Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility / Listo / andet?
#1
står og mangler en scooter så jeg kan komme til og fra arbejde (10 km hver vej). er ikke nødvendigvis noget der skal køre i alt slags vejr da jeg godt kan tage bussen (forbindelse med bus er bare så dårlig at det tager 1 time for de sølle 10 km). desuden er det et bi-job ved siden af studierne så jeg arbejder ikke mere end 2-3 gang i ugen.

Jeg har kørekort så for mig betyder det ikke umiddelbart noget om det er en 30, eller en 45 scooter.
Det meste af den strækning jeg skal køre har dog lokal hastighedsgrænse på 60 km/t, og da de fleste kører omkring 70 på strækningen er jeg lidt skeptisk overfor at skulle køre på en 45 da jeg ikke har lyst til at risikere lemmerne overfor utalmodige billister. (kan godt være den ik skal være 100% lovlig, men når den har 60 som top-fart er det rigeligt til mig).

Har aldrig haft scooter før, så ville også lige høre til forsikring:
hvad koster det at forsikre sig når man har en 45 scooter? har hørt det er 700-900 kr/år
hvad så hvis det er en 30 scooter? skal man så ifølge loven forsikre sig? og hvad koster det?

altså mine krav:
kan være både 45 eller 30 scooter
helst 4-takt (har forelsket mig i tanken om god benzinøkonomi og støjsvag)
skal være billigt! men man skal jo også tænke på salgsværdi da jeg måske skal af med den om 1 år (værnepligt :roll: )

indtil videre har jeg 2 i tankerne: listo og kymco agility

den pris jeg har fundet på en listo (ud over et tilbud hos cityscooter som sikkert er udsolgt) er denne her: http://www.catmotor.dk/Listo%2045.htm
altså de 7000 kr eksl. levering og registrering

kymco agility har jeg fundet her: http://www.robertsmc.dk/shop/product_inf...ucts_id=71
pris eksl levering og registrering: 10.000

altså 3000 kr i forskel.. det er penge som jeg helst ikke vil punge ud med da jeg jo ikke har det store behov, men hvis alle herinde er enige om at de 3000 er givet godt ud og at jeg nemmere vil kunne sælge den videre når jeg ikke har brug for den mere, så skulle det jo nok være kymco'en..

listo til 7k eller kymco agi til 10k? :S

på forhånd tak for hjælpen, ved godt det var en ordentlig smøre at komme igennem, troede ikke det skulle blive til så meget..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nu er værnepligten vel ikke ligefrem et terminalt endeligt. Snakker vi ikke om sølle 4 mdr disse dage?
Bagefter kan du vel også have et kørselsbehov.

Jeg skal i hvert fald hilse og sige, at mit er steget noget, siden jeg fik mulighed for at køre længere end på cykel.
Og jeg har endnu kun en gang været på arbejde, der hvor vi flyrter ud efter nytår. Resten er opgradering fra 'normalbilledet'.

Der er så også alle de andre kinesiske 4-taktere, der mere eller mindre bruger de samme stumper. En Texas Free (30 el. 45) er f.eks. set til 8305 kr i Bilka, hvilket er incl. en bitte lille topboks samt klargøring/registrering!
Her kan der dog være lidt bøvl med at få fat i dyret og få¨det serviceret, da det alt sammen skal ske ved en Texas-forhandler.
Svar
#3
Kan anbefale en listo, de har dem i hobro til 6495 kr. Hvis du vil sælge igen efter et år taber du klart mindst på en listo til 6500 kr end en kymco til 10.000 kr. Hvis du vil beholde den længere så køb den du bedst kan lide. forsikring på en 30'er og en 45 er stort set ens. ca det du nævner.
en 45 er fin nok til landevej de kører jo typisk 55 km/t lovlige
Svar
#4
Japper Skrev:den pris jeg har fundet på en listo (ud over et tilbud hos cityscooter som sikkert er udsolgt) er denne her: http://www.catmotor.dk/Listo%2045.htm
altså de 7000 kr eksl. levering og registrering

Davs "Japper"

Du kunne evt. prøve at kontakte min kollega (telefonnummer er på vores Hjemmeside) omkring en "pakke" til dig, sig at jeg har "inviteret" dig til en sludder...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#5
walker1 - >
Nej ved godt værnepligten ik kommer til at tage mere end 4-6 mdr i mit tilfælde, men det er ikke sikkert jeg får det samme arbejde igen når jeg er færdig med det. så det er ikke sikkert jeg skal bruge en scooter derefter.
og det med at det vil blive bøvlet at få serviceret en texas har også afskrækket mig meget fra dem.

Steen55 - > "en 45 er fin nok til landevej de kører jo typisk 55 km/t lovlige"
hvis det passer, så tror jeg det er ok til den vej jeg skal køre på.


City Scooter Skrev:Davs "Japper"

Du kunne evt. prøve at kontakte min kollega (telefonnummer er på vores Hjemmeside) omkring en "pakke" til dig, sig at jeg har "inviteret" dig til en sludder...

jeg har faktisk allerede bestilt en scooter hos jer.. men da der står øverst på siden "Kun 1 stk tilbage (sort)!" gik jeg ud fra at den nok var solgt og at i bare ikke har opdateret hjemmesiden (sådan plejer det at gå med mit held).

så har bestilt en i sort.. men nu vil jeg så prøve at ringe her i løbet af i dag når i engang åbner.

så krydser jeg bare fingre for at cityscooter får lavet en aftale med et servicecenter lidt nærmere esbjerg. men ellers er det vel ikke helt tosset at skulle til kolding med den hvis man får en god service.

Edit:
og tak for alle indlæg indtil videre. Er sgu fedt at der er så mange hjælpsomme folk på det her fora.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har en Texas, altså en Baotian, som også er en kina 4 takter 99,9% identisk med listoen, og den ruller som en drøm til billige penge, er næsten aldrig inde og tanke! Jeg bor selv i Kolding, og det nærmeste værksted p.t. er i Vamdrup, men dem må jeg på det kraftigste fraråde, da de er totalt inkompetente hvad angår 4 taktere og desuden er de bedøvende ligeglade med din scooter, så jeg drøner hellere til Vejle..
Svar
#7
AHH! nu bliver jeg meget i tvivl om jeg tør købe en cityscooter efter at have læste denne tråd: helt galt med scooter

en der har haft mange dårlige erfaringer med cityscooter..

Jeg siger ikke det er urimeligt at den skal til service kort tid efter man har fået den, når det jo er en billig kineser. men det ville være MEGET ubelejligt for mig hvis den røg ind og ud af værkstedet da det nærmeste værksted jo er i kolding. Så måske jeg bare skulle give de 1000 kr mere og så købe en listo gennem lindberg og derved have et værksted tættere på. (30 km fra esbjerg i forhold til 70 til kolding).

men nu håber jeg jo på at der er nogen der har set / prøvet både cityscooter og listo, som kan fortælle om deres erfaringer med begge.
Svar
#8
Der vil altid være nogen der har dårlige erfaringer med ethvert værksted. Vi har haft mange positive tilkendegivelser omkring CS, og så den ene mindre sjove oplevelse.

Du kan også kyle 20.000 kr efter en Aprilia og få en mandagsmodel der bare kører ad r.. til.

Min Listo var også en mandagsmodel - og den var ind og ud af værkstedet en 8-9 gange det første halve år, alt lavet uden beregning, og jeg vælger at se den suveræne "straksservice" jeg fik som et resultat af, at jeg altid var høflig og rimelig, og ikke ligesom andre kunder man ser i butikker sur og overfusende...

Du har ikke evt overvejet at købe brugt i stedet - måske en brugt PGO til en 4-5000 kr - der får du en driftsikker og gennemkørt maskine, som gerne skulle dække dit behov. Hvis du køber en brugt, så få lige den forbi en mekaniker til et tjek af de mest vitale dele, just in case.
Svar
#9
har bestemt også tænkt på at købe brugt, hot 50 / big max især. kunne nok godt få sådan en til 4-5000..

nu er det jo bare at jeg ik ved noget som helst om det indvendige i en scooter ud over at jeg lige har skimtet diverse guides igennem her på siden omkring justeringer / udskiftning af dele på listoen. synes umiddelbart det lyder nemt nok at komme i gang med, men jeg er bare bange for at en brugt scooter der giver bøvl = en dyr mekaniker regning da jeg jo ingen reklamation / garanti har.

og hvad mener du vil være en rimelig pris for en mekaniker at tage for at kigge de vitale dele igennem? bare så jeg ikke blir snydt hvis det kommer så vidt at jeg får købt en brugt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det du selv kan kigge efter når du står derude er mængden af rust og ridser. Jo værre den ser ud, jo dårligere er den holdt (se lige bort fra rust på udstødningen - det kommer uanset hvad). Så skal du tage en prøvetur og mærke efter, om alt virker, om den trækker pænt og ikke hoster og hakker eller rykker eller vibrerer - og om den trækker lige og bremser godt. Stil maskinen op på centralfoden med motoren slukket, og drej hjulene med hænderne - de skal gerne gå let og ubesværet (må gerne være en lille smule modstand - især baghjul, da du drejer sekundærgearing og koblingsklokken rundt. Der må ikke være mislyde.

Værstedet tjekker ruller, rem, bremser, tændrør og lignende, og jeg mener 1 til 2 timer er rigeligt, alt efter hvor dybt de går - men aftal med dem hvad du ønsker gennemset.
Svar
#11
Tak for de gode råd mht. køb af brugt scooter Corty.

Det viser sig dog at jeg muligvis ikke får brug for dem ved dette scooter køb da jeg lige har modtaget mail fra cityscooter.dk

det viser sig at der ikke var udsolgt af det tilbud de havde på 6000 for en cityscooter (listo).
Så der var jeg heldig Grin , håber jeg. Skal nok vende tilbage til forummet når jeg engang har modtaget den for at dele mine erfaringer omkring cityscooteren og dennes forhandler.

Tak for hjælpen folkens, pænt af jer at bruge jeres tid på at dele ud af jeres erfaring.
Svar


Forum spring: