Søg Garagen Hej Gæst! Register

Defekt vakum pumpe? Scooter vil ikke starte.
#1
Hmm...

Ser ud til at min vakum pumpe er stået af. Det mærkelige er dog at der stadigt kommer benzin ud, når den er tilsluttet bensin hanen. Piller jeg den fra, kommer der intet bensin. Den suger dog ikke luft ind ved slangen der skal suge luft ind, eller nogen andre steder. Har tjekket samtlige vakum slanger igennem.

Kan ikke få gang i scooteren pt, tror det har noget med det at gøre, ikke sikker. Batteriet var gået fladt af at stå stille i en uges tid. Ladede batteriet op, og kunne ikke starte siden. Har tjekket div ledninger, prøvet 3 forskellige CDI'er, 2 tændspoler og et utal af tændrør, men scooteren gnister ikke Ked af det
Batteriet er fuldt opladet, Sikringerne er ok, svinghjulet ser normalt ud og der kommer strøm til/fra det. Startermotoren er fin.
Kompressionen på cylindret er som det skal være, ventiler er stillet og der tilpas med gear/motor olie på. Lige skiftet gear olien og motor olien var over ½ på pinden (mindre end 200km siden det blev skiftet).

Er ret meget på bar bund pt, og håber der en en der kan hjælpe.


Pft. Havoc.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad med selve start relæ'et har du tjekket det?
Svar
#3
Hmmm, det lyder som en langhåret een. Lige et skud i tågen: Du skriver ikke noget om, at du har prøvet flere forskellige batterier, men du siger at batteriet er fuldt opladet. Har du prøvet at belaste det? Kan det for eksempel uden problemer trække lyset?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg har set et batteri som gik i stykker på den måde, at det godt kunne "lades op" så laderen lyste grønt og det hele, men så snart man trak strøm fra det dykkede spændingen til langt under 10 volt. Det var godt nok i en bil, men måske kunne det også ske på en knallert....

8)
Svar
#4
Runnerdude Skrev:Hmmm, det lyder som en langhåret een. Lige et skud i tågen: Du skriver ikke noget om, at du har prøvet flere forskellige batterier, men du siger at batteriet er fuldt opladet. Har du prøvet at belaste det? Kan det for eksempel uden problemer trække lyset?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg har set et batteri som gik i stykker på den måde, at det godt kunne "lades op" så laderen lyste grønt og det hele, men så snart man trak strøm fra det dykkede spændingen til langt under 10 volt. Det var godt nok i en bil, men måske kunne det også ske på en knallert....

8)

Jeg havde også problemer med mit scooters batteri. den blev også ladet fuldt op, men selvom den var ladet op så kunne scooteren ikke starte.. Den kunne nemt trække starteren rundt osv. Scooteren ville bare ikke starte!

Så købte jeg et nyt batteri og en impulslader.. Så startede den Smil
Svar
#5
Runnerdude Skrev:Hmmm, det lyder som en langhåret een. Lige et skud i tågen: Du skriver ikke noget om, at du har prøvet flere forskellige batterier, men du siger at batteriet er fuldt opladet. Har du prøvet at belaste det? Kan det for eksempel uden problemer trække lyset?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg har set et batteri som gik i stykker på den måde, at det godt kunne "lades op" så laderen lyste grønt og det hele, men så snart man trak strøm fra det dykkede spændingen til langt under 10 volt. Det var godt nok i en bil, men måske kunne det også ske på en knallert....

8)
Det kan mere end sagtens ske på en knallert Ked af det

Jeg har selv konstateret det indtil flere gange med batterier, der havde været helt flade et par gange. Man lader det op, og voltmeteret viser fuld power, og når man så prøver starteren, så er skidtet fladt, eller også anden gang, man prøver. Når man, som jeg, har en generator, der tilmed kræver strøm fra batteriet, før den virker, er man lost. Fabrikanterne siger selv, at knallertbatterierne højst kan tåle totalafladning 3-4 gange. Min erfaring siger højst 2-3 gange. Den lokale batteripusher, siger endda, at én gang kan være nok på et billigt knallertbatteri Fortvivlethock: , og det er ikke fordi, han vil prakke mig et nyt og dyrere batteri på - jeg køber nemlig mine andre steder Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Batteriet fejler ingenting. Blev på 12 volt, selvom jeg kørte på starten, og samme med hvis jeg tændte langlys/bremselys. Alt elekricitet på scooteren virker, bortset fra at der ikke er gnist... Har målt efter idag med en spændingsmåler pen, og der kommer strøm ud gennem tændspolen (ved dog ikke hvor meget). Har skåret 1cm mere af ledningen for at være sikker på at tændrørshætten har kontakt så burde heller ikke være der. Testet et par nye tændrør idag med samme resultat, ingen gnist... Jeg fatter det simpelthen ikke. Batteriet er pt på 12volt/4amp. Scooteren har stået i bag-gangen i nat, så det er heller ikke kulden/fugten.

Hvis jeg tager et 12v/16amp bilbatteri og slutter til, bare for at prøve, står lortet så af eller ?
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Jeg giver op.
Batteriet har 3,7amp og 12,4 volt pt. ALT el virker, pånær det med gnist...

Skal alligevel ha pillet dækkene af snart da fælg skal males og bagdæk skiftes, så får mekker sgu bare lov til at fikse skidtet.

Bliver spændende at se scooteren med blank sorte fælg Grin
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Havoc Skrev:Jeg giver op.
Batteriet har 3,7amp og 12,4 volt pt. ALT el virker, pånær det med gnist...

Skal alligevel ha pillet dækkene af snart da fælg skal males og bagdæk skiftes, så får mekker sgu bare lov til at fikse skidtet.

Bliver spændende at se scooteren med blank sorte fælg Grin

Og hvad med start relæ'et har du tjekket om det er defekt?
Svar
#9
Start relæet fejlede ikke en dart... Jeg gav det en chance til... skifte tændrør og cdi, igen igen. Og nu virker den igen... Den Naraku CDI er måske med optimeret tænding, men går tilbage til den ubegrænsede igen i et stykke tid, og ser om problemet fortsætter. Hvis det gør, sender jeg den sq ned til BMW's MC afdeling i tyskland og betaler dem 100.000.000.000.000.000.000.000kr, bare for at finde ud af hvad i pokker det kan være!


ALLE ledninger er tjekket over 5gange nu, or der var intet at sætte en finger på... Troede umiddelbart det var en løs forbindelse. Er med 80% sikkerhed nu at det var en defekt CDI...

Kan jeg sende den tilbage til forhandleren (I tyskland) og evt få en anden i bytte, hvis de finder fejl på den ?
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: