Søg Garagen Hej Gæst! Register

Impulslader??
#1
Er det her en impulslader?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3304...1985515517
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
A.K Skrev:Er det her en impulslader?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3304...1985515517
Det tror jeg næppe :? Men en lader, der kan lade op til 6A, og anbefales til batterier på 20-70 Ah, skal ikke i nærheden af mine små batterier :nonono:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Se her:

http://www.billig-scooter.dk/about5261.h...mpulslader

http://www.billig-scooter.dk/about8453.h...mpulslader
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
T-Hansen har tre opladere (3-trins, eller 4-trins), der egner sig til små batterier (<20AH):
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3305...1245541178 (CTEK 4-trinslader 0,8A),
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3305...1242385078 (CTEK 4-trinslader 3,6A)
og
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3305...1514325638 (RING, 3-trinslader 1.25A)
RING opladeren lader med 1.25A, medens CTEK'rene oplader med 800mA ved bulk opladningen. Den "store" CTEK, har både lademode på 800mA (MC), og oplademode til bil og store batterier fra 14AH, hvor der lades med 3,6A.

Det tager længere tid at oplade med CTEK'en med 800mA, men den er mere skånsom, og bedst til små batterier.

At det er en 4-trins lader betyder ikke andet, end den har et ekstra "genoplivningsprogram" til sulfalterede batterier. Ved normal drift, er det en 3-trinslader, som RING opladeren.

Begge ladere, oplader batteriet i "pulser" ved vedligeholdelsen (trin 3), og oplader ikke med konstant strøm. Det hævdes, at dette skulle give batteriet bedre holdbarhed.

Du kan læse manualen til CTEK XS800 her:
http://www.ctek.com/Manuals/new_XS800_DA.pdf

På side 4, kan du se de 4 ladefaser, og beskrivelse af dem.

Har "saxet" lidt fra manualen:
Afsulfatering - Afsulfatering med impulser for sulfaterede batterier.
Bulk - Hovedladning, hvor 80% af opladningen sker. Laderen leverer konstant strøm, indtil
polspændingen er steget til det indstillede niveau.
Absorption - Fuldladning op til næsten 100%. Polspændingen bibeholdes på det indstillede
niveau. I denne fase mindskes strømmen gradvist, for at polspændingen ikke skal blive for høj.
Hvis absorptionsfasen har stået på i mere end 18 timer, går laderen over til vedligeholdelsesladning.
Denne funktion beskytter mod skader, hvis batteriet er defekt.
Impuls - Vedligeholdelsesladning. Opladningen varierer mellem 95% og 100%. Batteriet får
en impuls, når spændingen falder. Holder batteriet i form, når det ikke anvendes. Laderen kan være tilsluttet flere måneder i træk. Kontroler om muligt vandniveauet i batteriet.

3-trins laderne, har kun de sidste tre faser (Bulk, Absorption og Impuls/vedligeholdelsesladning).

CTEK video, med CTEK's 8-stage opladning:
http://www.youtube.com/watch?v=qHSI_qHOI4U

Denne video, beskriver RING's 6-stage oplader (pixmania's):
http://www.youtube.com/watch?v=hJmYVP3rkwk
RESC8 har mindste opladestrøm på 2A, og max 8A.
Ved 2A kan den oplade de fleste større MC batterier.
Svar
#5
Hvor mange timer skal man oplade batteriet med denne impulslader? Eller er der en grøn lys der lyser hvornår den er færdig

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1598...1387906946
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
A.K Skrev:Hvor mange timer skal man oplade batteriet med denne impulslader? Eller er der en grøn lys der lyser hvornår den er færdig

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1598...1387906946
Det er ikke en impulslader. Host op med den 100-lap mere, og køb en af de to Super8 henviser til. Så har du ingen problemer. De klarer det hele for dig, og du kan have laderen på, lige så længe, du har lyst. Laderen styrer det hele selv. Du kan selv nogenlunde regne ud, hvor lang tid et batteri skal oplade, hvis du har Ah på batteriet og A på laderen :wink: Ellers kan du regne med, at ladetiden nogenlunde følger batteriets Ah i timer. Et 4Ah batteri, tager ca. 4 timer, og et 5Ah, 5 timer, hvis de er flade.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Vil den her http://www.nettobuild.dk/impulslader-12-14-2-volt.html virke til det her batteri http://www.thansen.dk/product.asp?c=5568...1331742870
Svar
#8
(20-07-2011, 02:44)Niclasspartan Skrev: Vil den her http://www.nettobuild.dk/impulslader-12-14-2-volt.html virke til det her batteri http://www.thansen.dk/product.asp?c=5568...1331742870

Kender den ikke men giv dog de 100,- mere og få en som folk kender og anbefaler...

Jeg bruger selv en Optimate 3 lader, den fås her bla : http://www.kmsc.dk/product.asp?product=1898

Men den næste lader bliver en CTEK, der er altså mange gode dele at få dertil, og de fås faktisk over alt.

Mvh René Smil
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#9
(20-07-2011, 02:44)Niclasspartan Skrev: Vil den her http://www.nettobuild.dk/impulslader-12-14-2-volt.html virke til det her batteri http://www.thansen.dk/product.asp?c=5568...1331742870

Begge dele, vil virke, men som du kan læse højere oppe, er Ring's (som jeg også har haft Blink med øjet ) ikke helt på højde med CTEK's. Det gælder især evnen til, at regenerere et sulfateret batteri. Et hyppigt forekommende fænomen på vores små starbatterier. Jeg har "genoplivet" flere batterier med CTEK'en, som RING'en ikke kunne klare. CTEK har ændret deres serie, men skal det være, vil jeg anbeale en CTEK Multi XS 5.0
http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.as...uktID=2414

Det er en 8-trinslader, der også kan klare en afsulfatering, bruges som starthjælp, og også kan klare et bilbatteri på 110 Ah. Den koster godt nok ca. 150 kr. mere, end RING'en, men den er merudgiften værd, og bare den har "genoplivet" et batteri, som RING'en ikke kan klare, har merudgiften tjent sig hjem.

Jeg har monteret det medfølgende stik fast på batteriet, så jeg ikke behøver åbne for batterikassen, for at lade, eller vedligeholdelseslade - det er dog udskiftet med CTEK's Comfort Indicator Eyelet til 99 kr., som svarer til det medfølgende stik, men derudover har tre dioder på stikket, som blinker enten grønt, gult, eller rødt, afhængig af batteriets tilstand.

Istedet for thansens batteri, som ellers er ok, vil jeg anbefale et gel-batteri med flere Ah, og især flere koldstartampere - f.eks. Nitro Power Pack. Hvis du har adgang til et strømstik, hvor du parkerer din knallert, og kan sætte laderen til, er det dog mindre vigtig, da du så vil have et batteri, der altid er fuldt opladet.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5569...1026817225
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: