Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo knallerter.
#1
Hej jeg skal ud og købe en knallert og vil gerne vide hvad forskellen er på de forskellige Pgo scootere, har de alle sammen, samme motor og så er det bare designet der er anderledes??
Overvejer nemlig en Ligero til kun 9000kr fra ny af, er de gode i kvalitet??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ingen der ved noget om det Smil ?
Svar
#3
Kvaliteten er nok den samme på alle PGO'er. Forskellen ligger i design og udstyr på de forskellige modeller. Hvis du kan lide størrelsen og udseendet på Ligeroen, er den lige så holdbar, som andre PGO'er; MEN jeg skal igen advare mod, at købe en knallert med små 10" hjul - det er noget juks, at køre med.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Kvaliteten er nok den samme på alle PGO'er. Forskellen ligger i design og udstyr på de forskellige modeller. Hvis du kan lide størrelsen og udseendet på Ligeroen, er den lige så holdbar, som andre PGO'er; MEN jeg skal igen advare mod, at købe en knallert med små 10" hjul - det er noget juks, at køre med.

Ok, vidste ikke den havde 10'' hjul.
Jeg tror jeg finder en billig brugt knallert, som der ikke taber for meget værdig og som kører godt.
Svar
#5
kragen Skrev:Kvaliteten er nok den samme på alle PGO'er. Forskellen ligger i design og udstyr på de forskellige modeller. Hvis du kan lide størrelsen og udseendet på Ligeroen, er den lige så holdbar, som andre PGO'er; MEN jeg skal igen advare mod, at købe en knallert med små 10" hjul - det er noget juks, at køre med.

Det er jeg så ikke enig med dig i

Men ja jeg kan varmt andbefale hot 50 / big max men hvis jeg stod og skulle ha mig en anden hot blev det en SP
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MJENSEN Skrev:Det er jeg så ikke enig med dig i

Men ja jeg kan varmt andbefale hot 50 / big max men hvis jeg stod og skulle ha mig en anden hot blev det en SP
Hvad, eller hvorfor er du ikke enig i det?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Hvad, eller hvorfor er du ikke enig i det?

Ja jeg er da en af dem der kører på 10" hjul og mærker ikke noget til det
Svar
#8
MJENSEN Skrev:Ja jeg er da en af dem der kører på 10" hjul og mærker ikke noget til det
Folk, der har gået barfodet hele livet, mærker heller ikke noget til, at de mangler sko, før de har prøvet at gå med sko Griner .

En simpel test på retningsstabilitet:
Afmonter et barnevognshjul og et cykelhjul. Hold hjulet med strak arm i akslen, så hjulet er "lodret". Drej hjulet rundt, så snurrer. Prøv så at vride "sidelæns", så det ikke er "lodret" - det er meget besværligt med det større cykelhjul, end det er med det mindre barnevognshjul 8)

Så er der kontakten med asfalten - din livline, når du kører, bremser, og svinger. Kontaktfladen på et større hjul, er større end kontakten med et et mindre hjul.

Da profilen normalt også er lavere på de små hjul, bliver der mindre plads til de runde skuldre på dækket, der skal bruges på en tohjuler, når man svinger. Modsat biler, hvor dækkene ikke krænger ved sving, og derfor kan køre med lavprofil "kassedæk", så skal tohjulere køre på siden af dækket under svingning, og kan derfor ikke have "kassedæk", uden runding og bløde skuldre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Citat:Så er der kontakten med asfalten - din livline, når du kører, bremser, og svinger. Kontaktfladen på et større hjul, er større end kontakten med et et mindre hjul.
Kontaktfladen, kan gøres større, ved at køre med brede dæk - men det giver dårligere køreegenskaber ved sne og vand på vejen, fordi hjulet på grund af bredden "svømmer" ovenpå. På glatbane, skal man altid køre med smalle hjul.

Små 10 tommerdæk, har mindre radius, og hvis du kører ind i noget, f.eks. over en kantsten, så vil de blive påvirket omtrent på midten af dækket. Har du 17 tommer hjul, så vil forhindringen være i bunden af dækket, og de triller over. Små dæk, kører ikke så godt over en forhindring, men kræver en plan, fejet og rydet vej/cykelsti...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg ville anbefale en Hot 50, da jeg syntes de er nemme at holde ved lige. De er endda billige i
reservedele, syntes jeg. Blink med øjet Men det er vel smag og behag? :P
Svar
#11
minikruse Skrev:Jeg ville anbefale en Hot 50, da jeg syntes de er nemme at holde ved lige. De er endda billige i
reservedele, syntes jeg. Blink med øjet Men det er vel smag og behag? :P

Billige i reservedele?? Hvor handler du henne? Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
50cc4ever Skrev:Billige i reservedele?? Hvor handler du henne? Smil
Ja, det kunne jeg da også godt lide, at vide Fortvivlethock: . Taiwanesere, er ikke de billigste drenge, at danse med. Der er kineserne lettere, at have med at gøre. Står der f.eks. Kymco på den originale (Bando)rem, koster den minimum 50% mere, end hvis jeg køber den nøjagtig samme rem fra Bando, uden "Kymco" på. Et originalt glat gliderør til varioen koster over det dobbelte af, hvad jeg skal give for en uoriginal. Men i forhold til min gamle Peugeot, er delene da billige(re) Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: