatte steder. Vil anbefale mindst 2.

Styrlås
Alarm, indbygget
Skivebremse
Solid kædelås
GripLock (Holder bremsegrebet inde)
Hvis GPS trackerne kommer ned i et fornuftigt prisleje, vil jeg overveje at montere sådan en.

Nåja - og så har jeg p.t. kasko, men ponyen er også kun 9 måneder gammel og har kostet 18.000,- inkl. alt udstyr. I dag vil forsikringen ikke give mere end 12.000,- Ked af det Det går hurtigt ned ad bakke :?

Ak ja, det er ikke nemt at være den glade ejer af en 2-hjuler Ked af det
Svar
#16
Teddy Skrev:Jeg har 5 låse på min, når jeg holder på udsatte steder. Vil anbefale mindst 2.

Styrlås
Alarm, indbygget
Skivebremse
Solid kædelås
GripLock (Holder bremsegrebet inde)
Hvis GPS trackerne kommer ned i et fornuftigt prisleje, vil jeg overveje at montere sådan en.

Nåja - og så har jeg p.t. kasko, men ponyen er også kun 9 måneder gammel og har kostet 18.000,- inkl. alt udstyr. I dag vil forsikringen ikke give mere end 12.000,- Ked af det Det går hurtigt ned ad bakke :?

Ak ja, det er ikke nemt at være den glade ejer af en 2-hjuler Ked af det

Hej Teddy

Jeg har jo en styrlås som er jo indbygget på scooteren, men det kan jo rives i stykker, af tyvene.

Alarm har jeg også, men bruger den ikke rigtigt, for den sluger afsindigt meget strøm.

En solid kædelås, ved jeg ikke lige om det er sådan en jeg har, for jeg fik den med i købet, da jeg købte min scooter, kæden er bygget af ligsom en slange på en bruser, med rød gummibånd omkring, du/i kan se kæden inde på min Garage, for det er for svært for at forklare, hvad for en kæde jeg har. :wink:

GripLock, sådan en har jeg aldrig hørt om, kan du sende mig evt. et billede af den eller et links?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#17
Lige lidt OT, med hensyn til Kasko. Jeg havde kasko på Big1 i 2 år, samlet pris var ca. 7.200kr. Scooteren blev på det tidspunkt (efter 2 år), vurderet til 8-9.000 kr (nypris 15.000kr.) ved salg til privat, og en del mindre ved salg til forhandler.

Big2 er ikke kaskoforsikret, da prisen idag vel er ca. 4.500 kr pr. år?

Så Kasko på en kineser/Taiwanknallert, kan kun betale sig at have det 1. år, efter min mening.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
50cc4ever Skrev:Lige lidt OT, med hensyn til Kasko. Jeg havde kasko på Big1 i 2 år, samlet pris var ca. 7.200kr. Scooteren blev på det tidspunkt (efter 2 år), vurderet til 8-9.000 kr (nypris 15.000kr.) ved salg til privat, og en del mindre ved salg til forhandler.

Big2 er ikke kaskoforsikret, da prisen idag vel er ca. 4.500 kr pr. år?

Så Kasko på en kineser/Taiwanknallert, kan kun betale sig at have det 1. år, efter min mening.

Jeg giver ca. 3.500,- Hos TopDanmark. De ca. 800,- er for ansvar.
Man kan få mange gode låse til den pris. Så jeg var nok gået den vej, hvis jeg havde en kineser Blink med øjet
Svar
#19
Teddy Skrev:Jeg giver ca. 3.500,- Hos TopDanmark. De ca. 800,- er for ansvar.
Man kan få mange gode låse til den pris. Så jeg var nok gået den vej, hvis jeg havde en kineser Blink med øjet

Hej 50cc4ever & Teddy

Jeg betaler 1580 pr. halvår på min kasko og ansvar, selvom at det ikke lyder dyrt, så er det mange penge alligevel, men er lidt bundet på at have kaskoen, for jeg afbetaler på min scooter, igennem EkspresBank, jeg har stadig 1 år tilbage at skulle betale den, så er den færdigbetalt.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#20
Micras Skrev:Jeg har jo en styrlås som er jo indbygget på scooteren, men det kan jo rives i stykker, af tyvene.
Det tog dem ca. 12 sekunder at åbne min.


Micras Skrev:En solid kædelås, ved jeg ikke lige om det er sådan en jeg har, for jeg fik den med i købet, da jeg købte min scooter, kæden er bygget af ligsom en slange på en bruser, med rød gummibånd omkring, du/i kan se kæden inde på min Garage, for det er for svært for at forklare, hvad for en kæde jeg har
Nej, den type kæde er ikke specielt solid. Den er dog langt bedre end ingenting, for det kræver trods alt svært værktøj at forcere den. Det har lejlighedstyven normalt ikke med i lommen, så det er kun proffer som går specifikt efter din scooter du behøver at være nervøs for.


Micras Skrev:GripLock, sådan en har jeg aldrig hørt om, kan du sende mig evt. et billede af den eller et links?
GripLock er en dims som kan låse bremsehåndtaget fast så hjulet ikke kan rotere eller afmonteres. Ideen er i princippet god nok, men eftersom den kan forceres ved simpelthen at skære bremseslangen over er den endnu nemmere at omgå end den inbyggede styrlås.


Micras Skrev:Jeg betaler 1580 pr. halvår på min kasko og ansvar, selvom at det ikke lyder dyrt, så er det mange penge alligevel, men er lidt bundet på at have kaskoen, for jeg afbetaler på min scooter, igennem EkspresBank, jeg har stadig 1 år tilbage at skulle betale den, så er den færdigbetalt.
Det er faktisk utroligt billigt Micras. Eftersom en normal ansvar koster 7-800,- får du reelt din kasko for omkring samme pris som din ansvarsforsikring - ca. 800 kr. Det er noget nær danmarks-rekord. Dog afhænger dens værdi naturligvis af hvordan scooteren takseres i tilfælde af skade, for hvis du ikke kan forvente en ordentlig erstatning hvis uheldet er ude, er det jo 800kr ud af vinduet. Men det kan du se i dine betingelser.

Med hensyn til dit lån, så er det muligt at banken krævede tegning af en kasko ved lånets oprettelse, men du kan være rimelig sikker på at de ikke opsiger lånet hvis du efterfølgende dropper din kasko. Det er ikke noget de gider holde regnskab med og selv om de gad, tror jeg ikke at de kan når du ikke er forsikret i selve banken.

8)
Svar
#21
Runnerdude Skrev:GripLock er en dims som kan låse bremsehåndtaget fast så hjulet ikke kan rotere eller afmonteres. Ideen er i princippet god nok, men eftersom den kan forceres ved simpelthen at skære bremseslangen over er den endnu nemmere at omgå end den inbyggede styrlås.

Nu er jeg så heldig, at Vivacity gemmer bremseslangen godt af vejen, inde bag skjoldet. Låsen er dog stadig 'kun' en gang plastic, der sikkert nemt kan skæres over.

Der er ingen af mine låsemekanismer, der ikke kan forceres på kort tid, med de rette hjælpemidler. Pointen er, at chancen for at der kommer en tyv forbi, der kan klare dem alle, på den tid det nu tager, er væsentlig mindre, end ved brug af færre låse.

GripLock synes jeg er lidt besværlig at montere, og så har den skrabet lidt af malingen på mit bremsegreb. Bruger den derfor ikke så ofte, men den er god at have ved parkering på udsatte steder. Samtidig er den meget synlig, og evt. tyve vil nok vælge at gå videre til en anden scooter. Også fordi de ikke er så udbredte - så tyven har sikkert ikke paratviden til at omgå sådan en.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg har så 2 stk Abus wire låse på 170cm pr stk plus skive bremse lås, også er min scooter låst inde på stationen hvor man SKAL ha specielt nøgle kort for at komme ind, så jeg frgyter ik den er væk efter en arbejds dag, kortet koster 200kr for 1år
Svar
#23
Citat:Hvis GPS trackerne kommer ned i et fornuftigt prisleje, vil jeg overveje at montere sådan en.

Måske skal man tjekke strømforbruget grundigt, inden der købes en GPS tracker. Læste et sted om en der havde købt en GPS tracker til sin bil - og efter 30 timer var bilbatteriet dødt!

Mange nævner ikke et ord om standby strømforbruget, og jeg har ikke kunnet finde det i brugsanvisningen. Alt står nævnt, undtagen standby forbruget.

En model, angiver 48 - 60 timer standby... Er det med GSP tracking aktiv? Med hvilket batteri? Er det det indbyggede LiOn batteri? Hvor meget trækker den fra scooteren? Nogle trækker 35mA, og helt op til 600mA. Hvis den trækker 35mA, så gør den jo scooterbatteriet fladt på under 5 dage.

Det mindste forbrug jeg har fundet er en der muligvis bruger ca. 7mA. Så vil den på 3 uger bruge 3.5AH, så hvis batteriet er på 7AH så halvdelen af batteriets kapacitet. Det er ikke så tosset. Dette var under forudsætning af, at GPS trackingen var slået fra, og at den blev aktiveret af anden vej, f.eks. via et signal til tændingsnøgle (en til indbygning, kombineret med alarm funktion). Den var ikke sat til dette som default og slugte først helt vildt. Hvis de ikke har indbygget rystealarm, kan man måske finde en normal alarm og sætte til, som aktiverer ved rystelser, og derved kan køre i standby. Men så kommer den normale alarms strømforbrug jo ovenpå.

Hvis det indbyggede batteri er på 800mAh, og holder til 48 timer, så skulle man tro at GPS trackeren bruger 400mAh eller 0.4AH per dag. På 10 dage, vil den bruge 4AH. Er strømforsyningen med switch-mode, vil den holde 20 dage eller mere afhængig af strømforsyningens effektivitet, så det tyder også på et forbrug på ca. 7mA. Igen, er dette under forudsætning af, at tracking slås fra, og at den aktiveres via et SMS kald fra mobiltelefon - den jeg så med 800mAh batteri, havde ikke aktiveringsinput der kunne tilsluttes tændingsnøgle eller alarm.
Svar
#24
Husk, at du ikke hos alle forsikringer, kan afmelde kasko til andet end forfaldsdatoen. Du vil dog altid kunne afmelde hele forsikringen mod et gebyr, og få den forsikret igen når den gamle forsikring er udløet, eller hos et andet forsikringsselskab. Indenfor det første år, er der specielt høj gebyr. Hos TopDanmark er den 347 kr. på knallert, og efter et år er opsigelsesgebyr ved opsigelse i utide 58 kr. Hvis du opsiger til policedagen, er der ikke gebyr. Det gælder omtrent samme regler for de fleste forsikringsselskaber. Sørg for at komme ud af kasko så hurtigt som muligt, da det sikkert ikke betaler sig. Du vil normalt kun kunne opsige det til den første, og der er 1 måneds opsigelsesfrist, så hvis du opsiger nu, kan det måske nås til 1. marts. Når du det ikke inden 1. februar, bliver det først muligt at opsige til 1. april. Min forsikring kunne tidligst opsiges med gebyr for opsigelse i utide, til 1. marts, da jeg opsagde den 5. januar, efter de i første omgang havde næget at opsige kasko før 1. januar 2011 (forsikringens årsdag, et år frem). Kaskoforsikring, eller anden ændring i forsikringen, skal gøres 30 dage før forsikringens årsdag, og ellers gælder den et år til, med mindre man opsiger hele forsikringen i utide incl. ansvar, eller flytter den. Det er ikke muligt at kun opsige kasko, eller afmelde den i utide.
Svar


Forum spring: