Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp spøgsmål til 2 takter ?
#1
Hej jeg har et spøgsmål om 2-takter . Hvor tit er det man skal fylde olie i tanken er det hvor gang man tanker ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa Micras....

Normalt er der selvblander på en 2takter, så alt efter hvor meget man køre fylder man oliebeholderen på. Der plejer dog at være en lampe på instrumentbordet når den er ved at være tom.

Hvis man har fjernet selvblanderen, så blander man selv hver gang man tanker.


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Afhængig af brug, fyldes der 1L 2-takts scooter olie på for ca. hver 800km.
Svar
#4
Teddy Skrev:Afhængig af brug, fyldes der 1L 2-takts scooter olie på for ca. hver 800km.
Det er jo til at regne ud, hvis man kender blandingsforholdet og hvor mange km, man kører på literen :wink:

Jeg har haft en totakter, der kørte med 4%, og kørte 25 km/l Ked af det . Det burde give 625 km for hver liter olie.
Sådan, har jeg regnet (er sproglig - så bær over):
100 liter brændstof heraf, 4 liter olie. Med 25 km/l kører den så 2500 km på blandingen, og har så brugt 4 liter olie. Det giver 2500/4=625 km per liter olie. Med 3%, og med samme km/l, vil det så f.eks. give ca. 833 km per liter olie
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Når olielampen begynder at lyse
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MJENSEN Skrev:Når olielampen begynder at lyse

Som man nok lige bør checke om den virker, inden man stoler på den. Grin

Svar


Forum spring: