Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad for en
#13
kragen Skrev:Peugeot eller ej. Hvis jeg kørte lige så mange kilometer om måneden, som vores ven Søren, ville jeg ikke vente et halvt år med bla. olieskift osv. Griner

Nu kører jeg heller ikke helt så meget - 95% er ren fornøjelse Blink med øjet

Remmen blev, for en sikkerheds skyld, skiftet ved første normale eftersyn - dér havde den også gået 12.800km :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Tak for jeres gode besvarelser.
Jeg har fået et fint tilbud på en :
Baotian Classic som jeg tog et billed af,
da jeg var derude, som man kan se (hvis man kan se det lille
billed) .
Prisen røber jeg ikke ... men den er mindre end Benda.. Grin
Så når solen kommer slår jeg til..

Men er jeg for gammel til at køre sådan en .. tænker jeg nogle gange..
Jeg er over 60 ... men jeg cykler og har kørt MC i min ungsom 8)
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#15
Hvad er der galt med, at være over 60 Frækhyy:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
Alder er jo bare noget der står på et stykke papir Grin

Vi er et par stykker herinde der heller ikke er helt unge længere Griner
Svar
#17
Når man har passeret 60, så opdager man bl.a. at man har en krop man bruger i det daglige (taler af erfaring) :ill:

PS: Gad vist hvem der har drukket min kaffe? :eh:
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Herligt Grin Det er rart at vide .. så er jeg ikke alene Grin
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#19
Der er flere herinde der har fået stjålet sin Scooter. Det undre mig lidt ?
Glemmer de at låse den ? jeg ser ofte herinde hvor jeg bor en der
bare har en meget tyg kæde rundt om baghjulet og den er ikke
blevet stjålet og har holdt der mange gange , en Kynco .
E de nemme at stjæle ?
Er der ratlås på ?
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#20
Sammenlignes Brenda'en, og Baotain Clasic, så har Brenda'en 12 tommers hjul, og Clasic'en, kun 10 tommers hjul. Brenda'en, fås med 15% rabat hos scootshop.dk, hvis man er medlem på billigscooter. Brenda'en fås kun som 25 km/t model, og ikke som 45 km/t. Baotain fås både som 30 km/t og 45 km/t, men vil nok snart blive 25 km/t og 45 km/t hvis ikke allerede.

Mht. tyveri, så har jeg ikke haft problem, efter der kom nummerplade på. Dog, har jeg også en alarm på scooteren, og den kan have været med til at holde tyvende væk. Måske er min scooter ikke særlig attraktiv - for jeg har i de første par år haft kasko på, og kun låst den med ratlåsen, hvilket var nok for forsikringen. Der var tyveri på et tidspunkt i skuret hvor den står, men sikkert på grund af alarmen, så valgte de en elektrisk pensionistscooter i stedet, der kunne køre 5 km/t. Min er også en Kymco, så måske går de ikke som varm brød hos tyve. Det med kæde osv. droppede jeg totalt, da kasko var dækket med ratlås alene,og jeg følte at jeg betalte godt for behageligheden, at undgå den besværlige kædelåsen.
Svar
#21
Super 8 Skrev:Mht. tyveri, så har jeg ikke haft problem, efter der kom nummerplade på. Dog, har jeg også en alarm på scooteren, og den kan have været med til at holde tyvende væk. Måske er min scooter ikke særlig attraktiv - for jeg har i de første par år haft kasko på, og kun låst den med ratlåsen, hvilket var nok for forsikringen. Der var tyveri på et tidspunkt i skuret hvor den står, men sikkert på grund af alarmen, så valgte de en elektrisk pensionistscooter i stedet, der kunne køre 5 km/t. Min er også en Kymco, så måske går de ikke som varm brød hos tyve. Det med kæde osv. droppede jeg totalt, da kasko var dækket med ratlås alene,og jeg følte at jeg betalte godt for behageligheden, at undgå den besværlige kædelåsen.

Og var den blevet stjålet, havde du indset at det måske ikke var verdens bedste ide. Jeg har selv tidligere været af samme opfattelse, men husk, der er en hvis selvrisiko, og du får ikke nok udbetalt til at du kan gå ud og købe en tilsvarende fra ny af. Er du heldig, kan du finde en brugt i nogenlunde stand, men så ved man jo ikke hvor godt den er blevet vedligeholdt. Ikke lige min kop te Blink med øjet

Jeg har derfor en bunke forskellige sikrings mekanismer, jeg bruger i dag. Afhængig af placering og tidspunkt bruges få eller mange af disse. For ja, det er lidt besværligt Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
kinamanden Skrev:Der er flere herinde der har fået stjålet sin Scooter. Det undre mig lidt ?
Glemmer de at låse den ? jeg ser ofte herinde hvor jeg bor en der
bare har en meget tyg kæde rundt om baghjulet og den er ikke
blevet stjålet og har holdt der mange gange , en Kynco .
E de nemme at stjæle ?
Er der ratlås på ?

Der bruges forskellige metoder. Er det tyven, der tilfældigt kommer forbi en scooter, han godt kan lide, har han nok ikke værktøj med. Ratlåsen kan klares ved at en holder styret, og en anden sparker hårdt til dækket. Derefter tændes med en skruetrækker eller lignende Ked af det

De lidt mere professionelle, kommer enten med en varebil, og løfter hele scooteren op i denne. Så kan de i ro og mag finde et sted at klare diverse låse mekanismer på. Er den låst fast til et emne via kæde gennem forhjulet, skrues dette af (nemt og hurtigt), og resten af scooteren fjernes.

Og så er der dem, der har lidt værktøj med. Afhængig af kvalitet, kan en kædelås klares forholdsvist nemt. Det samme med skivebremse. En alarm 'vækker' måske naboerne, måske ikke. Der er i dag, ikke rigtigt nogen, der reagerer, hvis en bil alarm går i gang Ked af det

Jeg har kombineret en række sikringsmekanismer, som alt i alt, gerne skulle tage lidt for lang tid at få bugt med, og samtidik skræmme tyven(e) væk. Ratlåsen, skivebremselås, kædelås til baghjulet, indbygget alarm, og sidst, men ikke mindst, en lås, der holder bremsegrebet inde. Alle sikringerne kan desværre omgås på uhyggelig kort tid, men måske det alligevel er nemmere at finde en mindre sikret scooter Blink med øjet

Satans til pilfingre, det er ikke nemt at være knallert ejer i dagens Danmark Ked af det
Ond Ond Ond
Svar
#23
kinamanden Skrev:Der er flere herinde der har fået stjålet sin Scooter. Det undre mig lidt ?
Glemmer de at låse den ? jeg ser ofte herinde hvor jeg bor en der
bare har en meget tyg kæde rundt om baghjulet og den er ikke
blevet stjålet og har holdt der mange gange , en Kynco .
E de nemme at stjæle ?
Er der ratlås på ?
Faktisk udgør den tykke kæde en ganske stor udfordring for tyven idet knallerten ikke kan køres fra stedet på egne hjul uden at kæden skæres op først. Dette kræver tungt værktøj som man ikke bare lige har med i lommen, så amatør-tyvene - som trods alt udgør den største part af de langfingrede - kan ikke stille så meget op og vælger derfor ofte at stjæle naboens i stedet. De mere professionelle smider, som Teddy siger, hele scooteren ind i en varebil og kører den til et sted hvor de i ro og mag kan skære kæden op, så dem er det svært at gardere sig imod. Det eneste vi kan gøre er, at lægge så mange hurdler i vejen for dem som muligt.

Alle knallerter har ratlås og de er alle nemme at bryde op. Det gælder både billige og dyre scootere - du kan læse her hvordan jeg mistede en i 20.000 kroners klassen på den konto. Den stod parkeret på et pænt og åbent sted med kameraovervågning, så jeg følte mig for sikker. Det tog et par ghetto-aber 12 sekunder at stjæle den! Klog af skade har jeg nu altid en kæde med i hjelmboksen som bliver smidt gennem hjulet (og omkring en lygtepæl eller lignende hvis muligt) - også selv hvis jeg bare skal ind i centret for at købe lidt ind. Det tager kun få sekunder så det er en nem og effektiv måde at gøre det svært for tyvene på.

8)
Svar
#24
Jeg tror alarm virker ret effektivt. Da der var tyveri i skuret, havde man "indefra" skruet skruerne af - det var gjort med en skruetrækker med vinkel på, hvor de netop kunne komme igennem sprækken. De har sikkert også haft en vogn, da man ikke kommer langt med 5 km/t på en elektrisk pensionistscooter... På et tidspunkt, kunne man se de havde været i gang med at klippe i låsen - men så opgivet. Igen, kan det måske skyldes alarmen, hvor de har set den røde lampe blinke. Scooteren er låst inde i et cykelskur, hvor de først skal bryde låsen op.

Der er ingen tvivl om, at en god kæde gør underværker. Det forhindrer dog ikke hærværk - og nogle er så frække, at de når den er beskyttet med kæde, så begynder at skrue delene af på stedet! Specielt cykler bliver ofte stjålden på den måde, og i nogle tilfælde hænger så kun et hjul tilbage i cykelstativet (det har jeg prøvet). En højthylende alarm, kan få de fleste til at undlade at pille.
Svar


Forum spring: