Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot vender tilbage på el-scooter markedet
#37
Flere test har vist, at "levetiden" snarere er ca. 20.000 km, og at man ikke skal regne med den fulde effekt efter 2 år, så regnestykket ser mere alvorligt ud, hvis man vil have fuld effekt. Det gælder begge typer batterier. Rækkevidden er realistisk set nærmere 40 km, end 65 km. Ond , så medmindre, alle tankstioner vil ligge inde med et "standardiseret" batteri, er maskinen ubrugelig, hvis man skal uden for en radius på 20 km. For en københavner, vil grænsen være Skodsborg, Farum, Albertslund og Greve. Bilka Hundige og City2, kan jeg således glemme alt om.

For mit vedkommende, vil det betyde nyt batteri hvert andet år, hvilket i sig selv måske går lige op med benzin og service, men med en pris på +20.000 kr, hvilket svarer til 4-5 stk. Giantcoer fra thansen, er det ikke et økonomisk alternativ, til en billig transport.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Peugeot har valgt et meget kraftigt batteri. Normaltforbruget ved 45 km/t for en el-scooter, er ca. 1kW. Så den burde have kapacitet til over 100 km på en opladning - selv ved 45 km/t. Harald Nyborg skriver, at deres kan køre 60, ved et batteri på kun 1/4 kapacitet. De er måske lidt optimistiske, men peugeots el-scooter bruger enten for meget energi, eller Peugeot har været lidt for meget på den sikre side.

Jeg tror nemt, at Peugeot kunne fjerne de to af batterierne - og sænke prisen med 10.000 kroner - uden at skulle ændre specifikationer. Bortset fra batteriets kapacitet. Kapaciteten er stadigt dobbelt så høj som Harald Nyborgs, og de garanterer ikke, at den kører længere.

Hvis Peugeots el-scooter virkeligt bruger den dobbelte strøm af Harald Nyborgs per kilometer, så bør de overveje at gøre "regenerationen" mere effektiv, og måske bruge en lettere løbende motor.

Hvis Peugeot ønskede at sælge el-scootere, så kunne de vælge færre batterier. Jeg tror, at de bevidst har valgt en høj pris - og fylde den med batterier - fordi de foretrækker at sælge benzinscootere, og have tilfredse kunder.

Skulle jeg sælge el-scootere, vil jeg sandsynligvis sælge dem med kun et batteri - og muliggøre flere sættes i. Og for at få ekstra penge ind direkte - uden fordyrende mellemled - vil jeg udstyre den USB stik, og mulighed for at software kan købes på internettet. Det kan kodes specielt til scooteren, så en USB hukommelse sættes i scooterens USB stik først, hvor der skrives nogle data på, således det solgte software, skrives direkte til den pågældende scooters serienummer. Det umuliggør at softwaren kan kopieres, da softwaren skal kodes til hver enkelt scooter. Den ekstra software, kan f.eks. muliggøre flere batterier isættes, eller at der bruges andre af producentens batterier (som er billigere) end original batterier til scooteren. Dem, der ønsker rabat på batterierne, får det så ved at købe software, som de selv kan downloade og betale, ved at bruge en html fil med scooterens data og hentning af virksomhedens hjemmeside, som scooteren lægger på USB nøglen, når den sættes i scooterens USB stik. Desto mere software, at kunden kan lokkes til at købe - desto lavere kan priserne blive på scooter og batteri. Så der kan sandsynligvis betale sig, at lægge begrænsninger ind, der kan fjernes lovligt med software. F.eks. kan en scooter 30, måske "kun" have nærlys, og det kræves køb af software, at få kraftigere lys, og langtlys funktion. Den kan have indbygget alarm (de koster kun få dollars), men softwaren for aktivering, vil kunne sælges for langt mere. Og man kan betale for, at få strømøkonomi vist på kilometertælleren. Udover USB, kan den måske også have bluetooth indbygget, så kunden kan købe programmerne via mobiltelefon. Der kan måske også "købes" mulighed for finjustering af hastigheden, der muliggør op til max +15%-20%, hvis scooteren fra starten, er bevidst justeret til at køre 5% - 10% for langsomt. Eller bedre accelleration.
Svar
#39
Den er nu lækker. Smil


Svar
#40
(20-03-2011, 11:18)Teddy Skrev: Om den så var atom drevet, så er der ikke mange, der vil give det beløb for en scooter i den klasse. Så kan du komme med alle din teorier, det hjælper jo ikke en dyt, når forskellen fra benzin- til elscooter er så enorm.

Kunne ellers være fedt at trille rundt i et par år, uden at tanke Grin.. Men så skal man bare forbi Rissø til sidst..
Nu med Peugeot speedfight rally victory !
Svar
#41
(18-05-2011, 16:13)fushfush Skrev: Kunne ellers være fedt at trille rundt i et par år, uden at tanke Grin.. Men så skal man bare forbi Rissø til sidst..

Risø er nedlagt :P
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(21-05-2011, 17:13)ksj-rdo Skrev: Risø er nedlagt :P

Det bliver de ansatte nok kede af, at høre - her i ferien Grøn grin
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#43
(21-05-2011, 18:53)kragen Skrev: Det bliver de ansatte nok kede af, at høre - her i ferien Grøn grin

Ja, og de har nok ikke forventet at høre det fra Billig-Scooter. Griner

Svar
#44
(13-01-2010, 20:36)Struerboen Skrev: Læste tidligere i dag at Peugeot vender tilbage på elscooter markedet her i 2010.
Der bliver med modellen E-Vivacity.

http://www.motorcycle-usa.com/363/5297/M...oters.aspx
http://green.autoblog.com/2009/12/23/peu...1-release/
http://fpn.dk/motor/bil/article1945830.ece

Lidt update:

Den kommer ikke til Danmark, Peugeot meddeler den vil blive for dyr. Knap 35.000kr. Fortvivlet

Svar


Forum spring: