Så kom den knækkede bolt ud, jeg fik monteret den "nye" brugte stator og svinghjul, og fik samlet skidtet igen. BINGO! så var der lys over land igen.
Samlede scooteren igen, og så virkede speedo og benzinmåler ikke, samt højre blinklys foran virker ikke. På den igen, skille ad (det tager heldigvis ikke meget mere end 1-2 min), og kontrollere forbindelser igennem. Pillede speddokabel af instrument, drejede forhjul, og kunne se at kabel kører rundt. Monterede det igen, drejede forhjule rundt (den rigtige vej hehe), og så var der liv i speedo. Underligt, men fejl rettet hurtigt. Satte tænding på (tændingslås ødelagt, så jeg er nødt til at bruge en skruetrækker), og vupti ! så virkede benzinmåler igen. Har på fornemmelsen at tændingslåsen måske har drillet en smule, eller der har været ledninger der har ligget og klemt.
Blinklyset, ja det er heldigvis kun pæren der er smuttet en tur, efter fronten har været af, og flyttet rundt med i vinters.
Mit næste problem er så forbremsen. Den glider ikke tilbage som den skal, dvs klodserne kører imod skiven når man slipper bremsegreb. Kaliber har været af, skildt ad og smurt på autoværkstedet, som også tog min knækkede bolt ud. Hvad skal jeg evt prøve for at få forbremsen til at virke ordentligt ?
Efter alt dette, skal den have en gang olieservice. Jeg kan se en olieprop bag på, ved baghjul og kickstarter skjoldet. Er det bare alm motorolie den skal have i her, eller er det gearolie der skal i den ?
Jeg kan kun finde denne ene oliepåfyldning, og jeg har ingen data over scooteren overhovedet. Så jeg skal lige guides igennem her, da jeg ikke kan læse mig frem til noget på selve blokken eller proppen. Og hvor tappes den gamle olie af iøvrigt ? Er der en bundprop eller ?
Håber der er en der lige kan svare mig på disse spørgsmål
Iøvrigt ! Jeg har fået fingrene i EL-Diagram over Comet, er det evt noget der kunne være interessant at ligge op her på forum ?