Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Runnerdude Skrev:Du burde ha' et sponsorat af PGO. Du er jo nærmest et levende bevis på at deres maskiner holder længe. Jeg mener at kunne huske noget om, at Kreidler plejede at uddele sølv og guldnåle til langdistance kørere - jeg tror at det var guld for 100.000 km...
8)
Ja, det burde jeg ha' haft da jeg rundede . Men det eneste jeg har set, er at C.Reinhardt i deres 2007/08/09 katalog, praler med at der er en del PGO'er, der har rundet 50-100.000 km .
Og det er rigtig nok ang. Kreidler. Men du fik kun nålene hvis motoren IKKE havde været åbnet, mig bekendt.
Ivecar plus 2023.
Ja sådan en pgo motor gør det godt og jeg har ikke haft min skildt af endnu og den er de 10 år gammel og har gået lidt over 20 000 km og den kører som en drøm. dog virker mit elstart ikke
Og regner nu med at sælge min til fordel for en aprilia sonic LC
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Her har vi så nogle eksempler på, at hvis man passer sin maskine holder de længere.
Når det så er sagt, så er der også andre mærker ( vi "praler" bare ikke ) som også har km i samme ende :wink:...
Mvh
Tempo..
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Tempo Skrev:Her har vi så nogle eksempler på, at hvis man passer sin maskine holder de længere.
Når det så er sagt, så er der også andre mærker ( vi "praler" bare ikke ) som også har km i samme ende :wink:...
Mvh
Tempo.. <
Ja ja, vedgod jeg er en prale røv :-) men lad os nu se, det er jo ik sikkert jeg runde de "magiske" 100.000km eller 106.000km selvom det planen. hvis krumtappen står af er det ik sikkert jeg gider det og så bliver det ny PGO
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Ahh det koster jo ikke andet en nogle tusind kroner med ny krumtap og lejer og pakdåser osv det kan godt betale sig at skifte.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Er det med eller uden remskift
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Selvfølgeligt er remmen skiftet, det siger næsten sig selv
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
MJENSEN Skrev:Er det med eller uden remskift
Har fået skift rem for hvert 10.000km, hvis altså det var det du mente :-)
Søren26 Skrev:Har fået skift rem for hvert 10.000km, hvis altså det var det du mente :-)
Ja så skal min da snart skiftes. og har bestilt en af mærket stage 6
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
MJENSEN Skrev:Ja så skal min da snart skiftes. og har bestilt en af mærket stage 6
Har du et link til den. For jeg mistænker at det er en tunrem (mindre bredde på remmen), og den duer ikke på en lovlig eller en afdroslet scooter. Har selv prøvet et par stykker, dog ikke Stage 6 men en Topracing og en day et eller andet (kan ikke huske hele navnet ).
Ivecar plus 2023.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
50cc4ever Skrev:Har du et link til den. For jeg mistænker at det er en tunrem (mindre bredde på remmen), og den duer ikke på en lovlig eller en afdroslet scooter. Har selv prøvet et par stykker, dog ikke Stage 6 men en Topracing og en day et eller andet (kan ikke huske hele navnet ). Jeg ved ikke, hvem der sælger smallere remme, som "tunremme"? At sætte en smallere rem på, svarer til, at køre med en slidt rem - og det er der ikke meget "tun" i . Der findes til gengæld "tunremme", der er bredere, bla. fra Polini, da nogle af deres varioer ellers ikke kan presse remmen helt ud. Flere forhandlere har fejlagtigt også reklameret med, at f.eks. Malossis X-Kevlar Belt, skulle give lidt mere på toppen, idet den angiveligt var lidt bredere, end standardremmen, men det er et falsum. Remmen har samme bredde, som standardremmen.
Stage6 Pro remmen er en Bando VS rem, der er noget af det bedste, man kan få i ikke-kevlarremme. I holdbarhed, halter de ikke langt efter de bedste kevlarremme, og man undgår kevlarremmenes tendens til at fedte, når de er kolde. Dayco og tp-remmen har ikke Bando VS' kvalitet og holdbarhed. Som et kuriosum, kan jeg da fortælle, at Kymcos standardrem til Agilityen er en Bando VS, men at den med "Kymco" påtrykt, koster det dobbelte hock: af, hvad den samme Bando VS'er koster, når den istedet er påtrykt f.eks. Stage6 eller Naraku :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
kragen Skrev:Jeg ved ikke, hvem der sælger smallere remme, som "tunremme"? At sætte en smallere rem på, svarer til, at køre med en slidt rem - og det er der ikke meget "tun" i . Der findes til gengæld "tunremme", der er bredere, bla. fra Polini, da nogle af deres varioer ellers ikke kan presse remmen helt ud. Flere forhandlere har fejlagtigt også reklameret med, at f.eks. Malossis X-Kevlar Belt, skulle give lidt mere på toppen, idet den angiveligt var lidt bredere, end standardremmen, men det er et falsum. Remmen har samme bredde, som standardremmen.
Stage6 Pro remmen er en Bando VS rem, der er noget af det bedste, man kan få i ikke-kevlarremme. I holdbarhed, halter de ikke langt efter de bedste kevlarremme, og man undgår kevlarremmenes tendens til at fedte, når de er kolde. Dayco og tp-remmen har ikke Bando VS' kvalitet og holdbarhed. Som et kuriosum, kan jeg da fortælle, at Kymcos standardrem til Agilityen er en Bando VS, men at den med "Kymco" påtrykt, koster det dobbelte hock: af, hvad den samme Bando VS'er koster, når den istedet er påtrykt f.eks. Stage6 eller Naraku :wink:
Takker for forklaringen Hr. Krage .
Da jeg prøvede de 2 nævnte remme for nogle år siden, blev de kaldt for tunremme De 2 steder jeg købte dem var stedet hvor jeg købte scooteren og det andet var STC. Jeg fik at vide, at de skulle give en hvis effekt, hvis man tunede sin scooter. Og som bekendt kørte jeg jo med sportstun i 7½ år, men remmen kunne ikke trække Big'en fremad i ordentlig fart, så monterede Bandoremmen ret hurtigt igen .
Ivecar plus 2023.
|