Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Comet uden strøm
#13
hejsa...
De plejer at sidde under forpladen ( ca midten ), der sidder en lille plade og under den sidder batteriet. Sikringer sidder også dernede Blink med øjet..


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg fandt det selv Smil Ja, dumme spørgsmål er jeg god til at stille hehe. Batteriet og hovedsikring ligger på denne scooter, under opbevaringsrummet under sædet, dvs man skal lige fjerne 2 bolte, 2 skruer og 2 møtrikker, så kan man tage indsatsen op.
Batteriet har 12.6V på, og det er ganske fint, efter som den har stået stille siden søndag formiddag. Glassikringen var knækket, dvs den har sikkert været årsag til at scooteren ikke ville starte (som sælger fortæller, så kunne scooter starte om lørdagen, da de prøvede med elstart). Den ene metalhætte på glassikringen var knækket af, og jeg kunne ikke måle spænding på begge sider af sikringsholder. Så step et må være at anskaffe en ny sikring. Kan det passe den kun skal være på 3.15A / 250V ? Jeg mener der er sat et 4A batteri i den.
Svar
#15
ClausG Skrev:Jeg fandt det selv Smil Kan det passe den kun skal være på 3.15A / 250V ? Jeg mener der er sat et 4A batteri i den.

3.15A lyder ikke af meget. Mener der i min G-Max sidder en 8A sikring, så mon ikke det er i det leje til din?

/Tom
PGO G-Max "MadMax" 45'er årgang 2006
Svar
#16
Jeg er selv i tvivl, for jeg ved at sikringen skal være i størrelsesorden 125% af forbruget, dvs forbruget på 100%, plus 25%. Så jeg er i tvivl må jeg tilstå, da jeg ikke kender forbruget.

Men summasummarum, jeg har anskaffet en ny sikringsholder til fladsikringer, og har monteret en 4A sikring i, og så kom der liv i dyret.
Elstarter virker dog ikke, samt forlys og baglys er svagt. Men Horn, bremselys og blinklys virker perfekt.
Så jeg ser det som 2 problemer. Elstarter, det kan være relæ eller selve startermotor. Men det kan jeg vel måle mig frem til ? Kan man sætte starter direkte til + pol og - pol på batteri, for at tjekke om den i det hele taget virker ?
Mht lys, så mindes jeg at have læst et sted at der sidder en modstand som netop er fælles for nærlyset, både for og bag, og det er vel oplagt at det er denne modstand der er defekt, når nærlyset er svagt ? Jeg måler iøvrigt ca 6,8Volt i tomgang på baglyset, og det må vel siges at være en smule for lidt.
Eller tager jeg fejl, og er der måske slet ingen modtstand ? I så fald, hvad er så fællesnævner for kun nærlys ?
Svar
#17
Sidste gang jeg så den med svagt lys på en PGO var det spændingsregulatoren der havde givet op, et skift senere og lyset var tilbage på fuldt kraft Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Pragtfuldt ! Så ved jeg hvor jeg skal kigge nu Smil Altså fejlen er jo konstateret, netop med svag spænding, så det bør være spændingsregulatoren Smil Med mindre at plusledningen er så irret i lederen at den giver en kæmpe modstand Smil Men det tvivler jeg altså på. Denne spændingsregulator, den sidder inder frontskjoldet ?
Svar
#19
ClausG Skrev:Denne spændingsregulator, den sidder inder frontskjoldet ?


Skulle den meget gerne Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#20
Nu er det mange år siden jeg har skruet i en Comet, men på Hot/Tornado sidder den under bagskjold tæt på støddæmperen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#21
DarkSide Skrev:Nu er det mange år siden jeg har skruet i en Comet, men på Hot/Tornado sidder den under bagskjold tæt på støddæmpleren.

Mærkeligt sted, at sidde Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
50cc4ever Skrev:Mærkeligt sted, at sidde Smil.

Må du nok sige, den er også et rent helvede at komme til, og er udsat for alt hvad der kan sprøjte derop under.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#23
Jeg synes ikke jeg kunne se noget i bagenden af scooteren, så jeg må ud og skrue frontskjoldet af den, når lys og vejr ellers lige tillader det Smil

Er det bedst at købe originalt eller uoriginalt til den, eller er det ligemeget ? Og evt erfaringer med steder der leverer varen Smil
Svar
#24
ClausG Skrev:Jeg synes ikke jeg kunne se noget i bagenden af scooteren, så jeg må ud og skrue frontskjoldet af den, når lys og vejr ellers lige tillader det Smil

Er det bedst at købe originalt eller uoriginalt til den, eller er det ligemeget ? Og evt erfaringer med steder der leverer varen Smil

Det er op til din pengepung, jeg fortrækker orginale dele Smil

Du kan se om den kan findes ved speedline.dk, deres service er ihvertfald iorden.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: