Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Comet uden strøm
#37
Er der nok at gøre med, kan du enten, som du selv foreslår, forsøge med en tang, eller skære en kærv (rille), og prøve med en skruetrækker. Alternativt, må du bore den ud. Boret skal være stort nok til at fjerne alle rester af bolten.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Den sidder ikke helt fast, da jeg nåede at dreje bolten en smule ud, før hovedet knækkede af. Jeg er meget overbevist om at det er metaltræthed der er årsag til at den knækkede, da jeg ikke tog voldsomt hårdt fat, og samtidigt holdte små pauser mens den fik WD40. Så den burde forhåbentligt være til at få ud.
Havde jeg haft svejseværk, havde jeg svejst en møtrik fast på, og havde taget den ud på den måde.
Andre har anbefalet mig at give den et par dask med en hammer, for at få løsnet stumpen så jeg kan tage den ud med en tang bagefter, men da det er alu den sidder i, er jeg ikke videre begejstret for den metode.
Jeg håber dog ikke jeg skal igang med at skære nyt gevind og i værste fald have sat en helicoil i, for jeg aner ikke hvor meget gods der er at gøre godt med, der hvor gevindet er. Skulle jo nødigt ramme ind og lave hul i motorblokken.
Svar
#39
Bor et hul i den, og nap den med en ornepik, det er også en mulighed.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#40
Jeg er blevet kraftigt frarådet at bruge ornepik, easy-out og hvad de nu ellers hedder. Der er et par pladesmede der har givet et fif om at man kan købe et linksbor, dvs et bor med krave på, og venstregevind.
Jeg prøver dog først med en tang, og hjælper det ikke, så tror jeg at jeg vil gå over til det lokale autoværksted med scooteren (heldigvis kun 200m fra min bopæl), og vifte lidt med penge til deres kage/øl kasse Smil
Svar
#41
Så kom den knækkede bolt ud, jeg fik monteret den "nye" brugte stator og svinghjul, og fik samlet skidtet igen. BINGO! så var der lys over land igen.
Samlede scooteren igen, og så virkede speedo og benzinmåler ikke, samt højre blinklys foran virker ikke. På den igen, skille ad (det tager heldigvis ikke meget mere end 1-2 min), og kontrollere forbindelser igennem. Pillede speddokabel af instrument, drejede forhjul, og kunne se at kabel kører rundt. Monterede det igen, drejede forhjule rundt (den rigtige vej hehe), og så var der liv i speedo. Underligt, men fejl rettet hurtigt. Satte tænding på (tændingslås ødelagt, så jeg er nødt til at bruge en skruetrækker), og vupti ! så virkede benzinmåler igen. Har på fornemmelsen at tændingslåsen måske har drillet en smule, eller der har været ledninger der har ligget og klemt.
Blinklyset, ja det er heldigvis kun pæren der er smuttet en tur, efter fronten har været af, og flyttet rundt med i vinters.
Mit næste problem er så forbremsen. Den glider ikke tilbage som den skal, dvs klodserne kører imod skiven når man slipper bremsegreb. Kaliber har været af, skildt ad og smurt på autoværkstedet, som også tog min knækkede bolt ud. Hvad skal jeg evt prøve for at få forbremsen til at virke ordentligt ?
Efter alt dette, skal den have en gang olieservice. Jeg kan se en olieprop bag på, ved baghjul og kickstarter skjoldet. Er det bare alm motorolie den skal have i her, eller er det gearolie der skal i den ?
Jeg kan kun finde denne ene oliepåfyldning, og jeg har ingen data over scooteren overhovedet. Så jeg skal lige guides igennem her, da jeg ikke kan læse mig frem til noget på selve blokken eller proppen. Og hvor tappes den gamle olie af iøvrigt ? Er der en bundprop eller ?

Håber der er en der lige kan svare mig på disse spørgsmål Grin
Iøvrigt ! Jeg har fået fingrene i EL-Diagram over Comet, er det evt noget der kunne være interessant at ligge op her på forum ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: