Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter 10k?
#61
Mads H Skrev:Tror på jer, men har bare ikke oplevet detGrin
Som Runnerdude er inde på, så vil en person, der er opvokset et sted, hvor man ikke kender til brugen af sko, heller ikke opleve problemer med, at gå barfodet - før han har prøvet noget andet Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
Hehe Ja det er nok sådan det er.

God jul, og nu regner det og sneen smelterGrin
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar
#63
Nu er Mooaar vist rimelig overtalt, viste hende også et billede af de originale og et par iceman. Det fik hende vist helt overtalt.. Så må vi se hvad farmand siger! Griner
Svar
#64
Daniel Skrev:Nu er Mooaar vist rimelig overtalt, viste hende også et billede af de originale og et par iceman. Det fik hende vist helt overtalt.. Så må vi se hvad farmand siger! Griner

Som regel kan man altid få hjemmefrontens assistance til fornuftige og sikkerheds-fremmende foranstaltninger så som hjelm, lås og dæk. Det kniber lidt mere med tuningsdele...

8)
Svar
#65
Så er den lige blevet læsset af her for 15 min. Siden :P Den er dælme flot, dog står den ikke så længe i tomgang, skulle lige vente på en bil der kørte så jeg stod stille i 15-20 sekunder, så gik den ud, og den har svært ved at starte, men kom til at tænke på nogle her inde der skrev den kunne få de problemer hvis "tomgangsskruen" (var det ikke det den hed?) ikke var fjernet af forhandleren.. Kan det være det? Og hvor sidder sådan en?
Eller er det bare normalt at en ny Agility går ud i starten med mindre man gasser op hele tiden i tomgang?.. :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
Daniel Skrev:Så er den lige blevet læsset af her for 15 min. Siden :P Den er dælme flot, dog står den ikke så længe i tomgang, skulle lige vente på en bil der kørte så jeg stod stille i 15-20 sekunder, så gik den ud, og den har svært ved at starte, men kom til at tænke på nogle her inde der skrev den kunne få de problemer hvis "tomgangsskruen" (var det ikke det den hed?) ikke var fjernet af forhandleren.. Kan det være det? Og hvor sidder sådan en?
Eller er det bare normalt at en ny Agility går ud i starten med mindre man gasser op hele tiden i tomgang?.. :?

Var det en brugt maskine eller en helt ny?

Hvis den er brugt kan det godt være ventilerne der trænger til en justering Smil
Svar
#67
Helt ny. Den har kørt 100 meter.
Svar
#68
Okay jamen så kunne det jo godt være den omtalte skrue i låget på karburatoren Smil
Svar
#69
ChemicalBoy Skrev:Okay jamen så kunne det jo godt være den omtalte skrue i låget på karburatoren Smil
Det kunne det sagtens, men det tyder på, at forhandleren/importøren ikke har klargjort den ordentligt - eller overhovedet Ond

Forhandleren skal, inden maskinen udleveres, bla. kontrollere, at karburatoren er renset for evt. rustbeskyttende "fedt". At skruen ved spjældet er fjernet. At ventilafstanden er rettet til de nu anbefalede 0,08mm, og ikke står til 0,04 eller 0,05mm. At tomgangsskruerne er stillet korrekt. At der er den korrekte mængde olie i bundkarret - der må hverken være for lidt, eller for megen olie i. Skru oliepinden ud, tør den af, stik den ned i studsen, UDEN at skrue den i. Olien skal være i det skraverede felt på pinden. Er den over, kan man suge olie ud med en lille engangssprøjte uden nål.

Motoren skal starte, uden, at man rører gashåndtaget. Er motoren varm, kan man dog dreje gashåndtaget ca. 1 cm, og holde det der, når man trykker på starteren.

Du kan evt. skrue lidt på tomgangsskruen, så den går lidt hurtigere i tomgang, indtil den er kørt til. Der sidder en lille hul i siden på sideskjoldet, der er beregnet til, at man med en lang skruetrækker, kan justere tomgangen, og der er et dæksel i bunden af hjelmboksen, der er beregnet til, at man kan komme ned til karburatoren. Jeg er dog så fumlefingret og utålmodig, at jeg altid skruer hjelmboksen ud, når jeg skal ned til karburatoren, eller skifte tændrør. Når du har haft hjelmboksen skruet ud, skal du sørge for, at den tykke luftslange fra luftfilteret til karburatoren, ikke kommer i klemme mellem hjelmboks og stelrøret, når du sætter boksen i igen :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: