Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ventiler
#1
Hva er den rigtige indstilling af ventiller. Er det 0,05 eller 0,08mm. Der er en masser forskellige argumenter. Og hvem kan man stole på er den rigtige?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
A.K Skrev:Hva er den rigtige indstilling af ventiller. Er det 0,05 eller 0,08mm. Der er en masser forskellige argumenter. Og hvem kan man stole på er den rigtige?
Du kan nok stole på bla. Kymco, der har udsendt et rettelsesblad, der siger, at den tidligere anbefalede afstand på 0,05mm skal rettes til 0,08mm ved varm motor på de små GY6'ere. På nogle modeller, kan man endog gå helt op til 0,1mm, hvis de kører med kraftigere ventilfjedre eller dobbeltfjedre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hvis man fjerner dæklset af for at se hvor mange mm ventiler sidder lige på tidspunktet. Og den er på 0,5 eller 0,08mm. Kan man så lade være med at røre dem?
Svar
#4
Nogen sigér 0,05 mm ved indsugning og 0,02 ved udsugning. Er det rigtig
Svar
#5
A.K Skrev:Hvis man fjerner dæklset af for at se hvor mange mm ventiler sidder lige på tidspunktet. Og den er på 0,5 eller 0,08mm. Kan man så lade være med at røre dem?
Hvis du med målebladet konstaterer, at afstanden er 0,08mm, behøver du selvfølgelig ikke gøre noget :wink: . Nogle få eksemplarer, kan fint holde afstanden i evigheder, men de fleste har det med, at i det mindste en af ventilerne har det med, at forrykke sig enten op eller ned.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
A.K Skrev:Nogen sigér 0,05 mm ved indsugning og 0,02 ved udsugning. Er det rigtig
NEJ!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Kragen hva siger du nej til??
Svar
#8
A.K Skrev:Kragen hva siger du nej til??
Du spørger, om det er rigtigt, det, nogen siger, om at afstanden ved indsugningen skal være 0,05 mm og ved udsugningen 0,02 mm.

Til det, siger jeg NEJ, det er ikke rigtigt, at afstanden skal være 0,05 mm og 0,02 mm på vores GY6'ere. :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Så er det ved begge ventiler 0,08mm eller
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja gy6´erne skal have samme afstand for både ind- og ud-porten Smil
---- Yehaaa ---
Svar
#11
Undskyld jeg låner din tråd.


Hvad sker der hvis man åbner for meget op for ventilerne ?? til fx 1.2 mm o`lign.

Bare nysgeri.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#12
Poulsen48 Skrev:Undskyld jeg låner din tråd.


Hvad sker der hvis man åbner for meget op for ventilerne ?? til fx 1.2 mm o`lign.

Bare nysgeri.
Der sker ikke den helt store katastrofe, i forhold til, hvis de stod for stramt. Motoren vil lyde som en flamencodanser med kastanjetter, og du vil miste effekt, og have problemer med bla. tomgangen. Står de for stramt, vil det ud over, bla. at give startproblemer osv., kunne ødelægge ventilerne og motoren. Så hellere for løst, end for stramt. Husk at stille ventilerne, når motoren er kold - ikke over ca. 35 grader - da varmen influerer på målingen, og dermed afstanden. På en GY6, er spillerummet 0,08-0,12mm acceptabelt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: